Skocz do zawartości

Xsara Picasso 2.0 mHDI 2003r. - skrzynia biegów


Adaźko

Rekomendowane odpowiedzi

> Kilka pytań odnośnie skrzyni biegów:

> 1- jest korek kontrolny do kontroli poziomu oleju w skrzyni (jak sprawdzić poziom)?

> 2- jaki tam powinien być dolany olej?

> 3- którędy dolać oleju?

Jest, nr 2 na focie, dostęp po zdjęciu lewego koła.

285890484-skrzynia.JPG

Olej to SAE 75W-80 API GL5 i wlewa się go tym samym otworem.

post-91846-14352516076892_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to w wolnej chwili będę walczył...

Jak będziesz musiał dolać. To kup taki olej.

285899612-olej-elf-tranself-nfp-75_734.jpg

W zakrętce ma wysuwaną rurkę ok 15cm która rozwiązuje problem nalewania.

BTW. czemu gmyrasz w skrzyni?

post-91846-14352516108074_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ Gdyż ?

Poniewaz jest to olej dedykowany a nie typowy olej uniwersalny i jest skomponowany pod konkretne skrzynie koncernu Renault-Nissan. Oleje Elf 75W-80 dedykowane skrzyniom Renault-Nissan nie do konca sprawdzaja sie w skrzyniach PSA. Radze stosowac oleje spelniajace wymagania PSA lub takie ktorych producent zapewnia, ze nadaje sie do skrzyn Citroen/Peugeot (co bedzie oznaczalo, ze posiada odpowiednie dodatki wymagane w skrzyniach koncernu PSA). Najlepiej kupic w ASO 2 litrowa srebrna banke (naklejka z logami Citroena i Peugeota) z dedykowanym olejem 75W-80 lub np Motula Motylgear 75W-80 Technosynthese.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gęstość/lepkość/klasa zgodna z zaleceniami producenta (SAE 75W-80 API GL5) więc o co kaman?

Daj spokój.

To jak ze szklankami, do tych dedykowana jest whisky a do innych burbon, jak pomylisz to masz kaca giganta. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uzasadnilem 3 dni temu w tym watku, wiec nie wiem skad to pytanie ponownie.

Owszem, pisałeś: Poniewaz jest to olej dedykowany a nie typowy olej uniwersalny i jest skomponowany pod konkretne skrzynie koncernu Renault-Nissan. Oleje Elf 75W-80 dedykowane skrzyniom Renault-Nissan nie do konca sprawdzaja sie w skrzyniach PSA. Radze stosowac oleje spelniajace wymagania PSA lub takie ktorych producent zapewnia, ze nadaje sie do skrzyn Citroen/Peugeot (co bedzie oznaczalo, ze posiada odpowiednie dodatki wymagane w skrzyniach koncernu PSA). Najlepiej kupic w ASO 2 litrowa srebrna banke (naklejka z logami Citroena i Peugeota) z dedykowanym olejem 75W-80 lub np Motula Motylgear 75W-80 Technosynthese.

Przytoczę rekomendację PSA: SAE 75W-80 API GL5, więc specyfikacja identyczna z podanymi przez Ciebie.

Gdzie jest różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kazdy robi jak chce jesli uwaza, ze zjadl wszystkie rozumy. Tylko zeby potem nie bylo tu lamentu i

> szukania sprawnej skrzyn...

Na takim oleju przejechałem 2 lata i około 40000 km. i nie zauważyłem żeby coś złego się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, pisałeś: Poniewaz jest to olej dedykowany a nie typowy olej uniwersalny i jest skomponowany

> pod konkretne skrzynie koncernu Renault-Nissan. Oleje Elf 75W-80 dedykowane skrzyniom

> Renault-Nissan nie do konca sprawdzaja sie w skrzyniach PSA. Radze stosowac oleje spelniajace

> wymagania PSA lub takie ktorych producent zapewnia, ze nadaje sie do skrzyn Citroen/Peugeot

> (co bedzie oznaczalo, ze posiada odpowiednie dodatki wymagane w skrzyniach koncernu PSA).

> Najlepiej kupic w ASO 2 litrowa srebrna banke (naklejka z logami Citroena i Peugeota) z

> dedykowanym olejem 75W-80 lub np Motula Motylgear 75W-80 Technosynthese.

> Przytoczę rekomendację PSA: SAE 75W-80 API GL5, więc specyfikacja identyczna z podanymi przez

> Ciebie.

Nie, nie jest identyczna. Tak samo jak oleje silnikow SAE 5W-30 API SM/CF nie sa identyczne, jedne spelniaja ACEA A3/B4, inne ACEA A1/B1 a jeszcze inne ACEA A5/B5, jedne spelniaja ACEA C1, inne ACEA C2 a jeszcze inne ACEA C3, jedne spelniaja norme BMW LL-04 a inne normy VW itd. A wszystkie one beda mialy lepkosc SAE 5W-30 i API SM/CF ale to nie znaczy, ze wszystkie bede sie nadawaly do absolutnie kazdego silnika, ktorego powinno sie zalewac olejem SAE 5W-30 API SM/CF. Tak samo z olejem przekladniowym, nie konczy i nie zaczyna sie na samym SAE 75W-80 API GL-5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie jest identyczna. Tak samo jak oleje silnikow SAE 5W-30 API SM/CF nie sa identyczne, jedne

> spelniaja ACEA A3/B4, inne ACEA A1/B1 a jeszcze inne ACEA A5/B5, jedne spelniaja ACEA C1, inne

> ACEA C2 a jeszcze inne ACEA C3, jedne spelniaja norme BMW LL-04 a inne normy VW itd. A

> wszystkie one beda mialy lepkosc SAE 5W-30 i API SM/CF ale to nie znaczy, ze wszystkie bede

> sie nadawaly do absolutnie kazdego silnika, ktorego powinno sie zalewac olejem SAE 5W-30 API

> SM/CF. Tak samo z olejem przekladniowym, nie konczy i nie zaczyna sie na samym SAE 75W-80 API

> GL-5.

Tak sobie piszemy i piszemy, a żadnych konkretnych różnic między tymi olejami nie podałeś...

Nie żebym był upierdliwy, po prostu chciałbym wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasciwosci fizyko-chemiczne wynikajace np ze specyficznych dodatkow jakie sa wymagane w oleju dla

> tego aby spelniac normy okreslone przez danego producenta auta.

Przedstaw proszę (bo nie wiem dzie to znaleźć) jakie to są dodatki...

Akurat pracuję w automotiv'ie i niestety nie znam takich norm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.