-
Liczba zawartości
351 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O kretul
- Urodziny 05.12.1979
Retained
- Znachor
Profile Information
-
Samochód
Astra F X16SZR /Zafira A Z18XE
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
kretul's Achievements
kierowca (12/20)
1
Reputacja
-
Cześć, przywitać się chciałem jako że moją własnością stała się Zafira A 1.8 Z18XE. To w tym momencie już drugi Opel w rodzinie, poczciwa Astra F z profilu jeszcze dycha
-
> Przykręcasz do ściany deski w kilku rzędach, a potem odpowiednio wbijasz gwoździe Potwierdzam U mnie zawiesiłem półki od starych segmentów z powbijanymi gwoździami i wkrętami (wszystko z demobilu starych mebli). Podpowiem jeszcze że młotek fajnie wisi na dwóch dużych gwoździach lub pętelce z grubego sznurka.
-
> Czy smarowales czyms gwinty jakąś pasta? Nie, nie było smarowane bo nie miałem nic pod ręką. Śruby i szpilki były fabrycznie pokryte jakimś związkiem miedzi więc to chyba jest jakieś zabezpieczenie.
-
Ja, co prawda w Astrze, użyłem przegubu Kardana i drugiego, coś jak elastyczna przedłużka. Dało radę odkręcić, a szpilki i nakrętki wymieniłem potem na nowe.
-
> planuje zregenerowac wybierak biegow bo ma spore luzy- nie wiem czy to moze cos miec > wspolnego. Tak, to może mieć coś wspólnego, u mnie miało i ustąpiło po wymianie mechanizmu. Ale luzy są na dźwigni zmiany biegów czy bardziej na "pająku" przy skrzyni?
-
> Czy mogę to sprawdzić w taki sposób: podłącze miernik szeregowo do aku i będę pojedynczo wyciągał > bezpieczniki ze skrzynki bezpiecznikowej i zobaczę który obwód czerpie prąd? Możesz też wyciągać bezpiecznik i w jego miejsce wpinać miernik. Metoda wg mnie bezpieczniejsza. Warto też zadbać aby nie paliło się żadne światło, np podsufitka czy oświetlenie bagażnika, bo każda taka żarówka to ok. +0.5A poboru.
-
> Ile stopni ma u Was powietrze wydmuchiwane z kratek przy temperaturze zewnętrznej 20-25 st. C. ? W mojej F potrafi zejść nawet do 2*C przy długiej jeździe. Standardowo jest 4-6 stopni ze środkowej kratki.
-
> Mój błąd, nie dodałem, że chodzi o asterkę H Z18XE. > Udało mi się już namierzyć że jest spalony 1 bieg wentylatora (2 biegowy). Tutaj Ci nie pomogę bo moja wiedza ogranicza się do Astry F. > Co do burczenia w środku to podejrzewam jeszcze zawór rozprężny, ale tutaj nie jestem pewien czy da > się go prosto wymienić. Wymiana pewnie po wyciągnięciu parownika, ale być może da się to zrobić z okolic schowka. Może to nie zawór buczy ale jakieś ustrojstwo typu silniczek sterowania obiegu wewnętrznego?
-
> nabita teraz jest 500g Z tego co pamiętam do Astry F wchodzi 900 g czynnika. Czy to jest oryginalna klima? EDIT: PODOBNO w przedliftowych autach wchodzi 700 g czynnika i do tego 295 g oleju. Jeśli coś syczy z okolic nagrzewnicy to znaczy że mało czynnika. Może to tutaj tkwi problem?
-
> Mi nowy Dremel 3000 spalił się po 10 minutach pracy Chyba wiercenia w zębach Gwarancja to też obejmuje? A do rzeczy: ja mam Ferm-a. Drogi nie był a jakość wykonania jest naprawdę w porządku. Marketowe końcówki pasują idealnie i urządzenie już nieraz mi się przydało, np do czyszczenia z rdzy jarzma zacisku hamulcowego, szczególnie tam gdzie nie podejdzie się szlifierką kątową.
-
> czy ta rolka wystepuje jako osobny element czy jest zintegrowana z > napinaczem silnik jak wyzej z klimatyzacja. Ktoś kiedyś wymieniał w F-ce samą rolkę (bradPit? )- coś jest w archiwum.
-
> pojezdzij tylko na pb . Tylko tak dla spokojności warto zakręcić kurek na butli od gazu i pozwolić pochodzić silnikowi na gazie aż zgaśnie. Wtedy na 100% gazu w przewodach nie ma i można robić testy na noPb.
-
> moje pytanie polega czy ten mechanizm podejdzie do mojej astry? Obejrzyj dokładnie swój mechanizm to się przekonasz czy podejdzie 1:1. Jeśli nie to zrobisz tak jak Maro76, ja i kilku innych: przełożysz kawałek ze starego mechanizmu. Ogólnie, mechanizm od Lanosa pasuje.
-
> Przy wbiciu 700 gram klimatyzacja chodziła parę minut > i przestawała chłodzić. Po wbiciu 400 gram chodziła normalnie. Ja bym sprawdzić najpierw czujnik ciśnienia - może kłamie? Da się go pewnie zastąpić jakimś opornikiem i spróbować czy klima się włączy. Niestety nie znam charakterystyki tego czujnika więc dalej już nie pomogę.
-
> Bo zakładam, że problem jest rano, a nie jak zgasisz i po chwili chcesz odpalić. O ile dobrze pamiętam to jeśli odpalamy z gazem do dechy to komp nie daje paliwa i to jest awaryjne przewietrzenie kolektora. Albo to jest miejska legenda, bo nie miałem okazji sprawdzić. Pamiętam tylko że ktoś kiedyś rzucił taki tekst na forum.