mayster_tcz Napisano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Co robić ? Nie mogę odkręcić koła na wale korbowym. Wrzucam bieg (próbowałem różne ), hamuję, ale koło nie stoi cicho, tylko jakbym naciągał sprężynę - nie wiem, czy to tłumiki drgań od sprzęgła czy coś jest uszkodzone... ale nie mogę tej śruby odkręcić. Stukanie młotkiem w łeb śruby ani w klucz niewiele dało ( nie użyłem dużej siły bo boję się czegoś uszkodzić). Założyłem pasek na alternator i jego zablokowałem - jest dużo lepiej ale w końcu pasek zaczyna się ślizgać -zbyt duża siła... Co może pomóc ? klucz udarowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 zablokuj koło zamachowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 > zablokuj koło zamachowe. A można coś więcej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukidtl Napisano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 > A można coś więcej ? Nie możesz odkręcić Centralnej śruby?? Jeśli tak to zrób tak ,założ na śrubę centralną klucz grzechotkę z nasadką i dociśnij np: rurką żeby nie spadł. Drugą osoba niech tylko zakręci na chwilę rozrusznikiem i powinno puścić bez problemu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 > Nie możesz odkręcić Centralnej śruby?? Dokładnie... Co ciekawe, łeb śruby ma rozmiar 18. 17 nie wchodzi, a 19 lata za luźno... ktoś grzebał ? Jest to zwykła śruba sześciokątna. > Jeśli tak to zrób tak ,założ na śrubę centralną klucz grzechotkę z nasadką i dociśnij np: rurką > żeby nie spadł. > Drugą osoba niech tylko zakręci na chwilę rozrusznikiem i powinno puścić bez problemu . Gorzej, jak ukręcę śrubę... o co miałbym zaprzeć klucz ? O ziemię ? BTW. czemu jest takie sprężynowanie ? W Punto siostry po wrzuceniu biegu i zahamowaniu wał stał sztywno - coś jest u mnie uszkodzone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukidtl Napisano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Kurde dziwna sprawa.Ja zmieniałem ostatnio pompę oleju w 1.8 ,tam centralna śruba jest na klucz 17 i pasowała nasadka bez problemu. Ja wymontowywałem filtr powietrza wraz z obudową i potem brałem klucz w miarę długi z nasadką i zapierałem go od góry chyba o łapę . Kumpel dosłownie pyknął z rozrusznika a ja w tym momencie doduszałem rurką nasadką do śruby ,żeby czasem nie wyskoczyła i poszło jak w masło. Sprężynowanie też miałem takie ,że jak kręciłem kluczem na tzw szarpanego to sprężynowało i odpuszczało .Nawet jak były pozakładane paski od altka i wspomu wciśniety bieg ,hamulec to nie chciało iść bo sprężynowało. Pomógł tylko rozrusznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Zanim zalozysz klucz na srube upewnij sie, w ktora strone odkreca sie sruba a w ktora kreci sie wal. Bo mozesz zrobic kuku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 No dziwna, tym bardziej dziwi mnie ta 18-tka, no ale może ktoś już w tym samochodzie rozrząd zmieniał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 > No dziwna, tym bardziej dziwi mnie ta 18-tka, no ale może ktoś już w tym samochodzie rozrząd > zmieniał... pneumat + nasadki udarowe i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 > No dziwna, tym bardziej dziwi mnie ta 18-tka, no ale może ktoś już w tym samochodzie rozrząd > zmieniał... Prawidłowo, ma być 18-ka, chyba po to aby nie było za łatwo. U mnie dodatkowo łeb śruby nie był 6-kątny, tylko taki odwrócony torx. Dopasowałem 12-kątną nasadkę 18, wrzuciłem 5 bieg, hamulec (2 osoba), rurka jako przedłużka i poszło. Kierunek gwintu jest normalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 > Prawidłowo, ma być 18-ka, chyba po to aby nie było za łatwo. U mnie dodatkowo łeb śruby nie był > 6-kątny, tylko taki odwrócony torx. Dopasowałem 12-kątną nasadkę 18, wrzuciłem 5 bieg, hamulec > (2 osoba), rurka jako przedłużka i poszło. Kierunek gwintu jest normalny. Śrubę odkręciłem, wszystko wymieniłem, ale narodził się kolejny problem, ale to już nowy wątek założę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Śrubę odkręciłem, wszystko wymieniłem, ale narodził się kolejny problem, ale to już nowy wątek > założę.. Widzę, ze Kolega tylko problemami nas obdarza a sposobu odkręcenia śruby nie zdradził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Widzę, ze Kolega tylko problemami nas obdarza a sposobu odkręcenia śruby nie zdradził. Kupiłem klucz oczkowy 18 (przedtem próbowałem nasadką). Założyłem pasek na alternator, zablokowałem go. Druga osoba rurką dociskała klucz do koła, a ja z góry poprzez rurkę młotkiem stukałem. Poszła po kilku uderzeniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.