raf7 Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Od piątku, tj. od wymiany akumulatora, po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycje MAR nie świeci mi się kontrolka ładowania, oraz kontrolka ciśnienia oleju. (wymieniałem akumulator ponieważ wcześniejszy się wyczerpał, do momentu aż cienki stanął mi na drodze z braku prądu, zaciągnąłem go do elektryka i ładowanie było, sprawdził mi połączenia i wyszło na to że tylko akumulator padł) Kupiłem drugi w piątek, przejechałem 5km i zauważyłem że nie święcą właśnie te 2 kontrolki, auto pali normalnie, wziąłem miernik w rękę i sprawdziłem napięcie i na aku wyszło 12,3V, wygląda na to, że przejechałem na akumulatorze, odpaliłem silnik i sprawdziłem napięcie i wyszło 11,3V, auto stoi bo nie mam kasy na kolejny akumulator. Pytanie co poszło? sprawdziłem żaróweczki w tablicy, połączenia kabli plusowe do alternatora, masa do silnika, tą wsuwkę czarną co wtyka się z prawej strony (chyba ona jest od diody na tablicy wskaźników) i wszystko dokładnie oczyściłem i skręciłem i nic nadal te 2 kontroli się nie świecą i brak ładowania. Czy do wymiany są szczotki, regulator napięcia w altku? ale dlaczego kontrolka ciśnienia oleju tez nie świeci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Sprobuj przeczyścic dokladnie klemy, ja miałem juz kupiowac aku bo miałem to samo co ty i nawet radio jak włączałem pochodziło 15 sekund i wyłączało się. Polecam poskrobać wkrętakiem i papierem sciernym, jak to nie pomoże to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 > Od piątku, tj. od wymiany akumulatora, po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycje MAR nie świeci > mi się kontrolka ładowania, oraz kontrolka ciśnienia oleju. (wymieniałem akumulator ponieważ > wcześniejszy się wyczerpał, do momentu aż cienki stanął mi na drodze z braku prądu, > zaciągnąłem go do elektryka i ładowanie było, sprawdził mi połączenia i wyszło na to że tylko > akumulator padł) Kupiłem drugi w piątek, przejechałem 5km i zauważyłem że nie święcą właśnie > te 2 kontrolki, auto pali normalnie, wziąłem miernik w rękę i sprawdziłem napięcie i na aku > wyszło 12,3V, wygląda na to, że przejechałem na akumulatorze, odpaliłem silnik i sprawdziłem > napięcie i wyszło 11,3V, auto stoi bo nie mam kasy na kolejny akumulator. Pytanie co poszło? > sprawdziłem żaróweczki w tablicy, połączenia kabli plusowe do alternatora, masa do silnika, tą > wsuwkę czarną co wtyka się z prawej strony (chyba ona jest od diody na tablicy wskaźników) i > wszystko dokładnie oczyściłem i skręciłem i nic nadal te 2 kontroli się nie świecą i brak > ładowania. > Czy do wymiany są szczotki, regulator napięcia w altku? ale dlaczego kontrolka ciśnienia oleju tez > nie świeci? Może po prostu gdzieś kabel od czujnika ciśnienia się poluzował nie ma styku i nie świeci...albo kontrolka się przepaliła choć co wątpie...czujnik walniety... A po drugie alternator do wyciągniecia i sprawdzenia...przed wyciągnieciem jeszcze by sprawdził jaki prąd bezpośrednio daje alternator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2011 > Sprobuj przeczyścic dokladnie klemy, ja miałem juz kupiowac aku bo miałem to samo co ty i nawet > radio jak włączałem pochodziło 15 sekund i wyłączało się. Polecam poskrobać wkrętakiem i > papierem sciernym, jak to nie pomoże to nie wiem. aku nowy ma 2 dni i już dobity po przejechałem nim kawałek i teraz ma 11,9 V, ewidentnie nie jest ładowany. plus do alternatora masa akumulatora i wyszło to samo 11,9V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Alternator już wyciągnięty zamierzam wymienić regulator napięcia. Żaróweczki w liczniku dobre, wymieniłem na nowe dla pewności. Jeszcze spróbuje jutro sprawdzić te kontrolki, bo może problem leży w połączeniach elektrycznych, a nie altku. Proszę o weryfikację czy dobrze to przeprowadzę. Kabelek od kontrolki ładowania to ten na górze z taką czarną wtyczką, jak dotknę do masy (blok silnika) to powinna się ona zaświecić (kluczyk w pozycji MAR) Kontrolkę ciśnienia oleju, sprawdzam wypinając wtyczkę od czujnika i dotykam do masy np. silnika, powinna się ona wtedy świecić. A dodam, że czujnik wymieniany w lipcu na nowy oryginał z ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Stawiam na uwalone diody w altku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2011 > Stawiam na uwalone diody w altku. może tak być, ale wykręciłem przed momentem regulator napięcia "ISKRA ALR1544 14V" i szczotki w nim są zjechane praktycznie do końca, według mnie kwalifikuje się na 100% do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 > może tak być, ale wykręciłem przed momentem regulator napięcia "ISKRA ALR1544 14V" i szczotki w nim > są zjechane praktycznie do końca, według mnie kwalifikuje się na 100% do wymiany. znalazłeś powód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2011 > znalazłeś powód chyba tak,sprawdziłem też i na schemacie elektrycznym i kontrolka ładowania oraz oleju jest na jednym obwodzie, to dużo wyjaśnia, w poniedziałek wybieram się po nowy regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 24 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2011 