siwy_693 Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 witam ponownie moje du znowu dało mi w kość tym razem spalanie na poziomie 14l Pierwsza myśl, że to może być spowodowane palnikiem rybackiego bo zainstalowałem, a nie regulowałem sterownika. Podłączyłem kabelek i mam takie ustawienia I teraz najlepsze na 3tys krokowy oscyluje 85-90 na jałowym 120-140. Próby regulacji nic nie daja ale co zauważyłem to sonda strasznie szybko przemieszcza się. Można powiedzieć skacze z boku na bok. Co widać na wykresie Na benzynie jest to samo skacze bardzo szybko, dodatkowo wywala mi komputer check o "niskiej ilości tlenu ". Zastanawiam się czy to nie wina zepsutej sondy. Co do ustawień na jałowym to odkreciłem śrubę od tzw wolnych obrotów delikatnie i jak sonda zaczeła oscylować w granicach 85-115 zostawiłem. Zastanawiam się czy tak bedzie dobrze. Co sądzicie o moich wyczynach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 > I teraz najlepsze na 3tys krokowy oscyluje 85-90 na jałowym 120-140. Próby regulacji nic nie daja To dość normalne przy mieszalnikach tego typu. Na biegu luzem dają na tyle mały sygnał podciśnienia, że trzeba mieć dość dobrze "rozkręconą" czułość reduktora, żeby nie było za ubogo. Przy większych przepływach attuator musi się w takiej sytuacji przymykać, żeby nie było za bogato. Rozumiem, że próbę dla 3000 obr/min robiłeś bez obciążenia? Najlepiej byłoby się z kimś drugim przejechać i sprawdzić, co jest dla wyższych RPM pod obciążeniem, czy przypadkiem krokowy nie opiera się na swojej dolnej granicy, a dalej jest bogato. > ale co zauważyłem to sonda strasznie szybko przemieszcza się. Można powiedzieć skacze z boku > na bok. Co widać na wykresie > Na benzynie jest to samo skacze bardzo szybko, dodatkowo wywala mi komputer check o "niskiej ilości > tlenu ". Zastanawiam się czy to nie wina zepsutej sondy. No nie bardzo, bo przecież oscyluje. Błąd robi się na gazie, czy na benzynie? > Co do ustawień na jałowym to odkreciłem śrubę od tzw wolnych obrotów delikatnie i jak sonda zaczeła > oscylować w granicach 85-115 zostawiłem. Jak jeździ i nie strzela, to powinno być może coś lepiej, ale jak dla mnie wypadałoby jeszcze sprawdzić to, co pisałem wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy_693 Napisano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2011 bład wywala na gazie przy jeździ na 5 biegu w okolicach 2tys obrotów (80km/h) Jak bede leciał do domu teraz to zaprzegne brata to monitorowania i zobaczymy co się dzieje pod obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konkie Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 > witam ponownie > moje du znowu dało mi w kość tym razem spalanie na poziomie 14l > Pierwsza myśl, że to może być spowodowane palnikiem rybackiego bo zainstalowałem, a nie regulowałem > sterownika. Podłączyłem kabelek i mam takie ustawienia > I teraz najlepsze na 3tys krokowy oscyluje 85-90 na jałowym 120-140. Próby regulacji nic nie daja > ale co zauważyłem to sonda strasznie szybko przemieszcza się. Można powiedzieć skacze z boku > na bok. Co widać na wykresie > Na benzynie jest to samo skacze bardzo szybko, dodatkowo wywala mi komputer check o "niskiej ilości > tlenu ". Zastanawiam się czy to nie wina zepsutej sondy. Zepsuta sonda nie "skacze", tylko tkwi na 0.45 V. Z opisu wynika, że twoja jest OK. Zresetuj kompa bezpiecznikiem ECM i sprawdź, czy problem na benzynie powraca. > Co do ustawień na jałowym to odkreciłem śrubę od tzw wolnych obrotów delikatnie i jak sonda zaczeła > oscylować w granicach 85-115 zostawiłem. Zastanawiam się czy tak bedzie dobrze. Koniecznie zmniejsz szybkość pracy attuatora na jałowych. Wypada sprawdzić położenia attuatora w pełnym zakresie obrotów (1000-6000 np. co 1000 rpm) bez obciążenia, a następnie testować pod obciążeniem w czasie prób drogowych. Wyniki dla jałowych i 3000 rpm to nie jest pełnia szczęścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konkie Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 > bład wywala na gazie przy jeździ na 5 biegu w okolicach 2tys obrotów (80km/h) Jak bede leciał do > domu teraz to zaprzegne brata to monitorowania i zobaczymy co się dzieje pod obciążeniem. To wskazuje na złe nastawy emulacji sondy lambda w sterowniku LPG. Daj zrzut ekranu z nastawami emulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy_693 Napisano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2011 > Zepsuta sonda nie "skacze", tylko tkwi na 0.45 V. Z opisu wynika, że twoja jest OK. > Zresetuj kompa bezpiecznikiem ECM i sprawdź, czy problem na benzynie powraca. > Koniecznie zmniejsz szybkość pracy attuatora na jałowych. Nadal odkręcając śrubę od "wolnych obrotów"?? Czy w jakiś inny sposób? Dodałem screen z nastaw w pierszym poście pomyliłem sie i 2 razy to samo wrzuciłem dlatego nie było emulacja była 0.600 do 0.400 stan L do H. Teraz dałem po równo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konkie Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 > Nadal odkręcając śrubę od "wolnych obrotów"?? Czy w jakiś inny sposób? Nie kręć na reduktorze. Wejdź w "Zaawansowane ustawienia silnika krokowego". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 > To wskazuje na złe nastawy emulacji sondy lambda w sterowniku LPG. Ten temat jest już chyba nie pierwszy raz wałkowany. Oczywiście stan sondy lambda nie ma nic wspólnego z występowaniem błędu na LPG, ponieważ jest ona wtedy fizycznie odpięta od sterownika silnika. Problem leży tylko i wyłącznie w ustawieniach emulacji. Inna rzecz, że ustawić to dobrze, nie jest łatwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 > emulacja była 0.600 do 0.400 stan L do H. Teraz dałem po równo. Czeka może nie będzie zapalać, ale możesz mieć problemy z uruchomieniem/jazdą z zimnym silnikiem na benzynie (może być za ubogo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konkie Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 > Czeka może nie będzie zapalać, ale możesz mieć problemy z uruchomieniem/jazdą z zimnym silnikiem na > benzynie (może być za ubogo). Obydwie nastawy nie powinny wywalać checka. Bez znajomego z oscyloskopem się nie obejdzie. Emulacja w Bingo może być wadliwa, ewentualnie kabel, którym Bingo przekazuje do ECM emulowany przebieg lambda, przywiera do masy, stąd czasem wyrzuca check. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Ogólnie rzecz biorąc na benzynie sonda powinna oscylować szybciej niż na gazie z mikserem. Może masz jakiś słaby kontakt, przerwę, złamany kabelek czy coś podobnego w obwodzie sondy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 > Obydwie nastawy nie powinny wywalać checka. W moim 1.5 DOHC przy nastawach ok. H=0.4 i L=0.6 też niekiedy zdarzało się, że zapalał się czek w warunkach podobnych, do opisywanych przez Kolegę. Tyle tylko, że nie przejmowałem się tym za bardzo, bo nie zmieniało to niczego w pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.