Skocz do zawartości

Brak ciśnienia na 2 i 3 garze


ReplikantONE

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam bo już głupi jestem - mamy pacjenta 1.2 16v, silnik wyjęty przy przebiegu 34k z rozbitka (dane prawdziwe). Wymieniliśmy uszczelki i płyny, silnik już w aucie i teraz pytanie - co z kompresją? Wykręciliśmy świece i kręcimy rozrusznikiem - po zatkaniu gniazd tylko w 1 i 4 słychać stukot ciśnienia - 2 i 3 milczy. Co jest nie tak? Może źle to robimy? Poda ktoś metodę jak to zrobić w stu procentach poprawnie?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze zawory pogiete jak rozbitek to może miec róznie poza tym na ucho to nie jeden zmarł najlepiej

> wziąść przyrząd sprawdzic cisnienie poza tym sprawdzic poprawonosc ustawienia rozrządu.

a czy w 16v jest możliwość błędnego ustawienia rozrządu niepowodująca kolizji? pytam serio hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opiszesz mi to dokładniej?

sprawdzasz rozrzad tak:

1.szykujesz se dwa prety okolo 40 cm idetycznej długości.

2.wykrecasz świece ofc

3.wkładasz te prety w 1 i 2 gar od strony rozrządu.

4.krecisz wałem tak zeby pierwszy gar szedł w dół do momentu aż oba prety sie wyrównaja ( czyli tłoki bedą w jednej płaszczyźnie)

5.odkrecasz zaślepke od przodu głowiczki ( jest mniej wiecej między 3 a 4 garem) chodzi o zaslepke która znajduje sie z przodu głowicy a nie o korki uszczelniajace na głowiczce)

6. taka sama zaślepka jest z tyłu przy wtryskach

7. jeśli ustawiłeś tłoki w płaszczyźnie i wykreciłeś te zaślepki to zarówno z przodu jak i z tyłu powinienes w tych otworach po zaślepkach zobaczyc wycięcia w wałkach w które powinno dać się włożyc imbus 10mm. kazdy inny przypadek to przestawiony rozrząd i możliwe spore wydatki no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, byłem w garażu i wygląda to następująco: za radą Ahiego sprawdziłem rozrząd i okazuje się, że jest źle ustawiony - najlepsze, że robiłem to nie tak dawno u siebie i zrobiłem dobrze.

Przy pomocy tych prętów ustawiłem 1 i 2 tłok w tym samym położeniu (tłok 1 w fazie ssania idzie w dół) no ale nie widać wycięć w wałkach przez te dziury w głowicy. Czyli teraz mam zdjąć pasek i obrócić samymi wałkami aż pojawią się dziury i wtedy ten pasek założyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra, byłem w garażu i wygląda to następująco: za radą Ahiego sprawdziłem rozrząd i okazuje się,

> że jest źle ustawiony - najlepsze, że robiłem to nie tak dawno u siebie i zrobiłem dobrze.

> Przy pomocy tych prętów ustawiłem 1 i 2 tłok w tym samym położeniu (tłok 1 w fazie ssania idzie w

> dół) no ale nie widać wycięć w wałkach przez te dziury w głowicy. Czyli teraz mam zdjąć pasek

> i obrócić samymi wałkami aż pojawią się dziury i wtedy ten pasek założyć?

prawidłowa procedura zaczyna sie na odkreceniu kółka rozrządu ustawieniu dołu ustawieniu wałków i dokreceniu kółka tak zeby podczas dokrecania nic sie nie przestawiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawidłowa procedura zaczyna sie na odkreceniu kółka rozrządu ustawieniu dołu ustawieniu wałków i

> dokreceniu kółka tak zeby podczas dokrecania nic sie nie przestawiło

i tak właśnie miałem zamiar zrobić ok.gif choć przydałyby się pewnie do tego blokady ale myślę, że kluczem imbusowym też zblokuje bo wchodzi na ciasno ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.