simek18 Napisano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 Potrzebuję mocniejszy alternator, szukając na szrocie były opisane na tabliczkach znamionowych 12V i 14V. Czym one będą się różniły w rzeczywistości? Czy przypadkiem ten opisany jako 14V nie będzie ładował deko wyższym napięciem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 > Potrzebuję mocniejszy alternator, szukając na szrocie były opisane na tabliczkach znamionowych 12V > i 14V. Czym one będą się różniły w rzeczywistości? Czy przypadkiem ten opisany jako 14V nie > będzie ładował deko wyższym napięciem? To zależy co było opisane tym napięciem. Pewnie 14V było wybite na regulatorze. Przede wszystkim musisz sprawdzić czy inny alternator pasuje fizycznie. Druga sprawa to jaki daje prąd. Jeżeli chodzi o napięcie to wszystkie do instalacji 12V powinny dawać ok. 14-14,5V tutaj nie ma odstępstw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 > To zależy co było opisane tym napięciem. Pewnie 14V było wybite na regulatorze. > Przede wszystkim musisz sprawdzić czy inny alternator pasuje fizycznie. Druga sprawa to jaki daje > prąd. Jeżeli chodzi o napięcie to wszystkie do instalacji 12V powinny dawać ok. 14-14,5V tutaj > nie ma odstępstw. Mocowanie nie będzie pasować, ale to wiadomo, prąd jak największy, niestety nie było takiego jak bym chciał - 180A. No właśnie, ok 14, z doświadczenia wiem, że niektórzy maja ładowanie ok 13.8 a inni 14.8, nie będzie to związane z różnica 12 i 14V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 > bym chciał - 180A. No właśnie, ok 14, z doświadczenia wiem, że niektórzy maja ładowanie ok > 13.8 a inni 14.8, nie będzie to związane z różnica 12 i 14V? Nie to nie ma nic do rzeczy. Ładowanie niezależnie od modelu alternatora powinno być w tym przedziale który podałeś inaczej po pewnym czasie akumulator byłby do wyrzucenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 > bym chciał - 180A. Otwierasz mobilne wesołe miasteczko? > No właśnie, ok 14, z doświadczenia wiem, że niektórzy maja ładowanie ok > 13.8 a inni 14.8, nie będzie to związane z różnica 12 i 14V? Tak jak Ci kolega napisał, odczytałeś dwie różne wartości. W samochodach osobowych generalnie stosuje się alternatory 12V, które w praktyce dają 13,8-14,5V, generalnie chodzi o różnicę potencjałów... Tak czy inaczej oba znalezione przez Ciebie alternatory dają(powinny dawać) napięcie mieszczące się w przedziale 13,8-14,5V bez względu co odczytałeś. Znacznie poniżej 13,8V oznacza, że nie doładujesz akumulatora, przez co ten się będzie zasiarczać, znacznie powyżej 14,5V będzie Ci się gotował akumulator. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 > Otwierasz mobilne wesołe miasteczko? > Tak jak Ci kolega napisał, odczytałeś dwie różne wartości. W samochodach osobowych generalnie > stosuje się alternatory 12V, które w praktyce dają 13,8-14,5V, generalnie chodzi o różnicę > potencjałów... > Tak czy inaczej oba znalezione przez Ciebie alternatory dają(powinny dawać) napięcie mieszczące się > w przedziale 13,8-14,5V bez względu co odczytałeś. > Znacznie poniżej 13,8V oznacza, że nie doładujesz akumulatora, przez co ten się będzie zasiarczać, > znacznie powyżej 14,5V będzie Ci się gotował akumulator. > Pozdrawiam BAS Mam duże auto i dużo prądu potrzebuje Dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.