Skocz do zawartości

Astra C14NZ, skąd pobiera się sygnał z lambdy??


vendorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam mały problemik, mianowicie moja stara sonda padła po 254kkm, wymieniłem na sondę NGK, i powstał problem mianowicie sonda nie oscyluje na biegu jałowym.

Jak jest zimna napięcie na sondzie jest mniej więcej 0,4V - 0,5V, po rozgrzaniu na biegu jałowym nie oscyluje, pokazuje napięcie według testera sondy: około 0,1 V według Opcoma 0,18 do 0,2 V.

Sonda się ożywia dopiero po przekroczeniu 2krpm wtedy ładnie na postoju biega od 0,1 do 0,9 V i tak trzyma nawet do 4krpm - dalej nie kręciłem.

Wszystkie testy robione na benzynie.

Boje się, że to emulator może zakłócać pracę sondy więc chciałbym go odpiąć i sprawdzić wtedy sondę zanim ją wymienię.

Moje pytanie: Gdzie najczęściej monterzy gazu wpinają się, aby pobrać sygnał z sondy??

Moja instalacja to autronic AL600 - czyli nic specjalnego.

PS. Mogę nakręcić pracę sondy, może ktoś doświadczony wywnioskuje czy to wina sondy czy może czegoś innego.

PZDR VEN

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro stoi na 0,1 znaczy że mieszanka uboga. Sonda jest jedno przewodowa?

Tak sonda jedno przewodowa.

Stoi ale tylko na jałowym?

Co kolega sugeruje?

Jeżeli sonda daje komunikat --> ubogo to chyba ECU powinien podgonić paliwkiem do --> bogata i tak w koło macieju.

Zużycie paliwa jest dość spore, ponad przeciętne, nie robiłem dokładnych pomiarów tankując do pełna i po przejechaniu 100 km zatankować ponownie, żal mi pieniążków, ale po obserwacji opadającej wskazówki widać dość spore zużycie w porównaniu z tym co było wcześniej.

W czym jeszcze może leżeć wina?

Filtr powietrza, przewody WN i świece wymienione, filtr paliwa ma dopiero rok, auto na benzynie zbiera się normalnie, czasami jak jest rozgrzany przydławi go przy ruszaniu z pod świateł ale to chyba właśnie zbyt bogatej mieszanki podczas otwarcia przepustnicy i dodaniu większej ilości benzyny brakuje powietrza.

Wszelkie sugestie i domysły będą mile widziane.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sonda jedno przewodowa.

> Stoi ale tylko na jałowym?

> Co kolega sugeruje?

Nie masz problemu z lewym powietrzem albo nieszczelnością na wydechu?

> Jeżeli sonda daje komunikat ubogo to chyba ECU powinien podgonić paliwkiem do bogata i tak w koło macieju.

Może uściślij. Mówimy o LPG czy NoPB. Jeżeli o LPG to jak zachowuje się na NoPB.

>Zużycie paliwa jest dość spore, ponad przeciętne, nie robiłem

> dokładnych pomiarów tankując do pełna i po przejechaniu 100 km zatankować ponownie, żal mi

> pieniążków, ale po obserwacji opadającej wskazówki widać dość spore zużycie w porównaniu z tym

> co było wcześniej.

to żadne pomiary i żadne wnioski

> czasami jak jest rozgrzany przydławi go przy ruszaniu z pod świateł ale

> to chyba właśnie zbyt bogatej mieszanki podczas otwarcia przepustnicy i dodaniu większej

> ilości benzyny brakuje powietrza.

Czyli dobrze nie jest. Nic nie powinno dławić. Sprawdzałeś jakie wtedy wskazania daje sonda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie masz problemu z lewym powietrzem albo nieszczelnością na wydechu?

Powyżej sondy, nie mam. Uszczelka kolektor - głowica wporządku bez przedmuchów.

> Może uściślij. Mówimy o LPG czy NoPB.

Quote:

Wszystkie testy robione na benzynie.


Nie doczytał kolega nono.gifwink.gif

> to żadne pomiary i żadne wnioski

Moim zdaniem zawsze jakieś wnioski są, styl jazdy bez zmiany a spalanie NoPb wzrosło i to nie kwestia niskich temperatur.

> Czyli dobrze nie jest. Nic nie powinno dławić.

No właśnie to mnie niepokoi no i sprawia spory dyskomfort jazdy.

> Sprawdzałeś jakie wtedy wskazania daje sonda?

