vendorr Napisano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 Witam kolegów, mam mały problem, mianowicie ostatnio nie mogłem wykręcić jednej świecy, zaklinowała się, z obawy aby nie zerwać gwintu pozostawiłem ją i wymieniłem tylko 3. Niedługo zbliża mi się wymiana rozrządu, plus mi jeden popychacz puka i takie tam ogólnie. Wiadoma osoba namówiła mnie na iście szatański pomysł - wymiana głowicy ze sprawnym gniazdem świecy i dokonać szlifu kanałów w głowicy. Teraz jestem w fazie poszukiwania głowicy i takie mnie myśli nachodzą: Zielik włożył na C14SE głowice z lanosa 1,5 i tak się zastanawiam czy czasem do X14NZ by nie podeszła ta od lanosa, ba więcej się zastanawiałem, ale nie wiadomo jak silnik będzie się zachowywał, zamontować głowice z 1,6 C16NZ?? Teoretycy i praktycy z AK, doradźcie co zrobić, aby polepszyć a nie zepsuć?? PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 Głowica i kolektor dolotowy z Lanosa, do tego wielopunkt i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 20 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 > Głowica i kolektor dolotowy z Lanosa, Jakby będzie pasował plug&play czemu nie. >do tego wielopunkt no ale wtedy trzeba zmienić wiele innych rzeczy: -zapłon -wiązka -komputer - koła pasowe dodać kilka czujników, itd... itp... A na aż taką zabawę to ani nie mam czasu, finansów i szczególnie chęci. Planuje wymienić głowicę lekko ulepszoną, ale pozostałe podzespoły lepiej aby zostały te same, dopuszczalne minimalne zmiany. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 Jeśli nie zmienisz całości to nie warto się bawić O ile wałek czy przewody od grzania przepustnicy (chociaż jest zima więc lepiej podłączyć), pompę paliwa na razie możesz sobie odpuścić to wtryski, wiązka, komp i czujniki, kolektor dolotowy i zapłon musisz zmienić... Inaczej Ci nie ruszy To tak jeżeli chodzi o Oplowski osprzęt... Co do Daewoooo to nie mam pojęcia bo się nie bawiłem. Głowicę od 16SE mam, jak zdejmiesz swoją to można zobaczyć czy jest podobna wymiarami :D I czy podejdzie na blok 1.4. Ogólnie z tego co pamiętam "set" z SE pójdzie bez: wiązki i kompa od SE może być od SZ/SZR ale będzie mniejsza moc. Tak samo można zostawić wałek od słabszych wersji ale jak wyżej będzie mniejsza moc... Do tego pamiętaj że będziesz miał problem z immo chyba że kupisz sterownik bez immo. Ogólnie jest dużo za i przeciw, jest to chyba najtańszy sposób na podniesienie mocy w takim stopniu przy tych silnikach. Ja zmieniłem z SZR na SE i jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > Jeśli nie zmienisz całości to nie warto się bawić Tak jak pisałem wcześniej- ani czasu, ani funduszy, ani chęci Te dwa ostatnie jakoś jeszcze można by było zrealizować, ale najgorzej to z tym pierwszym. > Głowicę od 16SE mam, jak zdejmiesz swoją to można zobaczyć czy jest podobna wymiarami :D I czy > podejdzie na blok 1.4. Ha, widzisz ja potrzebuje zakupić teraz głowice, przygotować ją, nazbierać wszystkie potrzebne części do wymiany i tą wymianę zrobi w jeden dzień. Samo przygotowanie głowicy zajmie co najmniej 1 dzień. To chyba jednak zostanę przy serii. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 U mnie przekładka z wymianą panewek i pierścieni (bardziej profilaktycznie z racji ponad 200tkm ) trwała jeden dzień a robiłem to pierwszy raz... Przygotowania, kupno kluczy, oddanie głowicy do planowania etc. Trwały ze 2 tyg :D Na samą głowicę po planowaniu czekałem 3dni A co do świecy to hmmm ze 2 razy udało mi się ukręcić świece ale ukręciła się tak jak mówię świeca a gwint w głowicy został nienaruszony (tak to jest jak się nie pamięta w którą stronę się odkręca xD). Jesteś pewny że z głowicą coś się stało ? Ja po ukręceniu zakładałem na grzechotkę z przedłużką torx-a, dociskałem i wykręcałem resztę świecy... Po operacji silnik chodził normalnie gwint sprawny etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2011 > Jesteś pewny że z głowicą coś się stało ? Tego nie jestem pewien na 100%, ale opór jaki stawia świeca znaczy jedno -coś nie gra I tak jak pisałem wcześniej, szanowny kolega Tosh namówił mnie na szlifowanie dolotu i innych kanałów zobaczymy. Używana głowica nie jest taka droga, przy okazji mam do wymiany jeden kompensator, wymienię uszczelniacze, no i może też się skusze na panewki i pierścienie wkońcu ma przelatane ponad 250 kkm. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.