Skocz do zawartości

Turbina w 1,7DTL


marekmiko

Rekomendowane odpowiedzi

> Mam pytanie:

> Przy jakiej prędkości obrotowej silnika załącza się turbina w silniku

> X1,7DTL (Astra 1995r).

w mojej X17DT z 95 roku te turbo chodzi caly czas zeby.GIF a przy gdzies niecalych 3 tys obrotow w gore slychac jak zaczyna gwizdac zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie:

> Przy jakiej prędkości obrotowej silnika załącza się turbina w silniku

> X1,7DTL (Astra 1995r).

U Etzolda czy jakoś tam pisze że pełna moc to przy 2500 obr.Ale była na forum informacja ,tylko niepamiętam w którym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U Etzolda czy jakoś tam pisze że pełna moc to przy 2500 obr.Ale była

> na forum informacja ,tylko niepamiętam w którym wątku.

??????????????

przy 2400 silnik uzyskuje max moment obrotowy,

a moc przy 4500

a maksymalne cicnienie sprezarki to inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja u siebie czuje to gdzies od 2500 tys/obr ale towarzyszy temy tez

> taki gwizd czy swist nie wiem jak to nazwac

A u mnie nie słychać ani gwizdów ani świstu, sprawdzałem przewody od powietrza czy czuć jak sie dodaje ostro gazu że coś tam ciągnie,jeździłem innymi autami z turbiną i mozna było wyczuć czy sie włącza czy nie, obawiam sie że coś mam z turbiną i po prostu mam tak jakby zwykłego diesla, jak sprawdzić tą turbine jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obawiam sie że coś mam z turbiną i po

> prostu mam tak jakby zwykłego diesla, jak sprawdzić tą turbine

> jeszcze?

czesc.

zostaje ci ja sprawdzic na przyrzadzie, podlacz manometr.

pod turbina masz wezyk. musisz przygotowac sobie taki wezyk z wpietym manometrem, ktory podpinasz pod turbine. odpal silnik, daj mu czas zeby troche popracowal (smarowanie turbiny). zlap za linke gazu i wkrec go pare razy na obroty- obserwuj manometr, ktory powinien pokazac wartosc 0,7 bara (ja mam 0,8 bara). prawdopodobnie przy 0,5 bara nalezy przeprowadzic regeneracje turbiny.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czesc.

> zostaje ci ja sprawdzic na przyrzadzie, podlacz manometr.

> pod turbina masz wezyk. musisz przygotowac sobie taki wezyk z wpietym

> manometrem, ktory podpinasz pod turbine. odpal silnik, daj mu

> czas zeby troche popracowal (smarowanie turbiny). zlap za linke

> gazu i wkrec go pare razy na obroty- obserwuj manometr, ktory

> powinien pokazac wartosc 0,7 bara (ja mam 0,8 bara).

> prawdopodobnie przy 0,5 bara nalezy przeprowadzic regeneracje

> turbiny.

> pozdro.

A mozesz zdjecie tego wezyka zapodac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie słyszy turbiny to może opcjonalnie odpiać pudło z filtrem powietrza i wtedy sprawdzić. Długość ukł. dolotowego wyraźnie się skróci no i nie będzie żadnej zabudowy więc wtedy powinna znacznie wzrosnąć glośnosć turbiny. U mnie standardowo ledwo ledwo ją słyszę ale po odłączeniu rury jest wyraźny świst pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mozesz zdjecie tego wezyka zapodac ?

nie mam aparatu przy sobie. jezeli macie turbine gareta, to poszukajcie a znajdziecie wink.gif

wezyk zrobiony jest z tego co odprowadzenie nadmiaru paliwa z wtryskiwacza (przewod w materialowej plecionce). znajduje sie pod turbina. jezeli komus uda sie odszukac mnie na trasie/w miescie wink.gif, to moge mu pokazac o jaki wezyk chodzi. mysle jednak, ze znajdziecie go bez problemu- jest krotki (ma ok 5 cm) laczy turbine pod, tak mi sie wydaje, zaworem upustowym...

u mnie turbina zaczela wyraznie gwizdac, gdy zastapilem papierowy filtr sportowa wkladka. wnioski same sie nasuwaja- mniejsze opory, wieksza skutecznosc filtrowania-> dluzsze zycie silnika- same plusy.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam aparatu przy sobie. jezeli macie turbine gareta, to

> poszukajcie a znajdziecie

> wezyk zrobiony jest z tego co odprowadzenie nadmiaru paliwa z

> wtryskiwacza (przewod w materialowej plecionce). znajduje sie

> pod turbina. jezeli komus uda sie odszukac mnie na trasie/w

> miescie , to moge mu pokazac o jaki wezyk chodzi. mysle jednak,

> ze znajdziecie go bez problemu- jest krotki (ma ok 5 cm) laczy

> turbine pod, tak mi sie wydaje, zaworem upustowym...

> u mnie turbina zaczela wyraznie gwizdac, gdy zastapilem papierowy

> filtr sportowa wkladka. wnioski same sie nasuwaja- mniejsze

> opory, wieksza skutecznosc filtrowania-pozdro.

Teraz rozumiem o czym pisałeś, o wężyku do westgate'a, nie ma znaczenia czy to Garret czy IHI skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie:

> Przy jakiej prędkości obrotowej silnika załącza się turbina w silniku

> X1,7DTL (Astra 1995r).

Nie mam sie za wyrocznie, ale wydaje mi sie ze turbina chodzi caly czas. Jak mi odpadl tlumik, to sporo jeszcze jezdzilem, zanim sie zorientowalem - wydechowcy powiedzieli, ze to normalne jak jest turbina ze wydech uszkodzony jest cichszy niz w sikniku bez turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> u mnie turbina zaczela wyraznie gwizdac, gdy zastapilem papierowy

> filtr sportowa wkladka. wnioski same sie nasuwaja- mniejsze

> opory, wieksza skutecznosc filtrowania-pozdro.

A czy takowa wkładka (jaka i za ile?) daje jakiekolwiek efekty jesli chodzi o osiągi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy takowa wkładka (jaka i za ile?) daje jakiekolwiek efekty jesli

> chodzi o osiągi?

Dołczę się do pytania ponieważ zastanawiam się czy ma to jakieś znaczenie jeśli w przypadku silnika z turbo ruch powietrza jest wymuszany przez turbinę więc przy założeniu ze filtr nie jest bardzo zasyfiony turbo powinno wymusić pobór takiej ilości powietrza jakie jest potrzebne - jeśli się myle poprawcie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.