Skocz do zawartości

Skrzypienie przy skręcaniu oraz dziwne otarcia kielicha.


vendorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki, swego czasu jak remontowałem zawieszenie wymieniłem również łożyska mcphersona, ogólnie całość.

Od tamtego czasu podczas skręcania występuje skrzypienie, szczególnie jak są niskie temperatury, zgoniłem to na łożyska (były wymieniane przy remoncie), czasami przy maksymalnym skręcaniu kół w miejscu słychać dźwięczne stuknięcie, jakby się układała sprężyna.

Dzisiaj będąc u wulkanizatora, reperując moje dwa pierwsze w życiu złapane kapcie, zajrzałem pod spód i takie o to mi się ukazały widoki, proszę o wróżby:

Lewa strona

286079951-mocowanie_spr%EA%BFyny_lewy.jpg

Prawa strona

286079951-mocowanie_spr%EA%BFyny_prawe.jpg

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kolega widoczne na zdjęciu "wypustki" w górnej gumie sprężyny ustawił w kierunku jazdy na wprost podczas montażu? Ze zdjęcia nie wywnioskuje. a kierunek jest ważny. i na to wskazują otarcia, że górna guma obciera.

Nie doczytałem, że kolega ma Astrę classic ale te wypustki chyba tak samo muszą być dobrze zamontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się kombinuje w głowie to te wypustki są od śrub, które dalej montują całość do kielicha i inaczej się nie da, otwory w kielichu nie pozwalają.

Ale jeżeli się mylę, to te wypustki i tak są zamontowane wzdłuż toru jazdy.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o te wypustki jak zaznaczyłem na zdjęciu

286079951mocowaniespryn.jpg

W/g opisu dla Astry G jeden z punktów montażu mówi:

Składamy w odwrotnej kolejności, na osłonie - łożysku górnym jest oznaczenie kierunku montażu, montujemy zgodnie z kierunkiem jazdy na wprost lewą stronę (kierowcy) i prawą stronę (pasażera) odwrotnie, oznaczeniem przeciwnie do kierunku jazdy.

Mam nadzieje, że teraz jaśniej wyjaśniłem o co mi chodzi. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieje, że teraz jaśniej wyjaśniłem o co mi chodzi.

A teraz już wiem dokładnie o ci chodzi i niestety jak łatwo się domyśleć nie są ustawione wzdłuż jazdy.

Nie wiem czy dla eFki ma to znaczenie i też nie jestem pewien czy te dźwięczne stuknięcia to czasem nie efekt przekręcenia tych mocowań sprężyny.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.