Skocz do zawartości

pasek rozrządu


Dieselos

Rekomendowane odpowiedzi

> co ile należy wymienić pasek rozrządu w audi 80 b4 1.9 tdi, tak aby

> nie narobić sobie kłopotu

Według wszelkich danych zmiana jest co 90.000km ale dla świętego spokoju się zmienia co 60.000km waytogo.gif

Bo faktycznie koszt zmiany paska razem z rolkami to jest pikuś w porównaniu z naprawą silnika cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według wszelkich danych zmiana jest co 90.000km ale dla świętego

> spokoju się zmienia co 60.000km

> Bo faktycznie koszt zmiany paska razem z rolkami to jest pikuś w

> porównaniu z naprawą silnika

Przy okazji spytam co ile wymieniać rozrząd w 1.6 100KM?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy okazji spytam co ile wymieniać rozrząd w 1.6 100KM?

> PZDR

Zakładam, że chodzi o VAG.

AKL - 90kkm (kontrola co 30).

Nie mam przy sobie (jestem w domu) danych do pozostałych silników (i głowy nie dam czy jest tak samo). Jesli będzie potrzebne - daj znać w poniedziałek rano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładam, że chodzi o VAG.

> AKL - 90kkm (kontrola co 30).

> Nie mam przy sobie (jestem w domu) danych do pozostałych silników (i

> głowy nie dam czy jest tak samo). Jesli będzie potrzebne - daj

> znać w poniedziałek rano

Konkretnie to chodzi o AEK (benzyna). Mam już prawie 60kkm od zmiany paska więc się zastanawiam, kiedy teraz zmieniać.

Mi się nie spieszy - jak dasz radę to sprawdź mi to w poniedziałek.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konkretnie to chodzi o AEK (benzyna). Mam już prawie 60kkm od zmiany

> paska więc się zastanawiam, kiedy teraz zmieniać.

> Mi się nie spieszy - jak dasz radę to sprawdź mi to w poniedziałek.

> PZDR

Mam dwie (sprzeczne informacje).

1) wg danych fabrycznych opublikowanych w momencie wpuszczania na rynek nie ma określonego terminu zmiany. Kontrola co 30 kkm, i w razie stwierdzenia zbytniego luzu lub ścierania paska - wymiana. Trochę chore i niebezpieczne - ale z tym nie ma co dyskutowac - zalecenia producenta.

2) informacje pochodzące od producentów pasków (Bosch, Gates, TRW, Dayco i Contitech) i rolek (INA) mówią o zmianie paska (i rolek oczywiście) po 120 kkm. I sądzę, że ta wartość jest bezpieczniejsza (zwłaszcza jeśli mówimy o aucie priv, a nia służbówce), ponieważ oznacza, że na taki przebieg (+ std 25% marginu bezpieczeństwa) pasek i rolki zostały obliczone.

Co ja bym zrobił (i robię tak w priv autach). Bez względu na zalecenia instrukcji auta czy producentów części zmianiam paski i rolki po 90 kkm. Może to dmuchanie na zimne i często dodatkowe koszta - ale mam spokojne spanko.

W razie pytań - służę pomocą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dwie (sprzeczne informacje).

> 1) wg danych fabrycznych opublikowanych w momencie wpuszczania na

> rynek nie ma określonego terminu zmiany. Kontrola co 30 kkm, i w

> razie stwierdzenia zbytniego luzu lub ścierania paska - wymiana.

> Trochę chore i niebezpieczne - ale z tym nie ma co dyskutowac -

> zalecenia producenta.

> 2) informacje pochodzące od producentów pasków (Bosch, Gates, TRW,

> Dayco i Contitech) i rolek (INA) mówią o zmianie paska (i rolek

> oczywiście) po 120 kkm. I sądzę, że ta wartość jest

> bezpieczniejsza (zwłaszcza jeśli mówimy o aucie priv, a nia

> służbówce), ponieważ oznacza, że na taki przebieg (+ std 25%

> marginu bezpieczeństwa) pasek i rolki zostały obliczone.

> Co ja bym zrobił (i robię tak w priv autach). Bez względu na

> zalecenia instrukcji auta czy producentów części zmianiam paski

> i rolki po 90 kkm. Może to dmuchanie na zimne i często dodatkowe

> koszta - ale mam spokojne spanko.

> W razie pytań - służę pomocą.

> Pozdrawiam

ad 1

To wychodzi, że już 2. raz powinienem sprawdzić pasek. Muszę poszukać jakiegoś "okienka", bo osłony mi się nie chce zdejmować.

ad 2

Czyli pewnie zmienię przy 80 kkm, bo samochodu nie traktuję delikatnie, a wolę uniknąć dodatkowych napraw.

Przy opkazji pytanie pomocnicze: warto wymienić pompę "wody"? W zasadzie to wiem, że wymienię, ale czy nie jest to zbytnie dmuchanie na zimne?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ad 1

> To wychodzi, że już 2. raz powinienem sprawdzić pasek. Muszę poszukać

> jakiegoś "okienka", bo osłony mi się nie chce zdejmować.

Powinna być klapka, do podglądania

> ad 2

> Czyli pewnie zmienię przy 80 kkm, bo samochodu nie traktuję

> delikatnie, a wolę uniknąć dodatkowych napraw.

Nie warto ryzykować

> Przy opkazji pytanie pomocnicze: warto wymienić pompę "wody"?

Wg mnie, nie. To Charakterystyczne dla Opla - lejąca pompa zaciera rolkę. VW ma "normalną" konstrukcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinna być klapka, do podglądania

Obadam

> Nie warto ryzykować

Zmienię pewnie przed jesienią.

> Wg mnie, nie. To Charakterystyczne dla Opla - lejąca pompa zaciera

> rolkę. VW ma "normalną" konstrukcję

Ale z drugiej strony pompa to coś koło 130-150PLN a dodatkowe koszty wymiany = 0PLN. Poprzednio (przy 96-97kkm) wymieniłem i pompę, bo się pociła.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obadam

> Zmienię pewnie przed jesienią.

> Ale z drugiej strony pompa to coś koło 130-150PLN a dodatkowe koszty

> wymiany = 0PLN. Poprzednio (przy 96-97kkm) wymieniłem i pompę,

> bo się pociła.

> PZDR

Jeśli będzie mokra to owszem, ale tak ekstra to nie wiem. Warto wtedy zmienić płyn, jak płyn nowy to i w termostat warto zaiwestować...

Jak jest OK to szkoda ruszać. Ale to tylko moje zdanie

Pozdrowiska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli będzie mokra to owszem, ale tak ekstra to nie wiem. Warto wtedy

> zmienić płyn, jak płyn nowy to i w termostat warto

> zaiwestować...

> Jak jest OK to szkoda ruszać. Ale to tylko moje zdanie

> Pozdrowiska

To się obada. Schodzi mi po trochu płyn więc może i pompa trochę gubi.

Dzięki za info.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.