Skocz do zawartości

c16nz - c16se wspomaganie


blackdriver1978

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy jak wygląda uklad wspomagania w c16se

mój silnik c16nz umarł , kupiłem c16se no i jest różnica na kołach alternatora oraz wału .C16nz jest na szerokim pasku i napinaczu a C16se na wąskim pasku . da się podmienić koło pasowe wału w c16se na szeroki pasek ? występowały takie ? może ktoś ma fotkę silnika c16se ze wspomaganiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli u Ciebie teraz wygląda jak tu:

031.JPG

(zdjęcie wyguglane)

To spokojnie możesz montować szerokie koła paasowe.

Jak ja u siebie montowałem wspomożenie też miałem na wąski pasek i musiałem pozmieniać koła i jedynie przy kole od alternatora musiałem zfrezować kawałek gdyż koła nie były w osi.

Edyta:

Znalazłem na allegro fotkę

NISSAN_208.jpg

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik mam taki

53693757_1_644x461_sprzedam-silnik-opel-astra-i-inne-16-8v-bytom.jpg

c16se jest na wąskim pasku bez wspomagania ,na pasku jest tylko alternator i koło wału , naciąg paska alternatorem ,u mnie jest alternator na szeroki pasek skręcony na sztywno , koło wału , pompa wspomagania ,naciąg paska napinaczem tak jak na foto silnika z allegro wyżej. Musiałbym przełożyć kółko na alternatorze z wąskiego na szerokie(ewentualnie cały alternator jak mocowania podpasują) , i koło pasowe wału też wymienić na szerokie z ząbkami dołożyć napinacz i powinno hulać ,mam nadzieje ze całość osprzętu wyjdzie w osi co by pasek nie spadał smile.gif

jeszcze takie pytanie (bo nie jestem pewien) znalazłem na allegro takie kółko z zabkami i na szeroki pasek tylko z wersji X16XEL czy to podpasuje mocowanie na klin i jedną śrubę jest ok ale zastanawia mnie czy jest różnica w ilości zębów na kółku czy to to samo co w c16se ,jak będzie inna ilość to może żle sygnał na dis/a podawać i nie odpali frown.gif

foka koło pasowe

fotka koło pasowe 1

z góry dzięki za pomoc palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale moim zdaniem powinno podejść bez problemów, na wszelki wypadek dla swojego bezpieczeństwa szukaj koła po c16se.

Co do napinacza to prawdopodobnie będziesz musiał zrzucić pasek rozrządu - niestety.

Po kołem od wałka rozrządu jest miejsce gdzie się montuje wspomniany napinacz, na 99% są tam otwory montażowe na napinacz i na 99% (jeżeli nie były używane) są skorodowane i trzeba będzie je przegwintować, aby to zrobić dobrze i pewnie potrzeba będzie wyciągnąć silnik, przynajmniej na tyle aby dało się operować gwintownikiem.

Opowiadam to z autopsji więc wiem co pisze.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jestem pewien ale moim zdaniem powinno podejść bez problemów, na wszelki wypadek dla swojego

> bezpieczeństwa szukaj koła po c16se.

> Co do napinacza to prawdopodobnie będziesz musiał zrzucić pasek rozrządu - niestety.

> Po kołem od wałka rozrządu jest miejsce gdzie się montuje wspomniany napinacz, na 99% są tam otwory

> montażowe na napinacz i na 99% (jeżeli nie były używane) są skorodowane i trzeba będzie je

> przegwintować, aby to zrobić dobrze i pewnie potrzeba będzie wyciągnąć silnik, przynajmniej na

> tyle aby dało się operować gwintownikiem.

> Opowiadam to z autopsji więc wiem co pisze.

> PZDR VEN

c16se jest już wyjęty z dawcy i mam go na wierzchu więc z dostępem nie ma problemu , kółko na szeroki pasek do tego modelu znaleźć graniczy z cudem ale jeszcze jest chwila czasu do swapa może się takie znajdzie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może się takie znajdzie

Teraz jestem w pracy, ale pod wieczór sprawdzę nr części, może jednak te koła są zamienne.

