Skocz do zawartości

brak ładowania Cnq nie świecą kontrolki


raf7

Rekomendowane odpowiedzi

Od piątku, tj. od wymiany akumulatora, po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycje MAR nie świeci mi się kontrolka ładowania, oraz kontrolka ciśnienia oleju. (wymieniałem akumulator ponieważ wcześniejszy się wyczerpał, do momentu aż cienki stanął mi na drodze z braku prądu, zaciągnąłem go do elektryka i ładowanie było, sprawdził mi połączenia i wyszło na to że tylko akumulator padł) Kupiłem drugi w piątek, przejechałem 5km i zauważyłem że nie święcą właśnie te 2 kontrolki, auto pali normalnie, wziąłem miernik w rękę i sprawdziłem napięcie i na aku wyszło 12,3V, wygląda na to, że przejechałem na akumulatorze, odpaliłem silnik i sprawdziłem napięcie i wyszło 11,3V, auto stoi bo nie mam kasy na kolejny akumulator. Pytanie co poszło? sprawdziłem żaróweczki w tablicy, połączenia kabli plusowe do alternatora, masa do silnika, tą wsuwkę czarną co wtyka się z prawej strony (chyba ona jest od diody na tablicy wskaźników) i wszystko dokładnie oczyściłem i skręciłem i nic nadal te 2 kontroli się nie świecą i brak ładowania.

Czy do wymiany są szczotki, regulator napięcia w altku? ale dlaczego kontrolka ciśnienia oleju tez nie świeci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj przeczyścic dokladnie klemy, ja miałem juz kupiowac aku bo miałem to samo co ty i nawet radio jak włączałem pochodziło 15 sekund i wyłączało się. Polecam poskrobać wkrętakiem i papierem sciernym, jak to nie pomoże to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od piątku, tj. od wymiany akumulatora, po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycje MAR nie świeci

> mi się kontrolka ładowania, oraz kontrolka ciśnienia oleju. (wymieniałem akumulator ponieważ

> wcześniejszy się wyczerpał, do momentu aż cienki stanął mi na drodze z braku prądu,

> zaciągnąłem go do elektryka i ładowanie było, sprawdził mi połączenia i wyszło na to że tylko

> akumulator padł) Kupiłem drugi w piątek, przejechałem 5km i zauważyłem że nie święcą właśnie

> te 2 kontrolki, auto pali normalnie, wziąłem miernik w rękę i sprawdziłem napięcie i na aku

> wyszło 12,3V, wygląda na to, że przejechałem na akumulatorze, odpaliłem silnik i sprawdziłem

> napięcie i wyszło 11,3V, auto stoi bo nie mam kasy na kolejny akumulator. Pytanie co poszło?

> sprawdziłem żaróweczki w tablicy, połączenia kabli plusowe do alternatora, masa do silnika, tą

> wsuwkę czarną co wtyka się z prawej strony (chyba ona jest od diody na tablicy wskaźników) i

> wszystko dokładnie oczyściłem i skręciłem i nic nadal te 2 kontroli się nie świecą i brak

> ładowania.

> Czy do wymiany są szczotki, regulator napięcia w altku? ale dlaczego kontrolka ciśnienia oleju tez

> nie świeci?

Może po prostu gdzieś kabel od czujnika ciśnienia się poluzował nie ma styku i nie świeci...albo kontrolka się przepaliła choć co wątpie...czujnik walniety...

A po drugie alternator do wyciągniecia i sprawdzenia...przed wyciągnieciem jeszcze by sprawdził jaki prąd bezpośrednio daje alternator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprobuj przeczyścic dokladnie klemy, ja miałem juz kupiowac aku bo miałem to samo co ty i nawet

> radio jak włączałem pochodziło 15 sekund i wyłączało się. Polecam poskrobać wkrętakiem i

> papierem sciernym, jak to nie pomoże to nie wiem.

aku nowy ma 2 dni i już dobity po przejechałem nim kawałek i teraz ma 11,9 V, ewidentnie nie jest ładowany.

plus do alternatora masa akumulatora i wyszło to samo 11,9V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator już wyciągnięty zamierzam wymienić regulator napięcia.

Żaróweczki w liczniku dobre, wymieniłem na nowe dla pewności.

Jeszcze spróbuje jutro sprawdzić te kontrolki, bo może problem leży w połączeniach elektrycznych, a nie altku.

Proszę o weryfikację czy dobrze to przeprowadzę.

Kabelek od kontrolki ładowania to ten na górze z taką czarną wtyczką, jak dotknę do masy (blok silnika) to powinna się ona zaświecić (kluczyk w pozycji MAR)

Kontrolkę ciśnienia oleju, sprawdzam wypinając wtyczkę od czujnika i dotykam do masy np. silnika, powinna się ona wtedy świecić. A dodam, że czujnik wymieniany w lipcu na nowy oryginał z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem regulator na Magneti Marelli AMP0119 (trochę ciasno wchodził) i teraz lampka ładowania świeci cały czas. Aku bez podłączenia 11,97V, tyle samo po uruchomieniu silnika. Czy do wymiany jest mostek diodowy, bo jutro wybieram się po niego czy alternator nadaję się do regeneracji?