Dławienie występuje przy ruszaniu (obroty maks 1500rpm) tak jak pisałem jest ubogo, napięcie w okolicach 0,2V, przy wkręceniu się powyżej 2000 rpm sonda zaczyna oscylować.

Dzisiaj podepnę opcoma i tester sondy, w czasie pracy silnika odepnę sondę tak aby pozostała na testerze, ECU (chyba) powinien przybrać wartość stałą dla sondy 0,45V, sonda będzie odpięta od emulatora i zobaczymy jak wtedy będzie się zachowywać.

Dodam, że instalka ma już 7 lat i przelatane na niej jest 150kkm, może się cosik uszkodziło, coś nie styka?

Edyta:

Zapomniałem dodać, że mam rozwalony pochłaniacz oparów paliwa i odpowietrzenia baku niezbyt działa (zasysanie przy odkręcaniu korka wlewu paliwa), ale nie wiąże tej usterki z pracą sondy ponieważ sonda działa powyżej 2000rpm a pompa paliwa podaje cały czas takie samo ciśnienie.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wygląda że temat trochę NTG. oslabiony.gif

> Dzisiaj podepnę opcoma i tester sondy, w czasie pracy silnika odepnę sondę tak aby pozostała na

> testerze, ECU (chyba) powinien przybrać wartość stałą dla sondy 0,45V, sonda będzie odpięta od

> emulatora i zobaczymy jak wtedy będzie się zachowywać.

Wtedy to nic nie zobaczymy ciekawego. A na pewno słabe będą z tego wnioski. No ale zawsze można , może coś się dodatkowo nasunie.

Przywróć sondę do pracy tylko z NoPB (skoro masz podejrzenia że emulator coś bruździ) i podłącz równocześnie tester sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dławienie występuje przy ruszaniu (obroty maks 1500rpm) tak jak pisałem jest ubogo, napięcie w

> okolicach 0,2V,

I do tego napewno czasy wtrysku rosną i na LPG i na Pb bo sonda ''stoi'' na ubogo. Stąd duże zuzycie paliwa.

Odepnij emulator bo tu jest chyba przyczyna.

Miałem podobnie w swojej sekwencji. Podłaczona sonda do sterownika LPG - do celów'' diagnostycznych była ''zwierana'' prez jakis błąd w sterowniku. Po odcieciu przewodu od sterownika LPG ''ruszyła''i wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to wygląda że temat trochę NTG.

Właśnie mam pytanie gdzie najczęściej gaziarze podłączają się z emulatorem pod sondę, nie chce grzebać całej wiązki - może ktoś mnie naprowadzi mniej więcej w którym miejscu się wpinają.

> Wtedy to nic nie zobaczymy ciekawego. A na pewno słabe będą z tego wnioski.

No jak sonda wstanie na jałowych i pokaże 0.45V no to kwestia emulatora.

> Przywróć sondę do pracy tylko z NoPB (skoro masz podejrzenia że emulator coś bruździ) i podłącz

> równocześnie tester sondy.

Tak samo radził mi Tosh. Dzięki wielkie za konsultacje.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie mam pytanie gdzie najczęściej gaziarze podłączają się z emulatorem pod sondę, nie chce

> grzebać całej wiązki .

Nie ma reguł. Ma być kabel sygnałowy sondy i tyle. A w którym miejscu to już jak wygodniej gazownikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma reguł.

To będę musiał prześledzić instalacje LPG i znaleźć miejsce gdzie się wpiął gaziarz.

Miałem to wczoraj zrobić, ale chyba się jakoś za hibernowałem i się zorientowałem, że to koniec roku.

Testy i inne naprawy poczekają na 2012.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To będę musiał prześledzić instalacje LPG i znaleźć miejsce gdzie się wpiął gaziarz.

> Miałem to wczoraj zrobić, ale chyba się jakoś za hibernowałem i się zorientowałem, że to koniec

> roku.

> Testy i inne naprawy poczekają na 2012.

> PZDR VEN

ja kupiłem też sonde uniwersalną na allegro za 80 zł i objaw ten sam. na wolnych leży i kwiczy.po podniesieniu obr. zaczyna sie oscylacja.niestety póżniej doczytałem że to takie cudo sie kupuje po 80 zł(nowe orginalne ngk ntk).jedne mają uszkodzoną grzałke inne leżą na biegu jałowym.u mnie padło na chyba na to drugie.może i u ciebie też bubel ( a jakie koszta ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jałowym.u mnie padło na chyba na to drugie.może i u ciebie też bubel ( a jakie koszta ?)

hm... na wszelki wypadek po odpinam emulator.

