Skocz do zawartości

AII praca silnika


jarecki76

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie, po wymianie oleju na 0w30 samochód śmiga przyzwoicie ale zauważyłem następującą rzecz (głównie w mieście) - kiedy włącza się wentylator chłodnicy (słychać jego stukanie w okolicach schowka) wtedy podczas ruszania (wkręcania silnika na obroty od 0 do 2 tys )1 i 2 bieg zmienia się praca silnika na wyraźniej bardziej warkotliwą, a kiedy wyłączy się ten wentylator wtedy auto sunie aż miło. (pracuje miękko)

aha jeszcze kiedy włącza się ta dmuchawa to silnik telepie się bardziej na jałowym biegu.

Na czym polega ta zależność "co ma piernik do wiatraka"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na jakim oleju wcześniej auto smigało ?

od nowości na GM 5W30 i było głośno teraz jest akceptowalnie ale i wtedy i teraz przy pracującej dmuchawie (na bardzo mocno rozgrzanym silniku) warrrrrkot przy ruszaniu (tyle że teraz mniejszy) - zmiana charakterystyki pracy silnika.

ale wystarczy że na 5 minut wyłączysz samochód to sunie jak talala.

aha nie zawsze można odpalić od ręki na mocno rozgrzanym

to tyle spostrzeżeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś ze ekspertów już kiedyś nadmienił, że to prawdopodobnie coś z łańcuchem rozrządu lub napinaczem i tak może być. tylko od nowości taki numer by był? ciekawe czy można w tym silniku sam napinacz podmienić? (łańcuch nie grzechocze.)

a może czujnik położenia wału korbowego, czytałem na forum że w dieslach oplowskich padnięte coś takiego dawało warkot, czy to możliwe

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.