wymieniłem regulator na Magneti Marelli AMP0119 (trochę ciasno wchodził) i teraz lampka ładowania świeci cały czas. Aku bez podłączenia 11,97V, tyle samo po uruchomieniu silnika. Czy do wymiany jest mostek diodowy, bo jutro wybieram się po niego czy alternator nadaję się do regeneracji? Co do kontrolki ciśnienia oleju to jak jej nie było tak nie ma, zwierałem wtyczkę do najbliższej masy - śruby w wahaczu i nic, nie świeci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 24 Października 2011 Udostępnij Napisano 24 Października 2011 > Od piątku, tj. od wymiany akumulatora, po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycje MAR nie świeci > mi się kontrolka ładowania, oraz kontrolka ciśnienia oleju. (wymieniałem akumulator ponieważ > wcześniejszy się wyczerpał, do momentu aż cienki stanął mi na drodze z braku prądu, > zaciągnąłem go do elektryka i ładowanie było, sprawdził mi połączenia i wyszło na to że tylko > akumulator padł) Kupiłem drugi w piątek, przejechałem 5km i zauważyłem że nie święcą właśnie > te 2 kontrolki, auto pali normalnie, wziąłem miernik w rękę i sprawdziłem napięcie i na aku > wyszło 12,3V, wygląda na to, że przejechałem na akumulatorze, odpaliłem silnik i sprawdziłem > napięcie i wyszło 11,3V, auto stoi bo nie mam kasy na kolejny akumulator. Pytanie co poszło? > sprawdziłem żaróweczki w tablicy, połączenia kabli plusowe do alternatora, masa do silnika, tą > wsuwkę czarną co wtyka się z prawej strony (chyba ona jest od diody na tablicy wskaźników) i > wszystko dokładnie oczyściłem i skręciłem i nic nadal te 2 kontroli się nie świecą i brak > ładowania. > Czy do wymiany są szczotki, regulator napięcia w altku? ale dlaczego kontrolka ciśnienia oleju tez > nie świeci? nie znam się za bardzo na elekryce, ale... ale skoro padł Ci aku to chyba I-wsze, co bym zrobił to sprawdzenie ładowania, a nie kupował nowy aku.... a II-gie, co bym zrobił to zmienił elektryka, bo ten zamiast Ci sprawdzić wszystko to naciągnął Cię na nowy aku.. Przykro mi male tak to wygląda z Twojego opisu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 24 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2011 > nie znam się za bardzo na elekryce, ale... > ale skoro padł Ci aku to chyba I-wsze, co bym zrobił to sprawdzenie ładowania, a nie kupował nowy > aku.... > a II-gie, co bym zrobił to zmienił elektryka, bo ten zamiast Ci sprawdzić wszystko to naciągnął Cię > na nowy aku.. > Przykro mi male tak to wygląda z Twojego opisu.... akumulator miał 6 lat po naładowaniu go, nie trzymał napięcia, więc i tak nadawał się do wymiany. Na razie diagnozuje problem sam, nie ruszałem tylko mostka prostowniczego, spodziewałem się jakiejś pomocy, ale jeśli to za trudne, albo wymiana mostku nie przyniesie to spodziewanego skutku, to jednak wymontuje i oddam alternator do sprawdzenia do elektromechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 24 Października 2011 Udostępnij Napisano 24 Października 2011 spoko rozumiem... u mnie cały czas jażyła się kontrola ładowania, kupiłe w efekcie używkę alta z allegro... dość dobrze wyglądał... dziś wymieniłem cały altek i zobaczę czy dało to jakiś efekt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2011 > spoko rozumiem... > u mnie cały czas jażyła się kontrola ładowania, kupiłe w efekcie używkę alta z allegro... dość > dobrze wyglądał... dziś wymieniłem cały altek i zobaczę czy dało to jakiś efekt... Rozumiem, że tylko non stop ci się świeciła kontrolka ładowania? A ciśnienia oleju działała poprawnie? daj znać, czy po wymianie altka kontrolka zgasła, mi się wydaje że diody w moim altku poszły, dlatego chce oddać alternator do elektromechanika w celu wymiany mostku i całkowitego sprawdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 25 Października 2011 Udostępnij Napisano 25 Października 2011 hej zmieniłem altek i póki co kontrola nie żarzy... ciśnienie oleju też nie świeci na zapalonym aucie... a to źle??? wg mnie w moim starym altku poszły diody albo kumutator (czy jak to się zwie) był zbyt wytarty i szczotki nie dolegały dobrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2011 > hej > zmieniłem altek i póki co kontrola nie żarzy... ciśnienie oleju też nie świeci na zapalonym > aucie... a to źle??? a to dobrze, ma świecić tylko do momentu położenia kluczyka w pozycji MAR, po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć. > wg mnie w moim starym altku poszły diody albo kumutator (czy jak to się zwie) był zbyt wytarty i > szczotki nie dolegały dobrze... rozu, czyli u mnie też pewnie diody, bo jak wyciągam wsówkę z altka co idzie do kontrolki to ona gaśnie. Jak odbiorę auto bo jutro je odstawiam to napisze co się spuło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 28 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2011 do wymiany były diody i cały mostek, teraz altek chodzi i ładuje aku jak trzeba, kontrolka ładowania świeci tylko przy zapłonie. Natomiast problem nie świecącej kontroli ciśnienia oleju pozostał, kupiłem nowy czujnik mam nowe żaróweczki i jutro zobaczymy, czy coś wskuram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.