BojaR Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Problemów z kropkiem ciąg dalszy Akumulator sprawny, naładowany. Nowy alternator Rozrusznik kręci i auto zapala po 2-4s. Czasami jednak tak jakby rozrusznik łapało. Staje a zegary się zerują Przy ponownej próbie jednak kreci i odpala. Prąd więc jest. Jakieś uszkodzenie rozrusznika ? Da się naprawić i w jakich kosztach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 <czy moge prosic o ciecie cytatow? szczegolnie odpowiadajac jako pierwsza osoba.> Rozebrać rozrusznik i dokonać weryfikacji. Wymienić szczotki i tulejki. Zmontować i cieszyć się sprawną furką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Mam ten sam problem. Rozrusznik wymieniony na nowy, zero efektu. Akumulator podmieniony na inny, to samo. Powoli zastanawiam się, czy aby teoria "osiadania wału" na panewkach, i sporego oporu, zanim pompa napompuje nie jest realna. Problemy są tylko przy ujemnych temperaturach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BojaR Napisano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 No toś mnie pocieszył Po 1/2 roku posiadania tego sprzęta mam go serdecznie dość Niby auto sprawdzone, nie bite itp a ciągle się psują jakieś pierdoły I to jeszcze, żeby padło na amen to rozumiem a w tym kropku ciągle jakieś awarie "duchy" - raz są a raz ich nie ma W moim przypadku jednak to chyba zjechany/brudny rozrusznik. Sprawdzę go i dam znać co to dało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Jeżeli to będzie rozrusznik, i uda Ci się wymienić/ kupić automat, szczotki, a reszta będzie OK, problem powinien zniknąć. U mnie, rozrusznik jest nowy, masy posprawdzane, nawet z dodatkową masa bezpośrednio aku -> rozrusznik próbowałem, i nic to nie dało :/ Problem leży gdzieś indziej, a ja się zastanawiam gdzie, sprawdzając kolejne fragmenty instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
u96 Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Witam. Mam ten sam problem. Szczególnie jest widoczny podczas silnych mrozów. Zdarza się się około raz na 4 odpalenia, przycina, liczniki się zerują i alarm piknie. Nie wydaje mi się żeby to był problem aku lub rozrusznika bo zdarzyło mi się to kilka razy w lato, z tym że bez zerowania się zegarów. Po prostu takie delikatne zająknięcie się w czasie kręcenia rozrusznikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 to jest typowy objaw uszkodzonego rozrusznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BojaR Napisano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 > to jest typowy objaw uszkodzonego rozrusznika. Też mi się tak wydaje. Albo brudny albo wyrobione tulejki Mój w poniedziałek idzie na warsztat. Może wyjdzie szydło z worka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Jeżeli podczas odpalania, wyzeruje się licznik, to może być AKU/ Rozrusznik.... u mnie trzy lata temu, był to akumulator. Teraz nie zależnie, czy rozrusznik jest nowy/ regenerowany, aku testowane od znajomego/ od mojego Dziadka, problem pozostaje. Mój Aku u nich działa lepiej jak ich własne Rozrusznik z nowego podmieniłem na mój stary, po regeneracji, to samo. Poddałem się póki co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 > Czasami jednak tak jakby rozrusznik łapało. Staje a zegary się zerują > Przy ponownej próbie jednak kreci i odpala. u mnie taki problem wystąpił 2 razy w nowym aucie Pojechałem do ASO bo gwarancja, coś tam posprawdzali i niby nic nie znaleźli ale problem się już nie pojawił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 > Mój w poniedziałek idzie na warsztat. Może wyjdzie szydło z worka na chwile obecna prawdopodobnie nie oplaca sie juz naprawiac rozrusznikow i alternatorow. orientowalem sie w dobrym punkcie i robocizna za naprawe rozrusznika, to 80zl netto + cena czesci, a np. bendiks to 50zl i wychodzi 150zl za regenerowany rozrusznik na ktory mamy gwarancje tylko na bendiks. a do tego trzeba doliczyc jeszcze siano za wymiane. mozna kupic zamienniki niewiele drozsze, ale z 2 letnia gwarancja na wszystko, a stary rozrusznik oddac np. za 20zl na czesci w takim dobrym punkcie. kupilem taki alternator zamiennik do cento 1.2 i jezdzi juz prawie 4 lata, w punto 1.8 1,5 roku i dziala. teraz rozrusznik w Hondzie i dziala... