Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Autokącik

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Problem z akumulatorem

Featured Replies

Napisano

Na początek zaznaczę, iż w temacie jestem tylko i wyłącznie amatorem, więc proszę się nie śmiać. busted.gif

Odnośnie akumulatorów pełno informacji w sieci, ale niczego nie znalazłem na temat mnie interesujący. A mianowicie: akumulator miałem sprawny, lecz zauważyłem kwas poza wnętrzem akumulatora, więc postanowiłem sprawdzić poziom elektrolitu. Ten okazał się troszkę za niski (cele wystawały minimalnie ponad elektrolit). Kupiłem wodę demineralizowaną i dolałem wszędzie oprócz jednej celi, gdzie poziom wydawał się jeszcze normalny.

W niektórych, niestety, przelałem. passed_out.gif

Bateria została odstawiona "na półkę", bo samochód i tak stoi.

Po kilku miesiącach akumulator nie daje jakichkolwiek oznak "życia". Zaglądam pod wieko baterii, a tam ołów, gdzie dolałem wody, pokrył się brunatnym nalotem. Co jest grane? Dlaczego zbrązowiał?

Napisano

Bo akumulator musi być naładowany cały czas. Jak się go nie używa to też powinno się go co jakiś czas doładowywać.

Napisano

Po dolaniu wody trzeba go było naładować!

Napisano
  • Autor

> Bo akumulator musi być naładowany cały czas. Jak się go nie używa to też powinno się go co jakiś

> czas doładowywać.

No dobra, ale czemu ołów zbrunatniał tylko tam, gdzie dolałem wody - i co w ogóle to oznacza, że w ogóle zrobił się brązowy? Jaka reakcja (i dlaczego) zaszła, która nie zachodzi przy niższym poziomie elektrolitu?

Napisano
  • Autor