Doom Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Witam. Chciałem się zapytać jaki silnik benzynowy do gazu polecicie w Citroenie C5 ? 20 16V EW10J4 ? Słyszałem że 1.8 są dobre ale 116KM do takiego auta to chyba troszkę za mało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bwm Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Witam. > Chciałem się zapytać jaki silnik benzynowy do gazu polecicie w Citroenie C5 ? 20 16V EW10J4 ? > Słyszałem że 1.8 są dobre ale 116KM do takiego auta to chyba troszkę za mało... 1.8 za mały jest moim zdaniem do auta które waży ok.1400kg.Ja mam EW10J4 w swojej C5 z automatem i nie narzekam-dobry i żwawy motorek.W porównaniu do 1.8 którego miałem w 406 jest różnica odczuwalna.Nie mam gazu ale z tego co czytam wielu userów ma instalacje i nie ma problemów.Zajrzyj na forum Cytrynki to dowiesz sie więcej o bolączkach i zaletach tych autek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 a w jakiej budzie ? który rok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Podepne sie. Czy silnik HPi to jakas wtopa czy da sie tym normalnie jezdzic bez drzenia o portfel ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Podepne sie. Czy silnik HPi to jakas wtopa czy da sie tym normalnie jezdzic bez drzenia o portfel ? Znajomy to kupił w nieświadomości, że to HPi i... Gazu nie założysz, portfel odchudzało mu strasznie i nie mógł sprzedać. Nikt nie chciał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Znajomy to kupił w nieświadomości, że to HPi i... > Gazu nie założysz, portfel odchudzało mu strasznie i nie mógł sprzedać. Nikt nie chciał. Gazu nie chce - chodzi mi o pulapki technologiczne i awaryjnosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Gazu nie chce - chodzi mi o pulapki technologiczne i awaryjnosc. Tego nie wiem, ale znajomego wykańczały koszty paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Podepne sie. Czy silnik HPi to jakas wtopa czy da sie tym normalnie jezdzic bez drzenia o portfel ? a może chodzi o silnik THP ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Rocznik 2003-2005 Kombi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > a może chodzi o silnik THP ? W sumie to wiem, że to był 2,0 na bezposrednim wtrysku benzyny. Raczej pamiętam że HPi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Co do forum cytryny to narazie już tydzień czekam na aktywacje konta xD Co do awaryjności to już się naczytałem trochę ale mam nadzieje że nie będzie źle, jak bylo widać po postach/opiniach niektórym się psuje a innym nie... W większości przypadków problemem był między innymi silnik 2.0HDI(turbo, IC, wtryski). No i padająca elektryka ale w sumie lubie dłubać w kabelkach więc może dam radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > a może chodzi o silnik THP ? Nie, chodzi mi o HPi, ten z bezposrednim wtryskiem, bez zadnego turbo, montowany w C5 zdaje sie, ze do 2003/4 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Generalnie b.szybko go wycofali, to powinno dac do myslenia, czesci dosc drogie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Generalnie b.szybko go wycofali, to powinno dac do myslenia, czesci dosc drogie... Bardzo szybko to moze nie, w C5 Mk1 ten silnik byl obecny przez niemal 4 lata a w 406 Mk2 prawie 3 lata. Jak wiadomo koncepcja tego typu silnikow (zapoczatkowana przez Mitsubishi i ich GDI) nie sprawdzila sie w pierwszej generacji, glownie ze wzgledow ekologicznych i tego typu silniki umarly po zatwierdzeniu normy Euro 4. Auta z HPi sa tanie ale upierdliwe i drogie w serwisowaniu a do tego silnik glosniej pracuje niz diesel 2.0HDi 8V... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 4 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 > Bardzo szybko to moze nie, [...] Czyli odpuscic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 > Czyli odpuscic ? Czyli w końcu wyszło na to że w miarę bezawaryjny jest EW10J4 tak ? Jak go odróżnić wizualnie od 2.0 16V HPI ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 4 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 > Czyli w końcu wyszło na to że w miarę bezawaryjny jest EW10J4 tak ? Jak go odróżnić wizualnie od > 2.0 16V HPI ? 