bas Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 1. Czy to normalne, że przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki, działa nadmuch(nie wyłącza się przy wyjmowaniu kluczyka ze stacyjki)? 2. Selespeed: Quote: ECU ISO Code: BC 07 02 80 1A 2012-04-10 17:00:44 CONNECTED TO: ALFA 147 SELESPEED Marelli SELESPEED CFC208F Automatic Gearbox -------------------------------------------------------------- Kod ISO: BC 07 02 80 1A mer rysunku FIAT: 46767510 Numer sprzętu: Wersja sprzętu: 00 Numer oprogr.: A0B86A21 Wersja oprogr.: 0000 Numer homologacji: Data zaprogramowania: 00/00/0000 ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: 1: P1748 - Styk biegu 3 SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Stan anomalii: Signal not valid Napięcie akumulatora: 13,49 V Predkość pojazdu: 1,4 km/h Obroty silnika: 1120 obr/min Włączony bieg: R Bieg żądany: R Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C Indicated lever switch error, check lines, wiring and switch. Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 2: P1747 - Styk biegu 2 SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Stan anomalii: Signal not valid Napięcie akumulatora: 13,49 V Predkość pojazdu: 1,4 km/h Obroty silnika: 1120 obr/min Włączony bieg: R Bieg żądany: R Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C Indicated lever switch error, check lines, wiring and switch. Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 3: P1746 - Styk biegu 1 SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Stan anomalii: Signal not valid Napięcie akumulatora: 13,49 V Predkość pojazdu: 1,4 km/h Obroty silnika: 1120 obr/min Włączony bieg: R Bieg żądany: R Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C Indicated lever switch error, check lines, wiring and switch. Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 4: P1763 - Odbiór komunikatów CAN SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Napięcie akumulatora: 13,49 V Predkość pojazdu: 1,4 km/h Obroty silnika: 1120 obr/min Włączony bieg: R Bieg żądany: R Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C CAN line message transmission/reception error Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 5: P1769 - Przekaźnik pompy wstępnej - zablokowany SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Napięcie akumulatora: 10,79 V Predkość pojazdu: 0,0 km/h Obroty silnika: 0 obr/min Włączony bieg: N Bieg żądany: N Temp. oleju skrzyni biegów: 9,6 °C Anomaly on the pump relay control circuit. Check the continuity of the coil of the relay and of the connecting wire to the ECU. Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW... ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: Brak kodów błędów AKTYWOWANIE NASTAWNIKA... Silnik pompy WYKONANE AKTYWOWANIE NASTAWNIKA... Elektrozawór sprzęgła WYKONANE AKTYWOWANIE REGULACJI... Autokalibracja po produkcyjna/serwisowa WYKONANE Error due to absence of suitable conditions ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: 1: P1769 - Przekaźnik pompy wstępnej - zablokowany SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Napięcie akumulatora: 11,69 V Predkość pojazdu: 0,0 km/h Obroty silnika: 0 obr/min Włączony bieg: 1 Bieg żądany: 1 Temp. oleju skrzyni biegów: 6,4 °C Anomaly on the pump relay control circuit. Check the continuity of the coil of the relay and of the connecting wire to the ECU. Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW... ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: Brak kodów błędów AKTYWOWANIE REGULACJI... Odpowietrzanie sprzęgła WYKONANE Status: NIEZNANY No to pokasowałem błędy, ale powróciły takie: Quote: 1: P1769 - Przekaźnik pompy wstępnej - zablokowany SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Napięcie akumulatora: 11,69 V Predkość pojazdu: 0,0 km/h Obroty silnika: 0 obr/min Włączony bieg: N Bieg żądany: N Temp. oleju skrzyni biegów: 28,8 °C Oczywiście pogooglałem sobie trochę, poszukałem na AK i znalazłem możliwą przyczynę(muszę jeszcze sprawdzić ciśnienia), ale nie chcę nic sugerować. Płyn w skrzyni jest świeży. 3. Czy to normalne, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, na wyświetlaczu widać, który jest bieg włączony? Czy to normalne, że coś sobie bulgocze pod maską bez kluczyka w stacyjce? Czy to normalne, że przesunięcie drążka zmiany biegów przy wyciągniętym kluczyku powoduje jakieś buczenie/bulgotanie pod maską? Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > 1. Czy to normalne, że przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki, działa nadmuch(nie wyłącza się przy > wyjmowaniu kluczyka ze stacyjki)? > 2. Selespeed: > Quote: > ECU ISO Code: BC 07 02 80 1A > 2012-04-10 17:00:44 > CONNECTED TO: > ALFA 147 SELESPEED > Marelli SELESPEED CFC208F Automatic Gearbox > -------------------------------------------------------------- > Kod ISO: BC 07 02 80 1A > mer rysunku FIAT: 46767510 > Numer sprzętu: > Wersja sprzętu: 00 > Numer oprogr.: A0B86A21 > Wersja oprogr.: 0000 > Numer homologacji: > Data zaprogramowania: 00/00/0000 > ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: > 1: P1748 - Styk biegu 3 > SZCZEGÓŁY BŁĘDU: > Stan anomalii: Signal not valid > Napięcie akumulatora: 13,49 V > Predkość pojazdu: 1,4 km/h > Obroty silnika: 1120 obr/min > Włączony bieg: R > Bieg żądany: R > Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C > Indicated lever switch error, check lines, wiring and switch. > Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie > jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka > na desce została włączona przez ten błąd. > 2: P1747 - Styk biegu 2 > SZCZEGÓŁY BŁĘDU: > Stan anomalii: Signal not valid > Napięcie akumulatora: 13,49 V > Predkość pojazdu: 1,4 km/h > Obroty silnika: 1120 obr/min > Włączony bieg: R > Bieg żądany: R > Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C > Indicated lever switch error, check lines, wiring and switch. ..... Zgrzał Ci się przekaźnik od pompy or sterowanie szaleje. Sprawdź przekaźnik. Wymień płyn, odpowietrz sterowanie, itp a na końcu sprzedaj dziada pkt.3 - odp NIE pkt.1 - jaki nadmuch -wewnątrz - odp NIE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > 1. Czy to normalne, że przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki, działa nadmuch(nie wyłącza się przy > wyjmowaniu kluczyka ze stacyjki)? nie normalne ale takie cyrki kumpel miał jak się kostka bezpieczników spsuła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > nie normalne ale takie cyrki kumpel miał jak się kostka bezpieczników spsuła Która dokładnie? Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > Zgrzał Ci się przekaźnik od pompy or sterowanie szaleje. > Sprawdź przekaźnik. Wsiadłem do autka z pustym akumulatorem, testy robiłem na boosterze. > Wymień płyn, Płyn świeży. > odpowietrz sterowanie, itp To się odpowietrza na pracującym silniku? > a na końcu sprzedaj dziada To samo mówię, autko nie moje, przyjechało na warsztat, pojechałem na diagnostykę FES. > pkt.3 - odp NIE > pkt.1 - jaki nadmuch -wewnątrz - odp NIE. Też mi się zdaje, że coś złego dzieje się z BC. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > Która dokładnie? > Pozdrawiam BAS dokładnie to wymieniał puszkę pod maską, obok aku o ile pamiętam a, zapytam mu się czy problem mu się pojawił po wymianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > dokładnie to wymieniał puszkę pod maską, obok aku o ile pamiętam > a, zapytam mu się czy problem mu się pojawił po wymianie Dobra, znam temat ze Stilo. Zastanawiam się nad tymi jajami ze skrzynią biegów. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 12 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 Obadałem ciśnienia, po odłączeniu i podłączeniu akumulatora(prąd)/złącza skrzyni biegów ciśnienia są 45-70bar i można kilka razy zmienić biegi, później już nie można a ciśnienie stoi w okolicach 8-15bar, co ciekawe, jak odłączę złącze skrzyni biegów i po chwili znowu podłączę to znowu ciśnienie jest OK i znowu mogę kilka razy zmieniać biegi. Zastanawiam się co rozrabia. Wstępnie chcę zaproponować wymianę akumulatora ciśnienia. W załączniku log z ciśnień. Co myślicie? Pozdrawiam BAS ps. Wymiana skrzynki przekaźników przy akumulatorze nie rozwiązała problemu nadmuchu. 285900933-FESLog_1204111341_ALFA147SELESPEED.txt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 > Obadałem ciśnienia, po odłączeniu i podłączeniu akumulatora(prąd)/złącza skrzyni biegów ciśnienia > są 45-70bar i można kilka razy zmienić biegi, później już nie można a ciśnienie stoi w > okolicach 8-15bar, co ciekawe, jak odłączę złącze skrzyni biegów i po chwili znowu podłączę to > znowu ciśnienie jest OK i znowu mogę kilka razy zmieniać biegi. > Zastanawiam się co rozrabia. Wstępnie chcę zaproponować wymianę akumulatora ciśnienia. > W załączniku log z ciśnień. > Co myślicie? Kilka lat temu męczyłem się z bardzo podobnym problemem. AR147 a.d.2001, SS drugiej generacji (tan najbardziej zawodny). Po kilku zmianach układ nie trzymał ciśnienia. Po resecie (odpięcie klem) na chilę wracało do normy, a przynajmniej na tyle, żeby odjechać ze skrzyżowania. Wymiana akumulatora ciśnienia nie pomagała, wymiana samej pompy nie pomagała, olej w SS nowy, regulacja nasadki nie pomagała, wymiana przekaźnika zasadniczo nie pomagała. Dopiero wymiana centralki SS (na używaną) pomagała. A w zasadzie to zaledwie na jakieś 30 kkm. I to dopiero przeprogramowanie starej, bo dwie używki dawały ten sam efekt. Ogólnie masakra. Sciśle mówiąc, każda wymiana "czegoś" na chwile pomagała, ale objawy wracały w najmniej oczekiwanym momencie. Części używane. Nowe kosztwały majątek. Od Szefa sprzedaży Fiat Auto Poland usłyszałem, że w pierwszych latach produkcji SS dla 147 (bo Stilo i wcześniejsze 156) producent (Magneti M.) nie dotrzymywał tolerancji wymiarów produkcyjnych pompy ss, co bardzo negatywnie odbijało się na całym układzie. Twój przypadek to model po 2003 r.? Być może w Twoim przypadku pomoże wymiana aku.ciśnienia. Rozwiązywanie problemów z SS w 147 sprzed FL'a to jak przepowiadanie pogody Życze cierpliwości i powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 14 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Zamówiony nowy akumulator ciśnienia, przyjdzie to zobaczymy, może uda się tego trupa ożywić. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Ostatecznie klient znalazł warsztat, który miał taką alfę na placu, podmienili akumulator ciśnienia z tamtego i autko ożyło. Dodatkowo BC poszedł do naprawy za 700zł bo ktoś go uwalił jak go źle podłączył. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.