Adaźko Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Kilka pytań odnośnie skrzyni biegów: 1- jest korek kontrolny do kontroli poziomu oleju w skrzyni (jak sprawdzić poziom)? 2- jaki tam powinien być dolany olej? 3- którędy dolać oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 > Kilka pytań odnośnie skrzyni biegów: > 1- jest korek kontrolny do kontroli poziomu oleju w skrzyni (jak sprawdzić poziom)? > 2- jaki tam powinien być dolany olej? > 3- którędy dolać oleju? Jest, nr 2 na focie, dostęp po zdjęciu lewego koła. Olej to SAE 75W-80 API GL5 i wlewa się go tym samym otworem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 > Jest, nr 2 na focie, dostęp po zdjęciu lewego koła. > Olej to SAE 75W-80 API GL5 i wlewa się go tym samym otworem. Dzięki Z czego jest fotka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 > Dzięki > Z czego jest fotka? Z takiej instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Jeszcze raz dzienx. A trzeba ściągnąć nadkole? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > Jeszcze raz dzienx. > A trzeba ściągnąć nadkole? Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 No to w wolnej chwili będę walczył... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 > No to w wolnej chwili będę walczył... Jak będziesz musiał dolać. To kup taki olej. W zakrętce ma wysuwaną rurkę ok 15cm która rozwiązuje problem nalewania. BTW. czemu gmyrasz w skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Dokładnie taki zakupiłem. Wymiana simeringa na półosi lewej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 > Dokładnie taki zakupiłem. > Wymiana simeringa na półosi lewej... Ja bym tego nie lal do skrzyn aut PSA... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 > Ja bym tego nie lal do skrzyn aut PSA... Ponieważ Gdyż ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 > Ponieważ Gdyż ? Poniewaz jest to olej dedykowany a nie typowy olej uniwersalny i jest skomponowany pod konkretne skrzynie koncernu Renault-Nissan. Oleje Elf 75W-80 dedykowane skrzyniom Renault-Nissan nie do konca sprawdzaja sie w skrzyniach PSA. Radze stosowac oleje spelniajace wymagania PSA lub takie ktorych producent zapewnia, ze nadaje sie do skrzyn Citroen/Peugeot (co bedzie oznaczalo, ze posiada odpowiednie dodatki wymagane w skrzyniach koncernu PSA). Najlepiej kupic w ASO 2 litrowa srebrna banke (naklejka z logami Citroena i Peugeota) z dedykowanym olejem 75W-80 lub np Motula Motylgear 75W-80 Technosynthese. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 > Ja bym tego nie lal do skrzyn aut PSA... Pytanie: dlaczego? Przecież są rekomendowane do francuzów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 > Pytanie: dlaczego? > Przecież są rekomendowane do francuzów... tak ale francuskie renault a nie psa rekomendowane dla PSA w zasadzie jest Total. parę lat temu wyglądało to tak: Peugoet - shell Citroen - Total Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 > Ja bym tego nie lal do skrzyn aut PSA... Możesz uzasadnić? Gęstość/lepkość/klasa zgodna z zaleceniami producenta (SAE 75W-80 API GL5) więc o co kaman? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 > Gęstość/lepkość/klasa zgodna z zaleceniami producenta (SAE 75W-80 API GL5) więc o co kaman? Daj spokój. To jak ze szklankami, do tych dedykowana jest whisky a do innych burbon, jak pomylisz to masz kaca giganta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 > Możesz uzasadnić? > Gęstość/lepkość/klasa zgodna z zaleceniami producenta (SAE 75W-80 API GL5) więc o co kaman? Uzasadnilem 3 dni temu w tym watku, wiec nie wiem skad to pytanie ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 > Pytanie: dlaczego? > Przecież są rekomendowane do francuzów... Do skrzyn Renualt-Nissan a nie do skrzyn Citroen-Peugeot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 > Daj spokój. > To jak ze szklankami, do tych dedykowana jest whisky a do innych burbon, jak pomylisz to masz kaca > giganta. Kazdy robi jak chce jesli uwaza, ze zjadl wszystkie rozumy. Tylko zeby potem nie bylo tu lamentu i