gelow Napisano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 Czesc, Mam Escorta '95, 1.6 16v + LPG. Problem: wolne obroty sa bardzo nierowne i wahaja sie pomiedzy 400 i 1000 obrotow. Niestety problem pojawia sie czasami, nie zawsze. Czasem gdy gwaltownie zmiejszam predkosc potrafi mi zgasnac. Problem jest gdy samochod jest na gazie i na benzynie, choc jakby bardziej odczuwam to na gazie. W czym moze byc problem: moze swiece albo przewody? Dzieki, G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puniu Napisano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 > Czesc, > Mam Escorta '95, 1.6 16v + LPG. > Problem: wolne obroty sa bardzo nierowne i wahaja sie pomiedzy 400 i > 1000 obrotow. Niestety problem pojawia sie czasami, nie zawsze. > Czasem gdy gwaltownie zmiejszam predkosc potrafi mi zgasnac. > Problem jest gdy samochod jest na gazie i na benzynie, choc > jakby bardziej odczuwam to na gazie. > W czym moze byc problem: moze swiece albo przewody? > Dzieki, > G. sprobuj odlaczyc czujnik predkosci jazdy (obok linki do drogomierza przy skrzyni) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelow Napisano 26 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 > sprobuj odlaczyc czujnik predkosci jazdy (obok linki do drogomierza > przy skrzyni) Jak to jest ze zmiana swiec po zalozeniu LPG? Czy zawsze trzeba wymienic swiece, bez wzgledu na jakos aktualnych? Spotkalem sie z roznymi opiniami na ten temat. Czy mozna jakos sprawdzic stan swiec (jakims urzadzeniem), czy trzeba je wymienic czy jeszcze na nich jezdzic? Teraz mam swiece Motorcraft i nie wiem czy je wymieniac, bo nowe sa drogie. Dzieki, G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boniffacy Napisano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 Witam!.jesli chodzi o obroty, to mam podobny kłopot, ale tylko na LPG, na benzynie jest ok. Niestety nie jestem pewien czym to jest spowodowane. Podejrzewam, że ma na to wpływ zbyt mała ilość powietrza dochodzącego do silnika, dlatego, że jeżdziłem przez jakiś czas bez klapy przeciwwybuchowej i było dobrze. Kiedy założyłem klapę, zaczęł mi właśnie gasnąć. Jeśli chodzi o świece, to ja wymieniałem, oczywiście na Motocraft, bo inne do forda sie nie nadają(podobno, bo nie sprawdzałem). A jak sprawdzić? Jesli autko chodzi dobrze, zapala, nie przerywa, spala w normie, to świece raczej są ok. Możesz jeda wykręcić i zobaczyc jak wygląda, jeśli jest czarna, a nie biała, to może oznaczać, że cos jest nie tak i lepiej je wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karex Napisano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2006 Jeżeli ta nierówność to takie jakby "pływanie" to stawiałbym na silnik krokowy (zawór bocznikowy powietrza) - to już chyba występuje u Ciebie w silniku. Będzie przykręcone gdzieś w okolicach przepustnicy. Wyjąć wymyć nasmarować ośkę jakimś olejem włożyć. Jak chcesz więcej info daj znać. Jeżeli nie masz tego to sprawdź samą przepustnicę, może jest nagar albo dostała już luzu :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelow Napisano 27 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2006 > Witam!.jesli chodzi o obroty, to mam podobny kłopot, ale tylko na > LPG, na benzynie jest ok. Niestety nie jestem pewien czym to > jest spowodowane. Podejrzewam, że ma na to wpływ zbyt mała ilość > powietrza dochodzącego do silnika, dlatego, że jeżdziłem przez > jakiś czas bez klapy przeciwwybuchowej i było dobrze. Kiedy > założyłem klapę, zaczęł mi właśnie gasnąć. Ja nie mam klapy antywybuchowej > Jeśli chodzi o świece, to ja wymieniałem, oczywiście na Motocraft, bo > inne do forda sie nie nadają(podobno, bo nie sprawdzałem). A jak > sprawdzić? Jesli autko chodzi dobrze, zapala, nie przerywa, > spala w normie, to świece raczej są ok. Możesz jeda wykręcić i > zobaczyc jak wygląda, jeśli jest czarna, a nie biała, to może > oznaczać, że cos jest nie tak i lepiej je wymienić. Auto zapala bez problemu, spala raczej w normie jedyny problem to te nierowne obroty, co skutkuje tym ze potrafi zgasnac podczas gwaltownego zwalniania i na wolnych obrotach "trzesie nim". Wykrecalem swiece, przeczyszczalem je. Wygladaja dobrze - mechanik tez tak stwierdzil. > Jeżeli ta nierówność to takie jakby "pływanie" to stawiałbym na > silnik krokowy (zawór bocznikowy powietrza) - to już chyba > występuje u Ciebie w silniku. Będzie przykręcone gdzieś w > okolicach przepustnicy. Wyjąć wymyć nasmarować ośkę jakimś > olejem włożyć. Jak chcesz więcej info daj znać. > Jeżeli nie masz tego to sprawdź samą przepustnicę, może jest nagar > albo dostała już luzu :/ Przeczyszczalem silnik krokowy juz 2 razy, tez myslalem ze tu jest problem. Nic nie pomoglo. A moze by wylaczyc silnik krokowy i zobaczyc co sie bedzie dzialo - sprawdze to. Najgorsze jest to, ze problem nie pojawia sie zawsze, tylko od czasu do czasu. Gdy jade do mechanika, to akurat jest ok i nie mozna tego dobrze zbadac. Najlepiej gdyby sie ktos (mechanik) nim przejechal i zlokalizowal problem. Samochod ogladalo juz 2 "specow" i guzik G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JBodek Napisano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2006 Jak jeździłem Eskortem to miałem podobne objawy - przy hamowaniu traciła obroty. W serwisie wymienili mi jakąś porcelanowa obejmę na wydechu, do której był podłączony czujnik i pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karex Napisano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2006 A robiłeś może teraz reset ECU? A potem przeprowadzić samoadaptację na paliwie? To Cię nic nie kosztuje, a spróbować zawsze można. Może komp nałapał błedów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.