Skocz do zawartości

Endżin fejlur - sonda lambda czyli naprawiać czy nie?


gilbert3

Rekomendowane odpowiedzi

READING ERROR CODES:

1: P0141 - Sonda lambda

O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

Wystarczy wymienić sondę czy też jest to coś "głębszego"?

Generalnie auto jeździ jak jeździło, po wykasowaniu błędu nie pojawia się z 3-4 odpalenia, a potem znowu, ale auto pali i jedzie normalnie.

No i jeszcze jedno pytanko - jak nie wykasuje błędu FES-em to sam zniknie po iluś rozruchach (jeśli nie wystąpi ponownie)?

Auto mam 2 m-ce niecałe, a miałem już 4 błędy yikes.gif powoli się przestawiam na fiatowskie postrzeganie rzeczywistości (nie ważne co pokazuje, ważne że jedzie), ale troszkę mnie to irytuje. Niby spodziewałem się bezsensownych komunikatów w Stilo, ale żeby tak często?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkiego bólu nie ma bo to sonda nr2, ale niestety też może mieć wpływ na spalanie:

Quote:

You will likely notice poor fuel economy
the illumination of the Check Engine Light.


Generalnie nie jest to nic poważnego dopóki nie zauważysz dziwnego zużycia paliwa. Problem polega na zbyt długim rozgrzewaniu się sondy lambda.

Proponuję w wolnej chwili wymienić na nową, zrobić reset nastaw autoadaptacyjnych, przeprowadzić ponowną adaptację i zapomnieć o temacie.

> powoli się przestawiam na fiatowskie postrzeganie rzeczywistości

To nie tak, masz autko, które ma trochę latek i pewne rzeczy zwyczajnie się sypią, należy je naprawić i nie będzie sypał błędami.

Przykładowo u mnie przy -20*C był wysyp komunikatów przy rozruchu, jak porządnie naładowałem akumulator to przez kilka dni autko paliło tak jak dzisiaj, bez najmniejszych błędów.

W Stilo mam akumulator od nowości, z tego co zaobserwowałem zimą, ma sprawność na poziomie 70-80%, tzn. bardzo szybko jego wydajność spada do 70-80% i tak się utrzymuje, umożliwia to rozruchu, ale generuje głupie komunikaty.

Powinienem go wymienić, ale szkoda mi kasy, więc postanowiłem przejeździć lato, przed zimą porządnie doładować i eksploatować do całkowitego padu, jak padnie to kupię nowy, chyba że w między czasie trafi mi się dobry akumulator w dobrej cenie.

EDIT: Bardzo możliwe, że producentem sondy jest niemiecki koncern Bosch, doświadczenia np. na kąciku BBM wskazuję, że zwykle padają podzespoły z napisem Bosch frown.gif Teraz pomyśl co by było gdybyś miał typowo niemiecki samochód np. VW? Tam to dopiero musi się dziać.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielkiego bólu nie ma bo to sonda nr2, ale niestety też może mieć wpływ na spalanie:

Dzięki

mam 2 pytania

1/ Gdzie ta sonda nr 2 jest umiejscowiona,

2/ może jakiś link do aukcji z sondą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> mam 2 pytania

> 1/ Gdzie ta sonda nr 2 jest umiejscowiona,

Za katalizatorem.

Sonda nr1 jest przed katalizatorem(wkręcona od góry w katalizator), ładnie ją widać po otwarciu maski.

Sonda nr2 jest poniżej katalizatora, jak włożysz głowę to zobaczysz.

Element nr3 na obrazku:

285999295-ak-stilo-sonda.jpg

> 2/ może jakiś link do aukcji z sondą ?

Kliken.

Pozdrawiam BAS

post-23749-14352516462954_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy wymienić sondę czy też jest to coś "głębszego"?

