Skocz do zawartości

Alternator 12V i 14V - różnice


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję mocniejszy alternator, szukając na szrocie były opisane na tabliczkach znamionowych 12V i 14V. Czym one będą się różniły w rzeczywistości? Czy przypadkiem ten opisany jako 14V nie będzie ładował deko wyższym napięciem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję mocniejszy alternator, szukając na szrocie były opisane na tabliczkach znamionowych 12V

> i 14V. Czym one będą się różniły w rzeczywistości? Czy przypadkiem ten opisany jako 14V nie

> będzie ładował deko wyższym napięciem?

To zależy co było opisane tym napięciem. Pewnie 14V było wybite na regulatorze.

Przede wszystkim musisz sprawdzić czy inny alternator pasuje fizycznie. Druga sprawa to jaki daje prąd. Jeżeli chodzi o napięcie to wszystkie do instalacji 12V powinny dawać ok. 14-14,5V tutaj nie ma odstępstw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy co było opisane tym napięciem. Pewnie 14V było wybite na regulatorze.

> Przede wszystkim musisz sprawdzić czy inny alternator pasuje fizycznie. Druga sprawa to jaki daje

> prąd. Jeżeli chodzi o napięcie to wszystkie do instalacji 12V powinny dawać ok. 14-14,5V tutaj

> nie ma odstępstw.

Mocowanie nie będzie pasować, ale to wiadomo, prąd jak największy, niestety nie było takiego jak bym chciał - 180A. No właśnie, ok 14, z doświadczenia wiem, że niektórzy maja ładowanie ok 13.8 a inni 14.8, nie będzie to związane z różnica 12 i 14V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bym chciał - 180A. No właśnie, ok 14, z doświadczenia wiem, że niektórzy maja ładowanie ok

> 13.8 a inni 14.8, nie będzie to związane z różnica 12 i 14V?

Nie to nie ma nic do rzeczy. Ładowanie niezależnie od modelu alternatora powinno być w tym przedziale który podałeś inaczej po pewnym czasie akumulator byłby do wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bym chciał - 180A.

Otwierasz mobilne wesołe miasteczko? wink.gif

> No właśnie, ok 14, z doświadczenia wiem, że niektórzy maja ładowanie ok

> 13.8 a inni 14.8, nie będzie to związane z różnica 12 i 14V?

Tak jak Ci kolega napisał, odczytałeś dwie różne wartości. W samochodach osobowych generalnie stosuje się alternatory 12V, które w praktyce dają 13,8-14,5V, generalnie chodzi o różnicę potencjałów...

Tak czy inaczej oba znalezione przez Ciebie alternatory dają(powinny dawać) napięcie mieszczące się w przedziale 13,8-14,5V bez względu co odczytałeś.

Znacznie poniżej 13,8V oznacza, że nie doładujesz akumulatora, przez co ten się będzie zasiarczać, znacznie powyżej 14,5V będzie Ci się gotował akumulator.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otwierasz mobilne wesołe miasteczko?

> Tak jak Ci kolega napisał, odczytałeś dwie różne wartości. W samochodach osobowych generalnie

> stosuje się alternatory 12V, które w praktyce dają 13,8-14,5V, generalnie chodzi o różnicę

> potencjałów...

> Tak czy inaczej oba znalezione przez Ciebie alternatory dają(powinny dawać) napięcie mieszczące się

> w przedziale 13,8-14,5V bez względu co odczytałeś.

> Znacznie poniżej 13,8V oznacza, że nie doładujesz akumulatora, przez co ten się będzie zasiarczać,

> znacznie powyżej 14,5V będzie Ci się gotował akumulator.

> Pozdrawiam BAS

Mam duże auto i dużo prądu potrzebuje zlosnik.gif

Dzięki za odpowiedzi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.