Koszta takie same jak u Ciebie - mniej więcej.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm... na wszelki wypadek po odpinam emulator.

> Koszta takie same jak u Ciebie - mniej więcej.

> PZDR VEN

tyle że z tym emulatorem to nie wiem ale ja mam al 700 i tam jest tak zrealizowane:

przy pracy na bezynie nie idzie napiecie na cewke przekażnika od sondy

sygnał sondy jest normalnie przekazywany do ecu przez zwarte(NC) styki przekażnika.

po przełączeniu na gaz przekażnik rozwiera styki i do ecu podaje emulowany sygnał.

także tutaj raczej nie ma co sie popsuc w ten sposób ,aby zaczynał działać po osiągnięciu obr.

raczej jest tak że to wieksza ilosc spalin powoduje zadziałanie sondy.

a sam przekażnik jest wbudowany w centralce.

po takiej pracy sondy ecu dawkuje więcej benzyny ( sygnał- ubogo) i stąd problemy z ponownym rozruchem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzisiaj korzystając z chwili, znalazłem miejsce w którym gazownik podpiął się pod sygnał z lambdy.

Odpiąłem przewody od instalacji gazowej i sonda ożyła.

Nie wiem co dalej?? Czy powodem zakłócania pracy sondy na NoBp może być zużyty reduktor??

Może jakiś przekaźnik??

Nie za bardzo uśmiecha mi się wymiana instalacji, może to jakiś element składowy, który można reanimować bądź wymienić tanim kosztem?

A jaki przykładowy byłby koszt wymiany instalacji na AL700 lub coś innego w niskiej cenie (raczej używane), z czym mógłbym sobie sam poradzić??

Za wszelkie info i pomoc będę bardzo wdzięczny.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co dalej?? Czy powodem zakłócania pracy sondy na NoBp może być zużyty reduktor??

nie

> Może jakiś przekaźnik??

Może przekaźnik emulatora szwankuje albo wilgoć dostała się do elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może przekaźnik emulatora szwankuje

A jak wygląda ten przekaźnik?

> albo wilgoć dostała się do elektroniki.

hm.. cała elektronika siedzi w puszce na bezpieczniki i jest im tam całkiem fajnie, ale wilgoć wchodzi wszędzie.

Sprawdzę ten przekaźnik, gdyż jeden z wyglądu na zwyczajny jest przykręcony za tą puszką a przewody od niego wchodzą właśnie w wiązkę instalacji od LPG.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak wygląda ten przekaźnik?

> hm.. cała elektronika siedzi w puszce na bezpieczniki i jest im tam całkiem fajnie, ale wilgoć

> wchodzi wszędzie.

> Sprawdzę ten przekaźnik, gdyż jeden z wyglądu na zwyczajny jest przykręcony za tą puszką a

> przewody od niego wchodzą właśnie w wiązkę instalacji od LPG.

> PZDR VEN

sama przekładka na al 700 nie jest taka trudna i powinneś to przeskoczyć.cena używanego zestawu to poniżej 100zł.jak sie zdecydujesz na al 700 to służe pomocą zakładałem ten zestaw w lato.

przekażnik to chyba nie może elektronika wysyła jakieś dziwne sygnały które blokują sygnał z sondy.jak masz możliwość warto wyjąć elektronike i wysuszyć w domu( może pomoże).jak by objaw ustąpił po osuszeniu proponuje spraya bezbarwnego i trysnąć całą elektronike odizoluje ją od wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ustąpił po osuszeniu proponuje spraya bezbarwnego i trysnąć całą elektronike odizoluje ją od

> wilgoci.

Dzięki wielkie za radę, pokombinuję.

A jak się zdecyduję to może bym się zgłosił w celu udzielenia pomocy, dość często bywam w Radomiu więc byłaby sposobność, oczywiście jakby kolega nie miał nic przeciwko.

Dzięki wielkie PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki wielkie za radę, pokombinuję.

> A jak się zdecyduję to może bym się zgłosił w celu udzielenia pomocy, dość często bywam w Radomiu

> więc byłaby sposobność, oczywiście jakby kolega nie miał nic przeciwko.

> Dzięki wielkie PZDR VEN

tel. poleciał na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.