Edyta:

Sprawdziłem w EPC, te koło pasowe, jego numer to: 614627

Te koło było stosowane w silnikach:

16NZR, X16SZ, C16SE, X16SZR

a więc jak widzisz masz szerokie pole do popisu.

Powodzenia.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz jestem w pracy, ale pod wieczór sprawdzę nr części, może jednak te koła są zamienne.

> Edyta:

> Sprawdziłem w EPC, te koło pasowe, jego numer to: 614627

> Te koło było stosowane w silnikach:

> 16NZR, X16SZ, C16SE, X16SZR

> a więc jak widzisz masz szerokie pole do popisu.

> Powodzenia.

> PZDR VEN

dzięki za zaangażowanie grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

możesz sprawdzić jeszcze jedną rzecz w EPC (pytanie na końcu postu smile.gif )

ten silnik c16se z mojego zdjęcia miałem odbierać w sobotę sprzedawca wycenił go na 850 zl silnik - wiązka silnika oraz ecu , doliczyłem do tego koszt przeróbek pod wspomaganie (ten temat) i wyszło ponad 1100zł więc przestało się to opłacać smile.gif

ale.....znalazłam dzisiaj i zaliczkowałem całą astrę z takim silnikiem kompletna na chodzie ze wspomaganiem ( na szeroki pasek wink.gif ) oraz podtlenkiem LPG w przyzwoitym stanie z prawie nowymi oponami na fajnych alumach 14" z rozbitą dupą za całe 1200zł , policzyłem to i po zakupie auta wyciągam co potrzeba resztę wy złomuję . za auto dam 1200 - 500 zł za wy złomowaną budę to cały komplet na swapa wyjdzie mnie 700 zł i jeszcze fajne alumki zostają smile.gif:):)

to będzie jedno z niewielu combo b z 100 konnym silnikiem smile.gif

teraz jeszcze inne pytanko bo sprzedawca mówił że sprzęgło ślizga ,i trzeba by było wymienić ......u siebie mam prawie nowy komplet sprzęgła teraz pytanie czy podejdzie to to od z c16nz do c16se w sumie skrzynia i tu i tu to typ f13 więc chyba nie powinno być problemów ....chyba że c16se ma może większe koło zamachowe....tak sobie gdybam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie gratuluje zakupu ok.gif rozsądne podejście do tematu.

Co do sprzęgła, ogólnie cały dół silnika jest taki sam dla c16nz i se, więc znów prorokuje na 90% będzie ok, ale sprawdzę w EPC.

Edyta:

Co do koła zamachowego to są takie same, nr części: 6 16 106

Co do tarczy sprzęgła to już są różnicę, ale tylko (moim zdaniem) w nr części, dla se to: 6 64 165, a dla nz to: 6 64 234.

To samo dotyczy docisku, żadnych różnic poza nr nie widzę, na obrazkach są identyczne. Może ktoś inny mądry się wypowie w tym temacie.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

swap z c16nz na c16se zakończony smile.gif

ogólnie wszystko pasuje , inny jest natomiast docisk sprzęgła

w c16se tak jakby wchodzi w koło zamachowe smile.gif tyle z różnic .

została mi do wymiany pompa paliwa

czy taka pompa pociągnie smile.gif ciśnienie ok 4bar to by było , bardziej chodzi mi o wydajność .......

link do alle...pompa paliwa zewnętrzna 4bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pociągnie i ciśnieniowo i wydajnościowo.

dzięki to zamawiam smile.gif

w sumie silnik w 85% zasysa LPG a Pb raczej tylko do odpalania ale wolę jak wszystko w aucie jest sprawne , a na tej pompie (1bar) jakoś się toczy ale jest dość spora dziura w obrotach

i trochę mnie to denerwuje smile.gif:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

claps.gif

co do sprzęgła są różnice poza numerami, na obrazku nie widać innych różnic.

Ale i tak gratki za upór, mało takich co tak profesjonalnie podchodzą do tematu w tak leciwych autach.

No a teraz jedynie pozostaje zmienić na podpis.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.