Co do kontrolki ciśnienia oleju to jak jej nie było tak nie ma, zwierałem wtyczkę do najbliższej masy - śruby w wahaczu i nic, nie świeci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od piątku, tj. od wymiany akumulatora, po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycje MAR nie świeci

> mi się kontrolka ładowania, oraz kontrolka ciśnienia oleju. (wymieniałem akumulator ponieważ

> wcześniejszy się wyczerpał, do momentu aż cienki stanął mi na drodze z braku prądu,

> zaciągnąłem go do elektryka i ładowanie było, sprawdził mi połączenia i wyszło na to że tylko

> akumulator padł) Kupiłem drugi w piątek, przejechałem 5km i zauważyłem że nie święcą właśnie

> te 2 kontrolki, auto pali normalnie, wziąłem miernik w rękę i sprawdziłem napięcie i na aku

> wyszło 12,3V, wygląda na to, że przejechałem na akumulatorze, odpaliłem silnik i sprawdziłem

> napięcie i wyszło 11,3V, auto stoi bo nie mam kasy na kolejny akumulator. Pytanie co poszło?

> sprawdziłem żaróweczki w tablicy, połączenia kabli plusowe do alternatora, masa do silnika, tą

> wsuwkę czarną co wtyka się z prawej strony (chyba ona jest od diody na tablicy wskaźników) i

> wszystko dokładnie oczyściłem i skręciłem i nic nadal te 2 kontroli się nie świecą i brak

> ładowania.

> Czy do wymiany są szczotki, regulator napięcia w altku? ale dlaczego kontrolka ciśnienia oleju tez

> nie świeci?

nie znam się za bardzo na elekryce, ale...

ale skoro padł Ci aku to chyba I-wsze, co bym zrobił to sprawdzenie ładowania, a nie kupował nowy aku....

a II-gie, co bym zrobił to zmienił elektryka, bo ten zamiast Ci sprawdzić wszystko to naciągnął Cię na nowy aku..

Przykro mi male tak to wygląda z Twojego opisu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie znam się za bardzo na elekryce, ale...

> ale skoro padł Ci aku to chyba I-wsze, co bym zrobił to sprawdzenie ładowania, a nie kupował nowy

> aku....

> a II-gie, co bym zrobił to zmienił elektryka, bo ten zamiast Ci sprawdzić wszystko to naciągnął Cię

> na nowy aku..

> Przykro mi male tak to wygląda z Twojego opisu....

akumulator miał 6 lat po naładowaniu go, nie trzymał napięcia, więc i tak nadawał się do wymiany. Na razie diagnozuje problem sam, nie ruszałem tylko mostka prostowniczego, spodziewałem się jakiejś pomocy, ale jeśli to za trudne, albo wymiana mostku nie przyniesie to spodziewanego skutku, to jednak wymontuje i oddam alternator do sprawdzenia do elektromechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko rozumiem...

> u mnie cały czas jażyła się kontrola ładowania, kupiłe w efekcie używkę alta z allegro... dość

> dobrze wyglądał... dziś wymieniłem cały altek i zobaczę czy dało to jakiś efekt...

Rozumiem, że tylko non stop ci się świeciła kontrolka ładowania? A ciśnienia oleju działała poprawnie?

daj znać, czy po wymianie altka kontrolka zgasła, mi się wydaje że diody w moim altku poszły, dlatego chce oddać alternator do elektromechanika w celu wymiany mostku i całkowitego sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

zmieniłem altek i póki co kontrola nie żarzy... ciśnienie oleju też nie świeci na zapalonym aucie... a to źle??? grinser006.gif

wg mnie w moim starym altku poszły diody albo kumutator (czy jak to się zwie) był zbyt wytarty i szczotki nie dolegały dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hej

> zmieniłem altek i póki co kontrola nie żarzy... ciśnienie oleju też nie świeci na zapalonym

> aucie... a to źle???

a to dobrze, ma świecić tylko do momentu położenia kluczyka w pozycji MAR, po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć.

> wg mnie w moim starym altku poszły diody albo kumutator (czy jak to się zwie) był zbyt wytarty i

> szczotki nie dolegały dobrze...

rozu, czyli u mnie też pewnie diody, bo jak wyciągam wsówkę z altka co idzie do kontrolki to ona gaśnie. Jak odbiorę auto bo jutro je odstawiam to napisze co się spuło. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany były diody i cały mostek, teraz altek chodzi i ładuje aku jak trzeba, kontrolka ładowania świeci tylko przy zapłonie.

Natomiast problem nie świecącej kontroli ciśnienia oleju pozostał, kupiłem nowy czujnik mam nowe żaróweczki i jutro zobaczymy, czy coś wskuram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.