Skocz do zawartości

AR147 Selespeed i problemy


bas

Rekomendowane odpowiedzi

1. Czy to normalne, że przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki, działa nadmuch(nie wyłącza się przy wyjmowaniu kluczyka ze stacyjki)?

2. Selespeed:

Quote:

ECU ISO Code: BC 07 02 80 1A

2012-04-10 17:00:44

CONNECTED TO:

ALFA 147 SELESPEED

Marelli SELESPEED CFC208F Automatic Gearbox

--------------------------------------------------------------

Kod ISO: BC 07 02 80 1A

mer rysunku FIAT: 46767510

Numer sprzętu:

Wersja sprzętu: 00

Numer oprogr.: A0B86A21

Wersja oprogr.: 0000

Numer homologacji:

Data zaprogramowania: 00/00/0000

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:

1: P1748 - Styk biegu 3

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Stan anomalii: Signal not valid

Napięcie akumulatora: 13,49 V

Predkość pojazdu: 1,4 km/h

Obroty silnika: 1120 obr/min

Włączony bieg: R

Bieg żądany: R

Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C

Indicated lever switch error, check lines, wiring and switch.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

2: P1747 - Styk biegu 2

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Stan anomalii: Signal not valid

Napięcie akumulatora: 13,49 V

Predkość pojazdu: 1,4 km/h

Obroty silnika: 1120 obr/min

Włączony bieg: R

Bieg żądany: R

Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C

Indicated lever switch error, check lines, wiring and switch.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

3: P1746 - Styk biegu 1

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Stan anomalii: Signal not valid

Napięcie akumulatora: 13,49 V

Predkość pojazdu: 1,4 km/h

Obroty silnika: 1120 obr/min

Włączony bieg: R

Bieg żądany: R

Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C

Indicated lever switch error, check lines, wiring and switch.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

4: P1763 - Odbiór komunikatów CAN

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Napięcie akumulatora: 13,49 V

Predkość pojazdu: 1,4 km/h

Obroty silnika: 1120 obr/min

Włączony bieg: R

Bieg żądany: R

Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C

CAN line message transmission/reception error

Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

5: P1769 - Przekaźnik pompy wstępnej - zablokowany

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Napięcie akumulatora: 10,79 V

Predkość pojazdu: 0,0 km/h

Obroty silnika: 0 obr/min

Włączony bieg: N

Bieg żądany: N

Temp. oleju skrzyni biegów: 9,6 °C

Anomaly on the pump relay control circuit. Check the continuity of the coil of the relay and of the connecting wire to the ECU.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:

Brak kodów błędów

AKTYWOWANIE NASTAWNIKA...

Silnik pompy

WYKONANE

AKTYWOWANIE NASTAWNIKA...

Elektrozawór sprzęgła

WYKONANE

AKTYWOWANIE REGULACJI...

Autokalibracja po produkcyjna/serwisowa

WYKONANE

Error due to absence of suitable conditions

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:

1: P1769 - Przekaźnik pompy wstępnej - zablokowany

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Napięcie akumulatora: 11,69 V

Predkość pojazdu: 0,0 km/h

Obroty silnika: 0 obr/min

Włączony bieg: 1

Bieg żądany: 1

Temp. oleju skrzyni biegów: 6,4 °C

Anomaly on the pump relay control circuit. Check the continuity of the coil of the relay and of the connecting wire to the ECU.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:

Brak kodów błędów

AKTYWOWANIE REGULACJI...

Odpowietrzanie sprzęgła

WYKONANE

Status: NIEZNANY


No to pokasowałem błędy, ale powróciły takie:

Quote:

1: P1769 - Przekaźnik pompy wstępnej - zablokowany

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Napięcie akumulatora: 11,69 V

Predkość pojazdu: 0,0 km/h

Obroty silnika: 0 obr/min

Włączony bieg: N

Bieg żądany: N

Temp. oleju skrzyni biegów: 28,8 °C


Oczywiście pogooglałem sobie trochę, poszukałem na AK i znalazłem możliwą przyczynę(muszę jeszcze sprawdzić ciśnienia), ale nie chcę nic sugerować.

Płyn w skrzyni jest świeży.

3. Czy to normalne, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, na wyświetlaczu widać, który jest bieg włączony? Czy to normalne, że coś sobie bulgocze pod maską bez kluczyka w stacyjce? Czy to normalne, że przesunięcie drążka zmiany biegów przy wyciągniętym kluczyku powoduje jakieś buczenie/bulgotanie pod maską?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Czy to normalne, że przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki, działa nadmuch(nie wyłącza się przy

> wyjmowaniu kluczyka ze stacyjki)?

> 2. Selespeed:

> Quote:

> ECU ISO Code: BC 07 02 80 1A

> 2012-04-10 17:00:44

> CONNECTED TO:

> ALFA 147 SELESPEED

> Marelli SELESPEED CFC208F Automatic Gearbox

> --------------------------------------------------------------

> Kod ISO: BC 07 02 80 1A

> mer rysunku FIAT: 46767510

> Numer sprzętu:

> Wersja sprzętu: 00

> Numer oprogr.: A0B86A21

> Wersja oprogr.: 0000

> Numer homologacji:

> Data zaprogramowania: 00/00/0000

> ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:

> 1: P1748 - Styk biegu 3

> SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

> Stan anomalii: Signal not valid

> Napięcie akumulatora: 13,49 V

> Predkość pojazdu: 1,4 km/h

> Obroty silnika: 1120 obr/min

> Włączony bieg: R

> Bieg żądany: R

> Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C

> Indicated lever switch error, check lines, wiring and switch.

> Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie

> jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka

> na desce została włączona przez ten błąd.

> 2: P1747 - Styk biegu 2

> SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

> Stan anomalii: Signal not valid

> Napięcie akumulatora: 13,49 V

> Predkość pojazdu: 1,4 km/h

> Obroty silnika: 1120 obr/min

> Włączony bieg: R

> Bieg żądany: R

> Temp. oleju skrzyni biegów: 3,2 °C

> Indicated lever switch error, check lines, wiring and switch.

.....

Zgrzał Ci się przekaźnik od pompy or sterowanie szaleje.

Sprawdź przekaźnik. Wymień płyn, odpowietrz sterowanie, itp a na końcu sprzedaj dziada hehe.gif

pkt.3 - odp NIE

pkt.1 - jaki nadmuch -wewnątrz - odp NIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgrzał Ci się przekaźnik od pompy or sterowanie szaleje.

> Sprawdź przekaźnik.

Wsiadłem do autka z pustym akumulatorem, testy robiłem na boosterze.

> Wymień płyn,

Płyn świeży.

> odpowietrz sterowanie, itp

To się odpowietrza na pracującym silniku?

> a na końcu sprzedaj dziada

To samo mówię, autko nie moje, przyjechało na warsztat, pojechałem na diagnostykę FES.

> pkt.3 - odp NIE

> pkt.1 - jaki nadmuch -wewnątrz - odp NIE.

Też mi się zdaje, że coś złego dzieje się z BC.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie to wymieniał puszkę pod maską, obok aku o ile pamiętam

> a, zapytam mu się czy problem mu się pojawił po wymianie

Dobra, znam temat ze Stilo. smile.gif

Zastanawiam się nad tymi jajami ze skrzynią biegów.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obadałem ciśnienia, po odłączeniu i podłączeniu akumulatora(prąd)/złącza skrzyni biegów ciśnienia są 45-70bar i można kilka razy zmienić biegi, później już nie można a ciśnienie stoi w okolicach 8-15bar, co ciekawe, jak odłączę złącze skrzyni biegów i po chwili znowu podłączę to znowu ciśnienie jest OK i znowu mogę kilka razy zmieniać biegi.

Zastanawiam się co rozrabia. Wstępnie chcę zaproponować wymianę akumulatora ciśnienia.

W załączniku log z ciśnień.

Co myślicie?

Pozdrawiam BAS

ps. Wymiana skrzynki przekaźników przy akumulatorze nie rozwiązała problemu nadmuchu.

285900933-FESLog_1204111341_ALFA147SELESPEED.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obadałem ciśnienia, po odłączeniu i podłączeniu akumulatora(prąd)/złącza skrzyni biegów ciśnienia

> są 45-70bar i można kilka razy zmienić biegi, później już nie można a ciśnienie stoi w

> okolicach 8-15bar, co ciekawe, jak odłączę złącze skrzyni biegów i po chwili znowu podłączę to

> znowu ciśnienie jest OK i znowu mogę kilka razy zmieniać biegi.

> Zastanawiam się co rozrabia. Wstępnie chcę zaproponować wymianę akumulatora ciśnienia.

> W załączniku log z ciśnień.

> Co myślicie?

Kilka lat temu męczyłem się z bardzo podobnym problemem.

AR147 a.d.2001, SS drugiej generacji (tan najbardziej zawodny).

Po kilku zmianach układ nie trzymał ciśnienia. Po resecie (odpięcie klem) na chilę wracało do normy, a przynajmniej na tyle, żeby odjechać ze skrzyżowania.

Wymiana akumulatora ciśnienia nie pomagała, wymiana samej pompy nie pomagała, olej w SS nowy, regulacja nasadki nie pomagała, wymiana przekaźnika zasadniczo nie pomagała.

Dopiero wymiana centralki SS (na używaną) pomagała. A w zasadzie to zaledwie na jakieś 30 kkm. I to dopiero przeprogramowanie starej, bo dwie używki dawały ten sam efekt. Ogólnie masakra.

Sciśle mówiąc, każda wymiana "czegoś" na chwile pomagała, ale objawy wracały w najmniej oczekiwanym momencie. Części używane. Nowe kosztwały majątek.

Od Szefa sprzedaży Fiat Auto Poland usłyszałem, że w pierwszych latach produkcji SS dla 147 (bo Stilo i wcześniejsze 156) producent (Magneti M.) nie dotrzymywał tolerancji wymiarów produkcyjnych pompy ss, co bardzo negatywnie odbijało się na całym układzie.

Twój przypadek to model po 2003 r.?

Być może w Twoim przypadku pomoże wymiana aku.ciśnienia. Rozwiązywanie problemów z SS w 147 sprzed FL'a to jak przepowiadanie pogody smile.gif Życze cierpliwości i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ostatecznie klient znalazł warsztat, który miał taką alfę na placu, podmienili akumulator ciśnienia z tamtego i autko ożyło.

Dodatkowo BC poszedł do naprawy za 700zł bo ktoś go uwalił jak go źle podłączył.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.