Chester75 Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Od pewnego czasu mam problem podczas jazdy: od czasu do czasu zapala się kontrolka ładowania i po kilku kilkunastu kliometrach gaśnie (sprawdziłem napięcie na zaciskach akumulatora i jest od 12 do 18 V, przy pracującym silniku na luzie). Poradzcie co padło, alternator jest "po regeneracji" (wymienione łożyska), ja obstawiam regulator napięcia a elektryk na cały alternator (cekawe gdzie znalazł alternator za 800 zeta?? ) Samochód to fiat uno 1.4 i.e.S. z 97' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djbogus Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > Od pewnego czasu mam problem podczas jazdy: od czasu do czasu zapala się kontrolka ładowania i po > kilku kilkunastu kliometrach gaśnie (sprawdziłem napięcie na zaciskach akumulatora i jest od > 12 do 18 V, przy pracującym silniku na luzie). Poradzcie co padło, alternator jest "po > regeneracji" (wymienione łożyska), ja obstawiam regulator napięcia a elektryk na cały > alternator (cekawe gdzie znalazł alternator za 800 zeta?? ) Samochód to fiat uno 1.4 i.e.S. z > 97' powiem Ci tak altek za 800zł u mnie nowy koszt 400 zł ale pekl po 3 miesiącach. bez sensy w 1.4 pękają altki wiec używka z tipa jest dobra wiem co mowie . co do tego napięcie regulator napięcia on jest razem ze szczotkami koszt ok 15 zł i będzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chester75 Napisano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Dlatego nie bardzo mam ochotę na nowy (za 800 zeta to jestem w stanie kupić całego uniaka na dawcę, a nie tylko altka), Co do wymiany regulatora napięcia, dam radę zrobić to w warunkach polowych (na parkingu) bez demontażu alternatora, czy raczej szukać miejsca na kanale i demontować całość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djbogus Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > Dlatego nie bardzo mam ochotę na nowy (za 800 zeta to jestem w stanie kupić całego uniaka na dawcę, > a nie tylko altka), Co do wymiany regulatora napięcia, dam radę zrobić to w warunkach polowych > (na parkingu) bez demontażu alternatora, czy raczej szukać miejsca na kanale i demontować > całość? wiesz dasz rade tylko będzie ciężko, najlepiej to kanał lub jakiś najazd. Altek jest tuż nad półośką czyli od spodu da rade bez wyjmowania altka dwie śruby na klucz bodajże 8 plus jeden przewód możne być jeszcze osłona plastikowa . regulator magneti-mereli ok 15 zł używany altek 40-60 zł pasuje od tipo sieny i oczywiście uno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 weź się zorientuj w cenach, jakie 800 zł? w moim mieście jest gość który regeneruje profesjonalnie alternatory i sprzedaje je za ok 150-200 zł zależy jaki tam model a czy obudowy pękają? w moim 15 letnim się to nie zdarzyło nigdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djbogus Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 > weź się zorientuj w cenach, jakie 800 zł? > w moim mieście jest gość który regeneruje profesjonalnie alternatory i sprzedaje je za ok 150-200 > zł zależy jaki tam model > a czy obudowy pękają? w moim 15 letnim się to nie zdarzyło nigdy to miałeś szczęście, bo mi pękały mogę pokazać foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chester75 Napisano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 W Krakowie ceny są podobne, dlatego zabrałem od nich samochód i sam kombinuję, znalazłem nowego altka ( http://www.iparts.pl/czesc/alternator,fiat,uno-146ae-1983-01-2000-08,70-i-e-1-4-70km,35-480-2658-100350-0-425-CA834IR.html ) typ silnika pasuje, moc i pojemność też, mam nadzieję że będzie pasował. Na razie wymienię regulator i zobaczymy co się będzie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.