szukania sprawnej skrzyn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 > Uzasadnilem 3 dni temu w tym watku, wiec nie wiem skad to pytanie ponownie. Owszem, pisałeś: Poniewaz jest to olej dedykowany a nie typowy olej uniwersalny i jest skomponowany pod konkretne skrzynie koncernu Renault-Nissan. Oleje Elf 75W-80 dedykowane skrzyniom Renault-Nissan nie do konca sprawdzaja sie w skrzyniach PSA. Radze stosowac oleje spelniajace wymagania PSA lub takie ktorych producent zapewnia, ze nadaje sie do skrzyn Citroen/Peugeot (co bedzie oznaczalo, ze posiada odpowiednie dodatki wymagane w skrzyniach koncernu PSA). Najlepiej kupic w ASO 2 litrowa srebrna banke (naklejka z logami Citroena i Peugeota) z dedykowanym olejem 75W-80 lub np Motula Motylgear 75W-80 Technosynthese. Przytoczę rekomendację PSA: SAE 75W-80 API GL5, więc specyfikacja identyczna z podanymi przez Ciebie. Gdzie jest różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 > Kazdy robi jak chce jesli uwaza, ze zjadl wszystkie rozumy. Tylko zeby potem nie bylo tu lamentu i > szukania sprawnej skrzyn... Na takim oleju przejechałem 2 lata i około 40000 km. i nie zauważyłem żeby coś złego się działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 > Owszem, pisałeś: Poniewaz jest to olej dedykowany a nie typowy olej uniwersalny i jest skomponowany > pod konkretne skrzynie koncernu Renault-Nissan. Oleje Elf 75W-80 dedykowane skrzyniom > Renault-Nissan nie do konca sprawdzaja sie w skrzyniach PSA. Radze stosowac oleje spelniajace > wymagania PSA lub takie ktorych producent zapewnia, ze nadaje sie do skrzyn Citroen/Peugeot > (co bedzie oznaczalo, ze posiada odpowiednie dodatki wymagane w skrzyniach koncernu PSA). > Najlepiej kupic w ASO 2 litrowa srebrna banke (naklejka z logami Citroena i Peugeota) z > dedykowanym olejem 75W-80 lub np Motula Motylgear 75W-80 Technosynthese. > Przytoczę rekomendację PSA: SAE 75W-80 API GL5, więc specyfikacja identyczna z podanymi przez > Ciebie. Nie, nie jest identyczna. Tak samo jak oleje silnikow SAE 5W-30 API SM/CF nie sa identyczne, jedne spelniaja ACEA A3/B4, inne ACEA A1/B1 a jeszcze inne ACEA A5/B5, jedne spelniaja ACEA C1, inne ACEA C2 a jeszcze inne ACEA C3, jedne spelniaja norme BMW LL-04 a inne normy VW itd. A wszystkie one beda mialy lepkosc SAE 5W-30 i API SM/CF ale to nie znaczy, ze wszystkie bede sie nadawaly do absolutnie kazdego silnika, ktorego powinno sie zalewac olejem SAE 5W-30 API SM/CF. Tak samo z olejem przekladniowym, nie konczy i nie zaczyna sie na samym SAE 75W-80 API GL-5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 > Nie, nie jest identyczna. Tak samo jak oleje silnikow SAE 5W-30 API SM/CF nie sa identyczne, jedne > spelniaja ACEA A3/B4, inne ACEA A1/B1 a jeszcze inne ACEA A5/B5, jedne spelniaja ACEA C1, inne > ACEA C2 a jeszcze inne ACEA C3, jedne spelniaja norme BMW LL-04 a inne normy VW itd. A > wszystkie one beda mialy lepkosc SAE 5W-30 i API SM/CF ale to nie znaczy, ze wszystkie bede > sie nadawaly do absolutnie kazdego silnika, ktorego powinno sie zalewac olejem SAE 5W-30 API > SM/CF. Tak samo z olejem przekladniowym, nie konczy i nie zaczyna sie na samym SAE 75W-80 API > GL-5. Tak sobie piszemy i piszemy, a żadnych konkretnych różnic między tymi olejami nie podałeś... Nie żebym był upierdliwy, po prostu chciałbym wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 > Nie żebym był upierdliwy, po prostu chciałbym wiedzieć. I ja też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 > I ja też Wlasciwosci fizyko-chemiczne wynikajace np ze specyficznych dodatkow jakie sa wymagane w oleju dla tego aby spelniac normy okreslone przez danego producenta auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 > Wlasciwosci fizyko-chemiczne wynikajace np ze specyficznych dodatkow jakie sa wymagane w oleju dla > tego aby spelniac normy okreslone przez danego producenta auta. Przedstaw proszę (bo nie wiem dzie to znaleźć) jakie to są dodatki... Akurat pracuję w automotiv'ie i niestety nie znam takich norm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.