Crazy Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Jak w tytule, Astra G 1.4 16V X14XE przebieg 175tys km. Od jakiegoś czasu silnik przerywa w czasie jazdy, a dzieje się to szczególnie na niskich obrotach tak do ok.2tys. Powyżej 2tys obrotów silnik idzie normalnie, bez przerywania. Na wolnych obrotach też pracuje raczej równo. Wymieniłem świece, zaślepiłem EGR, ale to nic nie pomogło. Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną. Może cewka zapłonowa? Wydaje się że na zimnym silnik efekt przerywanie jest mniej odczuwalny. Dziękuję za wszelkie sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 A kable WN? U mnie one były powodem szarpania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > A kable WN? W tym silniku nie ma kabli WN, aczkolwiek przy samej cewce jest możliwość wymiany fajek. Dla samego autora wątku, polecam wymrugać lub podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy, a później wymieniamy. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Od jakiegoś czasu silnik przerywa w czasie jazdy Na jakim paliwie przerywa? LPG czy Pb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazy Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 Kabli WN nie ma, jest listwa. Podłączałem pok komp, błędów żadnych też nie ma zapisanych w pamięci. Przerwa zarówno na LPG jak i Pb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 hm... problem może być pogrzebany w: - fajki - cewka (listwa) - i chyba najgorsze - ECU, ale w tym przypadku raczej by pokazało błąd. Najlepiej jakbyś miał możliwość podmiany cewki i zaobserwować jak pracuje. Nie wiem ile kosztuje, ale jeszcze (co prawda mało prawdopodobne) wymienić kondesator wzmacniający sygnał na cewkę. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazy Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > hm... problem może być pogrzebany w: > - fajki > - cewka (listwa) > - i chyba najgorsze - ECU, ale w tym przypadku raczej by pokazało błąd. > Najlepiej jakbyś miał możliwość podmiany cewki i zaobserwować jak pracuje. > Nie wiem ile kosztuje, ale jeszcze (co prawda mało prawdopodobne) wymienić kondesator wzmacniający > sygnał na cewkę. > PZDR VEN Listwa mogę pożyczyć od kolegi, z tym że on ma wersję 2.0, mam nadzieję że jest taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > Listwa mogę pożyczyć od kolegi, z tym że on ma wersję 2.0, mam nadzieję że jest taka sama. Powiem Ci szczerze, że nie wiem, bardzo w to wątpię aby była taka sama. Musisz sprawdzić organoleptycznie, no i pewnie ktoś inny się wypowie w tym temacie. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakpablo Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 > W tym silniku nie ma kabli WN, aczkolwiek przy samej cewce jest możliwość wymiany fajek. > Dla samego autora wątku, polecam wymrugać lub podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy, a później > wymieniamy. > PZDR VEN Dokładnie jak mówisz, trzeba wymrugać kod/y błędu/ów i spróbować podmienić cewkę. Inna sprawa, że gdy mnie padła cewka, to mi się świecił engine check a mam taki sam silnik. Pytanko do autora, szarpie niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy gorący? Bo ja miałem ten problem na gorącym silniku, ale okazało się, że mi się pod wpływem temperatury rozszczelniał delikatnie dolot i łapał lewe powietrze. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gepardg Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 co prawda mam z14xe ale u mnie miałem takie same objawy przy nieprawidłowo działającym egr. Zaślepianie, czyszczenie egra nie pomogło jeździłem tak przez rok i nie było żadnych błędów w końcu pokazał się błąd ukł. recyrkulacji wymieniłem egr na nowy i pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gepardg Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 jeśli nie ma błędów to spróbuj przeczyścić przepustnicę nie zaszkodzi a może uda się zaoszczędzić niepotrzebnego wymieniania części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 mialem podobny problem, wymieniano mi w aso, czujnik spalania stukowego, modul zaplonowy oraz zamontowano wtryski o wiekszej srednicy (gazu) i problem zniknal, ale nie wiem co konkretnie pomoglo;), wymieniali po kolei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.