Dieselos Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 co ile należy wymienić pasek rozrządu w audi 80 b4 1.9 tdi, tak aby nie narobić sobie kłopotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
passatgt Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > co ile należy wymienić pasek rozrządu w audi 80 b4 1.9 tdi, tak aby > nie narobić sobie kłopotu symbol sinika masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
passatgt Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > co ile należy wymienić pasek rozrządu w audi 80 b4 1.9 tdi, tak aby > nie narobić sobie kłopotu jeśli 1Z to 90kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > jeśli 1Z to 90kkm czy ty prowadzisz firme co remontuje silniki po zerwaniu paska???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOLCZYK Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > co ile należy wymienić pasek rozrządu w audi 80 b4 1.9 tdi, tak aby > nie narobić sobie kłopotu Według wszelkich danych zmiana jest co 90.000km ale dla świętego spokoju się zmienia co 60.000km Bo faktycznie koszt zmiany paska razem z rolkami to jest pikuś w porównaniu z naprawą silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > Według wszelkich danych zmiana jest co 90.000km ale dla świętego > spokoju się zmienia co 60.000km > Bo faktycznie koszt zmiany paska razem z rolkami to jest pikuś w > porównaniu z naprawą silnika Przy okazji spytam co ile wymieniać rozrząd w 1.6 100KM? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
passatgt Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > czy ty prowadzisz firme co remontuje silniki po zerwaniu paska???? Nie, tak dobrze nie jest. Mam tylko dostęp do informacji. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > jeśli 1Z to 90kkm Przy okazji spytam co ile wymieniać rozrząd w 1.6 100KM? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
passatgt Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Przy okazji spytam co ile wymieniać rozrząd w 1.6 100KM? > PZDR Zakładam, że chodzi o VAG. AKL - 90kkm (kontrola co 30). Nie mam przy sobie (jestem w domu) danych do pozostałych silników (i głowy nie dam czy jest tak samo). Jesli będzie potrzebne - daj znać w poniedziałek rano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Zakładam, że chodzi o VAG. > AKL - 90kkm (kontrola co 30). > Nie mam przy sobie (jestem w domu) danych do pozostałych silników (i > głowy nie dam czy jest tak samo). Jesli będzie potrzebne - daj > znać w poniedziałek rano Konkretnie to chodzi o AEK (benzyna). Mam już prawie 60kkm od zmiany paska więc się zastanawiam, kiedy teraz zmieniać. Mi się nie spieszy - jak dasz radę to sprawdź mi to w poniedziałek. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
passatgt Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Konkretnie to chodzi o AEK (benzyna). Mam już prawie 60kkm od zmiany > paska więc się zastanawiam, kiedy teraz zmieniać. > Mi się nie spieszy - jak dasz radę to sprawdź mi to w poniedziałek. > PZDR Mam dwie (sprzeczne informacje). 1) wg danych fabrycznych opublikowanych w momencie wpuszczania na rynek nie ma określonego terminu zmiany. Kontrola co 30 kkm, i w razie stwierdzenia zbytniego luzu lub ścierania paska - wymiana. Trochę chore i niebezpieczne - ale z tym nie ma co dyskutowac - zalecenia producenta. 2) informacje pochodzące od producentów pasków (Bosch, Gates, TRW, Dayco i Contitech) i rolek (INA) mówią o zmianie paska (i rolek oczywiście) po 120 kkm. I sądzę, że ta wartość jest bezpieczniejsza (zwłaszcza jeśli mówimy o aucie priv, a nia służbówce), ponieważ oznacza, że na taki przebieg (+ std 25% marginu bezpieczeństwa) pasek i rolki zostały obliczone. Co ja bym zrobił (i robię tak w priv autach). Bez względu na zalecenia instrukcji auta czy producentów części zmianiam paski i rolki po 90 kkm. Może to dmuchanie na zimne i często dodatkowe koszta - ale mam spokojne spanko. W razie pytań - służę pomocą. