Skocz do zawartości

Atego 818 2003r traci moc...


dyzioNR1

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze chciałem się przywitać,

a jak już mam to za sobą, to zapytam:

Mam problem z w/w autem. Bidny już się nie zbiera tak jak kiedyś, objawy jakie temu towarzyszą to: przy załączaniu się turbiny słychać szelest - myślałem o łożyskach lub o uciekaniu powietrza przy doładowaniu silnika. Szelest jest dość głośny, nie ma go na postoju, czy to przy przegazówce na biegu jak i na luzie. pod kabiną nie zauważyłem nic dziwnego, wszystko wydaje się być szczelne..

Auto nie kopci, olej bierze tak jak zwykle, jak przed domniemaną awarią.

Jako, że nie jestem mechanikiem, pojęcie mam nawet jakieś, ale cholera wie czego szukać.

Ma ktoś może pomysł? Bo zaczynam bać się wyprzedzać;)niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze chciałem się przywitać,

> a jak już mam to za sobą, to zapytam:

> Mam problem z w/w autem. Bidny już się nie zbiera tak jak kiedyś, objawy jakie temu towarzyszą to:

> przy załączaniu się turbiny słychać szelest - myślałem o łożyskach lub o uciekaniu powietrza

> przy doładowaniu silnika. Szelest jest dość głośny, nie ma go na postoju, czy to przy

> przegazówce na biegu jak i na luzie. pod kabiną nie zauważyłem nic dziwnego, wszystko wydaje

> się być szczelne..

> Auto nie kopci, olej bierze tak jak zwykle, jak przed domniemaną awarią.

> Jako, że nie jestem mechanikiem, pojęcie mam nawet jakieś, ale cholera wie czego szukać.

> Ma ktoś może pomysł? Bo zaczynam bać się wyprzedzać;)

Jeśli filtry paliwa/powietrza są świeże to zacznij może od sprawdzenia czy intercooler jest szczelny, kabina w górę i patrz po szwach czy nie jest czarno od oleju. To samo zrób od dołu. Jeśli szczelny, sprawdź szczelność przewodów elastycznych od rur intercoolera, ew. dokręcenie opasek na tych przewodach. Obejrzyj też same rury te metalowe od IC czy przypadkiem się nie przetarły. Zdejmij rurę elastyczną(tą gumową) z prawej strony turbiny, zajrzyj do środka, sprawdź w jakim stanie są łopatki turbiny, czy nie są połamane/uszczerbione. Złap łapką za wirnik turbiny i sprawdź czy nie ma luzu. Jak to nie pomoże to trzeba by może wtryski sprawdzić, podjechać do ASO lub kogoś kto ma kompa i może zobaczyć korekcję wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinka troszkę oleju puszcza, ale jest raczej ok. Myju silnika i do badania intercooler, myju, bo oring filtra się wys..ał i trzeba zobaczyć, czy jeszcze gdzieś nie cieknie.

Jak coś wyniucham, to napiszę, co by może ktoś miał pożytek z tego.

Na tą chwilę plastikowy bok intercoolera odszedł od samej chłodniczki, czekam na nowy i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.