Skocz do zawartości

Kopci przy rozruchu, traci moc po rozgrzaniu


velo86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem pojawił się latem tamtego roku, początkowo zakopcił przy rozruchu ( biało, niebieski dym ), zapach przepalonego oleju, ale nie zauważyłem poważnych ubytków w jego stanie.

Kopcenie jest zauważalne najbardziej przy ruszaniu ( np spod świateł ).

Co może być przyczyną? W przewodzie wychodzacym z turbiny widać slady oleju..

Drugi problem jest taki, że na zimnym silniku ma tak jakby więcej mocy. Gdy rozgrzeje się do normalnej temperatury traci moc, łapie muła i pedał gazu jest mniej elastyczny..

Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być dwie rzeczy, pierwsza to pierścienie a druga to turbo padło. Jeśli dym jest niebieski ze wskazaniem na biały to wskazuje bardziej na turbinę. Dodatkowym objawem to olej w przewodzie z turbo do intercoolera. Kwestia też ile tego oleju jest, jeśli tylko wilgotno to nie jest źle, ale jeśli się z niego wręcz leje to już wiadomo co się stało.

Spadki mocy po rozgrzaniu to też objaw turbo. A jak z odpalaniem, są problemy czy nie, jak z równością pracy silnika? Bo jeszcze są podejrzane uszczelniacze zaworów. One dają identyczne objawy ale nie powodują tego, że jest olej w przewodzie turbo. Wszystko zależy ile tego oleju tam masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z turbiny się nie leje. Jest jedynie tak jak mówisz - wilgotno. Silnik pracuje równo, odpala od strzała bez najmniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.