Jest to sonda diagnostyczna.Ma brak podgrzewania.Ta usterka nie ma wpływu na pracę silnika.Przerabiałem temat w ubiegłym roku./sondę wymieniłem/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to sonda diagnostyczna.Ma brak podgrzewania.Ta usterka nie ma wpływu na pracę

> silnika.Przerabiałem temat w ubiegłym roku./sondę wymieniłem/.

jak tą sondę kupiłeś i ile dałeś $

z tego co zapodał bas cena troszkę zbyt wysoka jak na moje możliwości. Z kolei jak wpiszę w allegro fiat stilo sonda lambda to i takie po 90 PLN wyskakują hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak tą sondę kupiłeś i ile dałeś $

> z tego co zapodał bas cena troszkę zbyt wysoka jak na moje możliwości. Z kolei jak wpiszę w allegro

> fiat stilo sonda lambda to i takie po 90 PLN wyskakują

Na ALLEGRO kupiłem sondę diagnostyczną/używaną/.

Kosztowała ok.60 zł.Wymiana banalnie prosta z kanału.Po kilku odpaleniach błąd silnika gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak tą sondę kupiłeś i ile dałeś $

> z tego co zapodał bas cena troszkę zbyt wysoka jak na moje możliwości. Z kolei jak wpiszę w allegro

> fiat stilo sonda lambda to i takie po 90 PLN wyskakują

Nie wiem jak wygląda trwałość tych chińskich sond, popatrz po katalogu NGK(mają na stronie) jaka powinna być i pewnie kupisz w rozsądnej cenie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDIT: Bardzo możliwe, że producentem sondy jest niemiecki koncern Bosch, doświadczenia np. na

> kąciku BBM wskazuję, że zwykle padają podzespoły z napisem Bosch Teraz pomyśl co by było

> gdybyś miał typowo niemiecki samochód np. VW? Tam to dopiero musi się dziać.

> Pozdrawiam BAS

Tylko, że elektronika i czujniki w VW to pawie zawsze produkty japońskie - wyciągnęli odpowiednie wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że elektronika i czujniki w VW to pawie zawsze produkty japońskie - wyciągnęli odpowiednie

> wnioski.

A to podstępne szwaby*, sami tego nie chcą a innym wciskają. frown.gif

* Wiem, że formalnie Szwabia to nie całe Niemcy a jedynie historyczna i etniczna kraina Niemiec.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gilbert ma FES, więc sobie zgasi od ręki.

> Pozdrawiam BAS

FES-mam.

A ja myślałem,że łatwiej i prościej odpalić trzy razy silnik.Całe życie człowiek się uczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie nie jest to nic poważnego dopóki nie zauważysz dziwnego zużycia paliwa. Problem polega

> na zbyt długim rozgrzewaniu się sondy lambda.

> Proponuję w wolnej chwili wymienić na nową, zrobić reset nastaw autoadaptacyjnych, przeprowadzić

> ponowną adaptację i zapomnieć o temacie.

> To nie tak, masz autko, które ma trochę latek i pewne rzeczy zwyczajnie się sypią, należy je

> naprawić i nie będzie sypał błędami.

Nadal jestem głupi z tą sondą. Problem w tym, że nie mogę jej zlokalizować (czyli stwierdzić ile ma przewodów i jaka jest długość przewodu), górną widzę, ale dolnej za diabła nie mogę namierzyć - za ciasno tam jest. Widziałem, że najtaniej dostanę NGK za 200 PLN, ale są też takie za 100 - tyle tylko, że nikt nie potrafi mi odpowiedzieć która to właściwa. Dobra napiszę do Diamondcar-a - solidna firma to mi znajdzie coś.

> EDIT: Bardzo możliwe, że producentem sondy jest niemiecki koncern Bosch, doświadczenia np. na

> kąciku BBM wskazuję, że zwykle padają podzespoły z napisem Bosch Teraz pomyśl co by było

> gdybyś miał typowo niemiecki samochód np. VW? Tam to dopiero musi się dziać.

Kolega Ogion powiedział, że fascynujące jest, że we Włoskim aucie psują się Niemieckie części. zlosnik.gif uśmiałem się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (czyli stwierdzić ile ma

> przewodów i jaka jest długość przewodu),

4 przewody, 60cm lub 63cm lub 65cm(w zależności od producenta, odpowiednio NGK, Bosch, FAE).

> Kolega Ogion powiedział, że fascynujące jest, że we Włoskim aucie psują się Niemieckie części.

> uśmiałem się

smile.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.