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BojaR Napisano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Na to wygląda, że się nie opłaca Ale okazuje się, że pasuje rozrusznik z Grande Punto Temat rozgryziony przez chłopaków z Forum Fiat Punto http://fiatpunto.com.pl/topic33760.html Ja zdecydowałem się właśnie na taka podmianę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 tylko ten rozrusznik z Grande robiony przez Hitachi to porazka jest jesli chodzi o naprawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BojaR Napisano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > tylko ten rozrusznik z Grande robiony przez Hitachi to porazka jest jesli chodzi o naprawe. Pewnie tak. Jak wszystko co nowe. Ale zakupić można za ok 100pln więc cena nie powala. Obejrzyj sobie za to filmiki jak działa. W końcu z jakiegoś powodu Fiat zmienił konstrukcję tego rozrusznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Za 100 to kupuja uzywki, nowy taki to ok.250zł. Z czego sam bendiks to koszt 120-150zl sa tez inne rodzynki (cenowe i z dostepnoscia tajli) w Hitachi. Ja nie ryzykuje i zostaje przy fabrycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 5 Października 2012 Udostępnij Napisano 5 Października 2012 Własnie dziś zmieniłem w PuntoII mój stary fabryczny rozrusznik na Hitachi z GP (kupiłem używkę za 80PLN). Powiem tak - rewelacyjnie działa - kręci jak głupi. A stary już przy obecnych temp. dostawał na zimnym silniku w pierwszej chwili zadyszki jakby akumulator był słaby mimo ze mam nowy w pełni podładowany. Polecam wszystkim tym którzy narzekają na kiepski rozruch. I podziękowania dla kolegów którzy przetarli szlak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adago50 Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 Panowie jeżeli rozrusznik jest uwalony to czy jest zimno czy ciepło tak samo będzie kręcil czy sie zawieszał, można sprawdzić pobór prądu przy kręceniu i wtedy można szukać przyczyny czy to aku czy rozrusznik. Ja bym jeszcze spróbował na waszym miejscu przed odpaleniem przekrecic kluczyk na start tak ze trzy razy, po tym powinno auto zaskoczyć od razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 > Panowie jeżeli rozrusznik jest uwalony to czy jest zimno czy ciepło tak samo będzie kręcil czy sie > zawieszał, można sprawdzić pobór prądu przy kręceniu i wtedy można szukać przyczyny czy to aku > czy rozrusznik. Mój był czyszczony i sprawdzany przez autoelektryka, bendix tez miał nowy i o ile tamtej zimy dławił sie dopiero w temp poniżej zera przy nowym aku, tak teraz dławił się już ponizej +10 stopni a nawet latem dziwnie odpalał. Trzeba by pewnie całkowicie go zregenerować ale to się, tak jak ktoś w tym wątku napisał, nie opłaca, skoro są dostępne tanie używki z GP o lepszej konstrukcji (większej ilości zębów). >Ja bym jeszcze spróbował na waszym miejscu przed odpaleniem przekrecic kluczyk > na start tak ze trzy razy, po tym powinno auto zaskoczyć od razu. A to niby dlaczego? Rozumiem w dieslu ale w benie? Chodzi o "rozgrzanie" aku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 > nie opłaca, skoro są dostępne tanie używki z GP o lepszej > konstrukcji (większej ilości zębów). próbował już ktoś zamontować do do mk1 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adago50 Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 Panowie regeneracja rozrusznika nie jest dość skomplikowana, cena tulejek oczywiście kompletu w granicach 7- 10 zł. no i ich wymiana, najsilniejsze rozruszniki sa starej generacji są trochę wieksze ale nie do zajechania, tutaj podaje link jak wyczyścić styki odpowiedzialne za przejscie prądu do rozrusznika http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&a...1#Post278459679 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.