Skocz do zawartości

[G] Astra G 1.4 16v przerywa!


Crazy

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule, Astra G 1.4 16V X14XE przebieg 175tys km. Od jakiegoś czasu silnik przerywa w czasie jazdy, a dzieje się to szczególnie na niskich obrotach tak do ok.2tys. Powyżej 2tys obrotów silnik idzie normalnie, bez przerywania. Na wolnych obrotach też pracuje raczej równo. Wymieniłem świece, zaślepiłem EGR, ale to nic nie pomogło. Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną. Może cewka zapłonowa? Wydaje się że na zimnym silnik efekt przerywanie jest mniej odczuwalny. Dziękuję za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A kable WN?

W tym silniku nie ma kabli WN, aczkolwiek przy samej cewce jest możliwość wymiany fajek.

Dla samego autora wątku, polecam wymrugać lub podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy, a później wymieniamy.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... problem może być pogrzebany w:

- fajki

- cewka (listwa)

- i chyba najgorsze - ECU, ale w tym przypadku raczej by pokazało błąd.

Najlepiej jakbyś miał możliwość podmiany cewki i zaobserwować jak pracuje.

Nie wiem ile kosztuje, ale jeszcze (co prawda mało prawdopodobne) wymienić kondesator wzmacniający sygnał na cewkę.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm... problem może być pogrzebany w:

> - fajki

> - cewka (listwa)

> - i chyba najgorsze - ECU, ale w tym przypadku raczej by pokazało błąd.

> Najlepiej jakbyś miał możliwość podmiany cewki i zaobserwować jak pracuje.

> Nie wiem ile kosztuje, ale jeszcze (co prawda mało prawdopodobne) wymienić kondesator wzmacniający

> sygnał na cewkę.

> PZDR VEN

Listwa mogę pożyczyć od kolegi, z tym że on ma wersję 2.0, mam nadzieję że jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Listwa mogę pożyczyć od kolegi, z tym że on ma wersję 2.0, mam nadzieję że jest taka sama.

Powiem Ci szczerze, że nie wiem, bardzo w to wątpię aby była taka sama.

Musisz sprawdzić organoleptycznie, no i pewnie ktoś inny się wypowie w tym temacie.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym silniku nie ma kabli WN, aczkolwiek przy samej cewce jest możliwość wymiany fajek.

> Dla samego autora wątku, polecam wymrugać lub podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy, a później

> wymieniamy.

> PZDR VEN

Dokładnie jak mówisz, trzeba wymrugać kod/y błędu/ów i spróbować podmienić cewkę. Inna sprawa, że gdy mnie padła cewka, to mi się świecił engine check a mam taki sam silnik.

Pytanko do autora, szarpie niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy gorący? Bo ja miałem ten problem na gorącym silniku, ale okazało się, że mi się pod wpływem temperatury rozszczelniał delikatnie dolot i łapał lewe powietrze.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda mam z14xe ale u mnie miałem takie same objawy przy nieprawidłowo działającym egr. Zaślepianie, czyszczenie egra nie pomogło jeździłem tak przez rok i nie było żadnych błędów w końcu pokazał się błąd ukł. recyrkulacji wymieniłem egr na nowy i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.