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Mam dwie (sprzeczne informacje). > 1) wg danych fabrycznych opublikowanych w momencie wpuszczania na > rynek nie ma określonego terminu zmiany. Kontrola co 30 kkm, i w > razie stwierdzenia zbytniego luzu lub ścierania paska - wymiana. > Trochę chore i niebezpieczne - ale z tym nie ma co dyskutowac - > zalecenia producenta. > 2) informacje pochodzące od producentów pasków (Bosch, Gates, TRW, > Dayco i Contitech) i rolek (INA) mówią o zmianie paska (i rolek > oczywiście) po 120 kkm. I sądzę, że ta wartość jest > bezpieczniejsza (zwłaszcza jeśli mówimy o aucie priv, a nia > służbówce), ponieważ oznacza, że na taki przebieg (+ std 25% > marginu bezpieczeństwa) pasek i rolki zostały obliczone. > Co ja bym zrobił (i robię tak w priv autach). Bez względu na > zalecenia instrukcji auta czy producentów części zmianiam paski > i rolki po 90 kkm. Może to dmuchanie na zimne i często dodatkowe > koszta - ale mam spokojne spanko. > W razie pytań - służę pomocą. > Pozdrawiam ad 1 To wychodzi, że już 2. raz powinienem sprawdzić pasek. Muszę poszukać jakiegoś "okienka", bo osłony mi się nie chce zdejmować. ad 2 Czyli pewnie zmienię przy 80 kkm, bo samochodu nie traktuję delikatnie, a wolę uniknąć dodatkowych napraw. Przy opkazji pytanie pomocnicze: warto wymienić pompę "wody"? W zasadzie to wiem, że wymienię, ale czy nie jest to zbytnie dmuchanie na zimne? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
passatgt Napisano 20 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2005 > ad 1 > To wychodzi, że już 2. raz powinienem sprawdzić pasek. Muszę poszukać > jakiegoś "okienka", bo osłony mi się nie chce zdejmować. Powinna być klapka, do podglądania > ad 2 > Czyli pewnie zmienię przy 80 kkm, bo samochodu nie traktuję > delikatnie, a wolę uniknąć dodatkowych napraw. Nie warto ryzykować > Przy opkazji pytanie pomocnicze: warto wymienić pompę "wody"? Wg mnie, nie. To Charakterystyczne dla Opla - lejąca pompa zaciera rolkę. VW ma "normalną" konstrukcję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 20 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2005 > Powinna być klapka, do podglądania Obadam > Nie warto ryzykować Zmienię pewnie przed jesienią. > Wg mnie, nie. To Charakterystyczne dla Opla - lejąca pompa zaciera > rolkę. VW ma "normalną" konstrukcję Ale z drugiej strony pompa to coś koło 130-150PLN a dodatkowe koszty wymiany = 0PLN. Poprzednio (przy 96-97kkm) wymieniłem i pompę, bo się pociła. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
passatgt Napisano 20 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2005 > Obadam > Zmienię pewnie przed jesienią. > Ale z drugiej strony pompa to coś koło 130-150PLN a dodatkowe koszty > wymiany = 0PLN. Poprzednio (przy 96-97kkm) wymieniłem i pompę, > bo się pociła. > PZDR Jeśli będzie mokra to owszem, ale tak ekstra to nie wiem. Warto wtedy zmienić płyn, jak płyn nowy to i w termostat warto zaiwestować... Jak jest OK to szkoda ruszać. Ale to tylko moje zdanie Pozdrowiska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 20 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2005 > Jeśli będzie mokra to owszem, ale tak ekstra to nie wiem. Warto wtedy > zmienić płyn, jak płyn nowy to i w termostat warto > zaiwestować... > Jak jest OK to szkoda ruszać. Ale to tylko moje zdanie > Pozdrowiska To się obada. Schodzi mi po trochu płyn więc może i pompa trochę gubi. Dzięki za info. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.