blackdriver1978 Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 koledzy jak wygląda uklad wspomagania w c16se mój silnik c16nz umarł , kupiłem c16se no i jest różnica na kołach alternatora oraz wału .C16nz jest na szerokim pasku i napinaczu a C16se na wąskim pasku . da się podmienić koło pasowe wału w c16se na szeroki pasek ? występowały takie ? może ktoś ma fotkę silnika c16se ze wspomaganiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 Jeżeli u Ciebie teraz wygląda jak tu: (zdjęcie wyguglane) To spokojnie możesz montować szerokie koła paasowe. Jak ja u siebie montowałem wspomożenie też miałem na wąski pasek i musiałem pozmieniać koła i jedynie przy kole od alternatora musiałem zfrezować kawałek gdyż koła nie były w osi. Edyta: Znalazłem na allegro fotkę PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2012 silnik mam taki c16se jest na wąskim pasku bez wspomagania ,na pasku jest tylko alternator i koło wału , naciąg paska alternatorem ,u mnie jest alternator na szeroki pasek skręcony na sztywno , koło wału , pompa wspomagania ,naciąg paska napinaczem tak jak na foto silnika z allegro wyżej. Musiałbym przełożyć kółko na alternatorze z wąskiego na szerokie(ewentualnie cały alternator jak mocowania podpasują) , i koło pasowe wału też wymienić na szerokie z ząbkami dołożyć napinacz i powinno hulać ,mam nadzieje ze całość osprzętu wyjdzie w osi co by pasek nie spadał jeszcze takie pytanie (bo nie jestem pewien) znalazłem na allegro takie kółko z zabkami i na szeroki pasek tylko z wersji X16XEL czy to podpasuje mocowanie na klin i jedną śrubę jest ok ale zastanawia mnie czy jest różnica w ilości zębów na kółku czy to to samo co w c16se ,jak będzie inna ilość to może żle sygnał na dis/a podawać i nie odpali foka koło pasowe fotka koło pasowe 1 z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 Nie jestem pewien ale moim zdaniem powinno podejść bez problemów, na wszelki wypadek dla swojego bezpieczeństwa szukaj koła po c16se. Co do napinacza to prawdopodobnie będziesz musiał zrzucić pasek rozrządu - niestety. Po kołem od wałka rozrządu jest miejsce gdzie się montuje wspomniany napinacz, na 99% są tam otwory montażowe na napinacz i na 99% (jeżeli nie były używane) są skorodowane i trzeba będzie je przegwintować, aby to zrobić dobrze i pewnie potrzeba będzie wyciągnąć silnik, przynajmniej na tyle aby dało się operować gwintownikiem. Opowiadam to z autopsji więc wiem co pisze. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > Nie jestem pewien ale moim zdaniem powinno podejść bez problemów, na wszelki wypadek dla swojego > bezpieczeństwa szukaj koła po c16se. > Co do napinacza to prawdopodobnie będziesz musiał zrzucić pasek rozrządu - niestety. > Po kołem od wałka rozrządu jest miejsce gdzie się montuje wspomniany napinacz, na 99% są tam otwory > montażowe na napinacz i na 99% (jeżeli nie były używane) są skorodowane i trzeba będzie je > przegwintować, aby to zrobić dobrze i pewnie potrzeba będzie wyciągnąć silnik, przynajmniej na > tyle aby dało się operować gwintownikiem. > Opowiadam to z autopsji więc wiem co pisze. > PZDR VEN c16se jest już wyjęty z dawcy i mam go na wierzchu więc z dostępem nie ma problemu , kółko na szeroki pasek do tego modelu znaleźć graniczy z cudem ale jeszcze jest chwila czasu do swapa może się takie znajdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 24 Października 2012 Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > może się takie znajdzie Teraz jestem w pracy, ale pod wieczór sprawdzę nr części, może jednak te koła są zamienne. Edyta: Sprawdziłem w EPC, te koło pasowe, jego numer to: 614627 Te koło było stosowane w silnikach: 16NZR, X16SZ, C16SE, X16SZR a więc jak widzisz masz szerokie pole do popisu. Powodzenia. