Skocz do zawartości

Citroen C3 uszczelka pod głowicą


PavvelM

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Siostra posiada C3 1.1 z 2007r. Auto ma sekwencyjną instalacje LPG jakieś 1,5 roku. Zobaczyłem że okolice miski olejowej od strony rozrządu jest mokra od oleju. Poszukiwania były długie ale w końcu udało się zlokalizować wyciek.

Olej wydostaje uszczelką pod głowicą w narożniku koło rozrządu z przodu auta.

Auto zostało oddane do warsztatu w celu sprawdzenia co jest grane.

Diagnoza mechanika: pęknięta uszczelka pod głowicą. Podobno głowica była sprawdzana czy planowana nie mam pojęcia bo ja nie odbierałem auta tylko siostra. Od zmiany uszczelki auto przejechało ok 20km i dziś sprawdziłem palcem to miejsce gdzie był wyciek i jest tam mokro od oleju.

Wiadomo auto wróci do mechanika ponieważ skasował 550zł a problem jest nadal. W jaki sposób dopilnować mechanika żeby nie wracać zaś do niego. Czy jak sprawdzają głowicę to warsztat który sprawdza głowicę daje jakieś wydruki z maszyny że głowica jest ok i nie wymaga planowania?

Miał może ktoś podobny problem z uszczelką pod głowicą?

Każda rada i uwaga mile widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Częsta przypadłość w silnikach 1.1- 1.4 8V W miejscu które opisujesz jest kanał olejowy jak uszczelka przegnije to zaczyna puszczać olej. Przypilnuj żeby splanowali głowice. jak wszystko zrobią zgodnie z sztuką nie powinno być problemu późniejszych reklamacji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze straszne są te silniki pod tym względem. Jutro postaram się podjechać do mechanika i zapytać

> go co tam było zrobione. Bo siostra nie pamięta. Powiem szczerze że mam ochotę zrypać tego

> mechanika.

A może tam jest mokro, bo nie został wyczyszczony po wierzchu w trakcie naprawy? Umyj to miejsce i poobserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Umyj to miejsce i poobserwuj.

Wiesz co nie wydaje mi się ponieważ poniżej tego gdzie "leci" też jest mokro. A jak tykałem pacem gdzie jest uszczelka to za każdym razem na palcu miałem pokaźną plamę. Ale spróbować nie zawadzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytałem mechanika głowica była planowana, trochę się zmartwił że jest mokro od oleju. Jutro auto

> wraca do mechanika z zawieszeniem i ma zerknąć na to co robił z głowica.

To albo użył kiepskich materiałów albo popełnił jakiś błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lub głowica jest pęknięta.

po planowaniu chyba sprawdzają głowice? Czy źle myślę? Auto zostało na noc w warsztacie, jestem ciekaw jakie będą wnioski. Siostra mówiła że mechanik podobno ma zdjąć osłonę rozrządu powycierać i uruchomić silnik aby zobaczyć dokładnie gdzie wycieka olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.