Skocz do zawartości

Różnice w głowicach z silnika X14NZ a C14SE


vendorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, mam mały problem, mianowicie ostatnio nie mogłem wykręcić jednej świecy, zaklinowała się, z obawy aby nie zerwać gwintu pozostawiłem ją i wymieniłem tylko 3.

Niedługo zbliża mi się wymiana rozrządu, plus mi jeden popychacz puka i takie tam ogólnie.

Wiadoma osoba namówiła mnie na iście szatański pomysł - wymiana głowicy ze sprawnym gniazdem świecy i dokonać szlifu kanałów w głowicy.

Teraz jestem w fazie poszukiwania głowicy i takie mnie myśli nachodzą:

Zielik włożył na C14SE głowice z lanosa 1,5 i tak się zastanawiam czy czasem do X14NZ by nie podeszła ta od lanosa, ba więcej się zastanawiałem, ale nie wiadomo jak silnik będzie się zachowywał, zamontować głowice z 1,6 C16NZ??

Teoretycy i praktycy z AK, doradźcie co zrobić, aby polepszyć a nie zepsuć??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głowica i kolektor dolotowy z Lanosa,

Jakby będzie pasował plug&play czemu nie.

>do tego wielopunkt

no ale wtedy trzeba zmienić wiele innych rzeczy:

-zapłon

-wiązka

-komputer

- koła pasowe

dodać kilka czujników, itd... itp...

A na aż taką zabawę to ani nie mam czasu, finansów i szczególnie chęci. Planuje wymienić głowicę lekko ulepszoną, ale pozostałe podzespoły lepiej aby zostały te same, dopuszczalne minimalne zmiany.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zmienisz całości to nie warto się bawić 270751858-jezyk.gif O ile wałek czy przewody od grzania przepustnicy (chociaż jest zima więc lepiej podłączyć), pompę paliwa na razie możesz sobie odpuścić to wtryski, wiązka, komp i czujniki, kolektor dolotowy i zapłon musisz zmienić... Inaczej Ci nie ruszy 270751858-jezyk.gif To tak jeżeli chodzi o Oplowski osprzęt... Co do Daewoooo to nie mam pojęcia bo się nie bawiłem.

Głowicę od 16SE mam, jak zdejmiesz swoją to można zobaczyć czy jest podobna wymiarami :D I czy podejdzie na blok 1.4.

Ogólnie z tego co pamiętam "set" z SE pójdzie bez: wiązki i kompa od SE może być od SZ/SZR ale będzie mniejsza moc. Tak samo można zostawić wałek od słabszych wersji ale jak wyżej będzie mniejsza moc... Do tego pamiętaj że będziesz miał problem z immo chyba że kupisz sterownik bez immo. Ogólnie jest dużo za i przeciw, jest to chyba najtańszy sposób na podniesienie mocy w takim stopniu przy tych silnikach. Ja zmieniłem z SZR na SE i jestem zadowolony smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie zmienisz całości to nie warto się bawić

Tak jak pisałem wcześniej- ani czasu, ani funduszy, ani chęci

Te dwa ostatnie jakoś jeszcze można by było zrealizować, ale najgorzej to z tym pierwszym.

> Głowicę od 16SE mam, jak zdejmiesz swoją to można zobaczyć czy jest podobna wymiarami :D I czy

> podejdzie na blok 1.4.

Ha, widzisz ja potrzebuje zakupić teraz głowice, przygotować ją, nazbierać wszystkie potrzebne części do wymiany i tą wymianę zrobi w jeden dzień.

Samo przygotowanie głowicy zajmie co najmniej 1 dzień.

To chyba jednak zostanę przy serii.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przekładka z wymianą panewek i pierścieni (bardziej profilaktycznie z racji ponad 200tkm ) trwała jeden dzień a robiłem to pierwszy raz... Przygotowania, kupno kluczy, oddanie głowicy do planowania etc. Trwały ze 2 tyg :D Na samą głowicę po planowaniu czekałem 3dni 270751858-jezyk.gif A co do świecy to hmmm ze 2 razy udało mi się ukręcić świece ale ukręciła się tak jak mówię świeca a gwint w głowicy został nienaruszony (tak to jest jak się nie pamięta w którą stronę się odkręca xD). Jesteś pewny że z głowicą coś się stało ? Ja po ukręceniu zakładałem na grzechotkę z przedłużką torx-a, dociskałem i wykręcałem resztę świecy... Po operacji silnik chodził normalnie gwint sprawny etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewny że z głowicą coś się stało ?

Tego nie jestem pewien na 100%, ale opór jaki stawia świeca znaczy jedno -coś nie gra shocked.gif

I tak jak pisałem wcześniej, szanowny kolega Tosh namówił mnie na szlifowanie dolotu i innych kanałów zobaczymy. Używana głowica nie jest taka droga, przy okazji mam do wymiany jeden kompensator, wymienię uszczelniacze, no i może też się skusze na panewki i pierścienie wkońcu ma przelatane ponad 250 kkm.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.