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > Teraz jestem w pracy, ale pod wieczór sprawdzę nr części, może jednak te koła są zamienne. > Edyta: > Sprawdziłem w EPC, te koło pasowe, jego numer to: 614627 > Te koło było stosowane w silnikach: > 16NZR, X16SZ, C16SE, X16SZR > a więc jak widzisz masz szerokie pole do popisu. > Powodzenia. > PZDR VEN dzięki za zaangażowanie możesz sprawdzić jeszcze jedną rzecz w EPC (pytanie na końcu postu ) ten silnik c16se z mojego zdjęcia miałem odbierać w sobotę sprzedawca wycenił go na 850 zl silnik - wiązka silnika oraz ecu , doliczyłem do tego koszt przeróbek pod wspomaganie (ten temat) i wyszło ponad 1100zł więc przestało się to opłacać ale.....znalazłam dzisiaj i zaliczkowałem całą astrę z takim silnikiem kompletna na chodzie ze wspomaganiem ( na szeroki pasek ) oraz podtlenkiem LPG w przyzwoitym stanie z prawie nowymi oponami na fajnych alumach 14" z rozbitą dupą za całe 1200zł , policzyłem to i po zakupie auta wyciągam co potrzeba resztę wy złomuję . za auto dam 1200 - 500 zł za wy złomowaną budę to cały komplet na swapa wyjdzie mnie 700 zł i jeszcze fajne alumki zostają :) to będzie jedno z niewielu combo b z 100 konnym silnikiem teraz jeszcze inne pytanko bo sprzedawca mówił że sprzęgło ślizga ,i trzeba by było wymienić ......u siebie mam prawie nowy komplet sprzęgła teraz pytanie czy podejdzie to to od z c16nz do c16se w sumie skrzynia i tu i tu to typ f13 więc chyba nie powinno być problemów ....chyba że c16se ma może większe koło zamachowe....tak sobie gdybam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 24 Października 2012 Udostępnij Napisano 24 Października 2012 Na wstępie gratuluje zakupu rozsądne podejście do tematu. Co do sprzęgła, ogólnie cały dół silnika jest taki sam dla c16nz i se, więc znów prorokuje na 90% będzie ok, ale sprawdzę w EPC. Edyta: Co do koła zamachowego to są takie same, nr części: 6 16 106 Co do tarczy sprzęgła to już są różnicę, ale tylko (moim zdaniem) w nr części, dla se to: 6 64 165, a dla nz to: 6 64 234. To samo dotyczy docisku, żadnych różnic poza nr nie widzę, na obrazkach są identyczne. Może ktoś inny mądry się wypowie w tym temacie. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 swap z c16nz na c16se zakończony ogólnie wszystko pasuje , inny jest natomiast docisk sprzęgła w c16se tak jakby wchodzi w koło zamachowe tyle z różnic . została mi do wymiany pompa paliwa czy taka pompa pociągnie ciśnienie ok 4bar to by było , bardziej chodzi mi o wydajność ....... link do alle...pompa paliwa zewnętrzna 4bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 Pociągnie i ciśnieniowo i wydajnościowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Pociągnie i ciśnieniowo i wydajnościowo. dzięki to zamawiam w sumie silnik w 85% zasysa LPG a Pb raczej tylko do odpalania ale wolę jak wszystko w aucie jest sprawne , a na tej pompie (1bar) jakoś się toczy ale jest dość spora dziura w obrotach i trochę mnie to denerwuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 co do sprzęgła są różnice poza numerami, na obrazku nie widać innych różnic. Ale i tak gratki za upór, mało takich co tak profesjonalnie podchodzą do tematu w tak leciwych autach. No a teraz jedynie pozostaje zmienić na podpis. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > co do sprzęgła są różnice poza numerami, na obrazku nie widać innych różnic. > ............ gratki za upór, dzięki > No a teraz jedynie pozostaje zmienić na podpis. no fakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 > ogólnie wszystko pasuje , inny jest natomiast docisk sprzęgła > w c16se tak jakby wchodzi w koło zamachowe tyle z różnic . To chyba to co Etzold nazywa kołem zamachowym garnkowym. C16NZ ma koło proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.