2.0HPi ma pokrywe na silniku z napisem "HPi 16" i wyraznie widac tez spory aluminiowy kolektor dolotowy. EW10J4 tez ma swoje fanaberie chocby dlatego, ze posiada EGR i elektryczna pompe dodatkowego powietrza wtlaczanego do kolektora wydechowego (takie wynalazki aby dostosowac ten silnik do Euro 3). Potrafi brac olej, kolysac obrotami (wadliwe hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego w tzw szklankach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 No tak ale EGR-a można zatkać, co do pompy to nie znam się ale jak powietrze jest tłoczone do wydechu tzn że na pracę silnika to nie wpływa no chyba że wlot powietrza do wydechu jest przed sondą to wtedy skład spalin się zmienia sonda widzi co innego i zuboża mieszankę... tak na logikę Szklanki hmm czyli co ? Zawory się nie domykają i obroty falują ? Czy tylko je słychać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 4 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 > No tak ale EGR-a można zatkać, Chyba palcem Zawor jest elektrycznym serwem z zwrotnym sygnalem o jego stanie do sterownika. > co do pompy to nie znam się ale jak powietrze jest tłoczone do > wydechu tzn że na pracę silnika to nie wpływa no chyba że wlot powietrza do wydechu jest przed > sondą to wtedy skład spalin się zmienia sonda widzi co innego i zuboża mieszankę... tak na > logikę Powietrze jest podawane do spalin jeszcze w glowicy. > Szklanki hmm czyli co ? Zawory się nie domykają i obroty falują ? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 > Chyba palcem Zawor jest elektrycznym serwem z zwrotnym sygnalem o jego stanie do sterownika. O jego stanie czyli o tym w jakim stopniu jest otwarty a jak pod nim się da blaszkę - korek - palec to może się otwierać i zamykać ile chce bo kanał ze spalinami jest zatkany... EGR otwierając się miesza spaliny ze świeżym powietrzem które leci do komory spalania więc jak zatkamy kanał ze spalinami to nic się nie zmiesza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 4 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 > O jego stanie czyli o tym w jakim stopniu jest otwarty a jak pod nim się da blaszkę - korek - palec > to może się otwierać i zamykać ile chce bo kanał ze spalinami jest zatkany... EGR otwierając > się miesza spaliny ze świeżym powietrzem które leci do komory spalania więc jak zatkamy kanał > ze spalinami to nic się nie zmiesza... Pamietaj, ze komputer musi wiedziec ile spalin wprowadza do czystego powietrza ktore zostalo zmierzone (temperatura i cisnienie) w kolektorze dolotowym. Jak zatkasz dziure a EGR bedzie wisial ot tak to komputer bedzie myslal, ze reguluje dawke spalin w czystym powietrzu i bedzie pod to dobieral wtrysk/zaplon a jesli ta dawka mieszanki powietrza, spalin (ktorych faktycznie nie bedzie bo zaslepione) i paliwa bedzie niewlasciwa to bedziesz mial antipollution fault... PS. Takie precyzyjne zawory EGR ze sprzezeniem zwrotnym wystepuja tez we wspolczesnych dieslach gdzie rowniez stosuje sie przepustnice aby komputer mogl sobie regulowac mieszanke czystego powietrza i spalin ktora ma trafiac do cylindrow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 ECU po wskazaniach sondy powinien regulować dawkę wtrysku i dostosować się do sytuacji bez spalin W związku z czym nie powinno mieć to wpływu na pracę silnika. Błędu też nie powinien wychwycić. No ale to zobaczymy w praktyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 5 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 > ECU po wskazaniach sondy powinien regulować dawkę wtrysku i dostosować się do sytuacji bez spalin > W związku z czym nie powinno mieć to wpływu na pracę silnika. Błędu też nie powinien > wychwycić. No ale to zobaczymy w praktyce Z tego co sie orientuję, to po zaslepieniu EGR trzeba lekko poprawić program. Tzn. wywalić EGR z kompa. Tak sie robi w HDI to pewnie i w benzynie się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 5 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 > ECU po wskazaniach sondy powinien regulować dawkę wtrysku i dostosować się do sytuacji bez spalin > W związku z czym nie powinno mieć to wpływu na pracę silnika. Błędu też nie powinien > wychwycić. No ale to zobaczymy w praktyce A skad komputer ma wiedziec, ze nie ma spalin w dolocie skoro on nadal steruje EGRem i dostaje od niego sygnaly zwrotne? Nie ma czujnika spalin w dolocie, wiec dla ECU bedzie to problem i wywali blad. Trzeba grzebnac w sofcie i oduczyc ECU tego, ze ma EGRa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 A tak BTW co myślicie o 3.0 V6 ? Ten silnik znosi w ogóle gaz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Lubi gaz, fajny motor naprawde udany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.