Skocz do zawartości

Fiat Seicento 1,1 - konserwacja profili zamkniętych


Esiovsky

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam, jakie miejsca w sejku są najbardziej narażone na rdzę ? Ma ktoś doświadczenie w tej materii

> ? Spray z wężykiem już mam, teraz pytanie, w jakim miejscu go użyć ;-) DZIĘKUJĘ

Rozebrać całe wnętrze i zdjąć korki plastikowe w progach, zakonserwować zewnętrzne i wewnętrzne progi, dwa podłużne tunele w podłodze pod kierowcą i pasażerem, trzy oba mocowania podnośnika zaraz przy początku progu po lewej i prawej stronie cztery tylne łączenia blach nadkoli wewnętrznych z zewnętrznymi - dostępne po zdjęciu plastikowych boczków, pięć wahacze tył i po 2 na stronę wzmocnienia budy - jedne prowadzą do tylnych podłużnic, drugie ku górze, sześć - tylne podłużnice - wejścia zaraz za zderzakiem po 2 dziury na stronę... to by było na tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, widzę, że masz w tym wielkie doświadczenie ;-) tak myślałem o tych progach, bo widziałem tam listwy, a resztę ładnie opisałeś. A tym preparatem smarowałeś także profile otwarte, które zaszły rdzą, czy jakimś innym preparatem. A co byś polecił na konserwację podwozia, bo też się zastanawiam, typu tego: http://allegro.pl/motip-baranek-do-podwozia-przeciw-rdzy-500ml-i2398747643.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć, widzę, że masz w tym wielkie doświadczenie ;-) tak myślałem o tych progach, bo widziałem tam

> listwy, a resztę ładnie opisałeś. A tym preparatem smarowałeś także profile otwarte, które

> zaszły rdzą, czy jakimś innym preparatem. A co byś polecił na konserwację podwozia, bo też się

> zastanawiam, typu tego:

> http://allegro.pl/motip-baranek-do-podwozia-przeciw-rdzy-500ml-i2398747643.html

Co do reszty podłogi, miejsca gdzie pojawiła się rdza w miarę możliwości oczyść np. druciakiem na wiertarce, papierem ściernym, szczotką drucianą, usuń luźne i odpadające kawałki farby, na oczyszczoną blachę zastosuj TO lub jakiś podobny środek reagujący z rdzą, pozostałe miejsca gdzie nie ma rudej, ale są jakieś np ubytki lub peknięcia bez rudej przeczyść i pomaluj podkładem, ogólnie przed całą zabawą podjedź i umyj dokładnie cały spód, poczekaj dzień-dwa żeby wysechł, potem zabawa z rdzą, dzień schnięcia i wtedy maluj lakierem do konserwacji, tutaj duża dowolność, droższe środki nie zawsze znaczy lepsze... używałem już chyba każdego, ważne żebyś kupił odpowiednie do pracy z pistoletem... tylko oklej całe auto, bo lakier bardzo się pyli i przykleja do karoserii, w razie czego to pytaj zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, jakie miejsca w sejku są najbardziej narażone na rdzę ? Ma ktoś doświadczenie w tej materii

> ? Spray z wężykiem już mam, teraz pytanie, w jakim miejscu go użyć ;-) DZIĘKUJĘ

Olej profile. Wywalasz cały środek, Młotek, dłuto, przecinak, odkurzacz i zrywasz wszystkie łączenia blach w środku w kabinie typu nadkola podłoga itp, potem skuwasz całe masy bitumiczne pod nogami kierowcy i psażera, w bagażniku i pod nogami pasażerów. Potem łatasz to co wyszło i konserwujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie progi zalewasz, wszystkie otwory zatykasz aby środek penetrował dłuższy czas blachy wewnętrzne, a nie spłynął od razu.

Tak samo odpływy w drzwiach zatykasz.

Z belki tylnej, wyrywasz plastikową zaślepkę która jest po każdej stronie nadkola. Wystarczy że z jednej strony tą zaślepkę wyrwiesz, następnie zalewasz to miksturą która nie wysycha tak szybko ( nafta+ środek bitumiczny= spokój na kilka lat).

Co na rdzę, jest to ogromny problem, testowałem ogromną ilość środków. Cortanin F jest jak dla mnie najsłabszym środkiem który miałem w rękach. Najlepsze efekty uzyskałem środkiem Fosol + podkład reaktywacyjny+ renolak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie progi zalewasz, wszystkie otwory zatykasz aby środek penetrował dłuższy czas blachy

> wewnętrzne, a nie spłynął od razu.

> Tak samo odpływy w drzwiach zatykasz.

> Z belki tylnej, wyrywasz plastikową zaślepkę która jest po każdej stronie nadkola. Wystarczy że z

> jednej strony tą zaślepkę wyrwiesz, następnie zalewasz to miksturą która nie wysycha tak

> szybko ( nafta+ środek bitumiczny= spokój na kilka lat).

> Co na rdzę, jest to ogromny problem, testowałem ogromną ilość środków. Cortanin F jest jak dla mnie

> najsłabszym środkiem który miałem w rękach. Najlepsze efekty uzyskałem środkiem Fosol +

> podkład reaktywacyjny+ renolak.

Cześć, widzę duże doświadczenie tematyczne ;-) a powiedz, w podwoziu zardzewiał mi szczególnie bak. Nie wiem czy mogę go papierem ściernym oczyścić i pomalować takim oto preparatem: http://allegro.pl/podklad-antykorozyjny-farba-lakier-na-rdze-motip-i2432512072.html

a może oczyścić takim oto preparatem i na to Twoją miksturę:

http://allegro.pl/brunox-epoxy-podklad-pod-pedzel-na-rdze-100-ml-i2392207563.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć, widzę duże doświadczenie tematyczne ;-) a powiedz, w podwoziu zardzewiał mi szczególnie bak.

> Nie wiem czy mogę go papierem ściernym oczyścić i pomalować takim oto preparatem:

> http://allegro.pl/podklad-antykorozyjny-farba-lakier-na-rdze-motip-i2432512072.html

> a może oczyścić takim oto preparatem i na to Twoją miksturę:

> http://allegro.pl/brunox-epoxy-podklad-pod-pedzel-na-rdze-100-ml-i2392207563.html

Brunox nie jest zły, ale fosolem trzeba kilka razy pokryć rdze, następnie wydrapać czarny proszek (to rdza) i znów położyć fosol, tak kilka razy, umyć to wodą i po wyschnięciu natychmiast położyć brunox. 2 warstwy brunoxu+ poczekać wg wskazówek producenta i nałożyć nawet to co podałeś w linku+ położyć na to konserwacje-gotowe

Bak spokojnie czyść szczotką drucianą.

Hamerite tez w cale nie jest taki zły, ale trzeba przeczyścić z rdzy dobrze blachę. Lub środek z linku smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.