kolos7 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Taki właśnie błąd P1125 wreszcie się zapisał i teraz można już nie z fusów ale wokół tego błędu coś poszukać, ale co ? Nadmieniam, że ten chck pojawia sie raz na jakiś czas podczas jazdy równomiernej bez nogi na gazie lub zaraz po odpaleniu auta. Nastepnie silnik gasze i odpalam po chwili i znowu jazda normalna do czasu tego błędu, czasem 500 km, czasem 200. Jakieś podpowiedzi Kolegów ? Z góry dzięki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 imho przepustnica mówi papa możesz spróbować ją poczyścić, ale czy to coś da- nie wiem sąsiad w z19dtl wymieniał na nową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > Taki właśnie błąd P1125 wreszcie się zapisał i teraz można już nie z fusów ale wokół tego błędu coś > poszukać, ale co ? Nadmieniam, że ten chck pojawia sie raz na jakiś czas podczas jazdy > równomiernej bez nogi na gazie lub zaraz po odpaleniu auta. Nastepnie silnik gasze i odpalam > po chwili i znowu jazda normalna do czasu tego błędu, czasem 500 km, czasem 200. Jakieś > podpowiedzi Kolegów ? Z góry dzięki ! zacznij od tego: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/146705-p1125-usterka-sterownika-przepustnicy/page__st__20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolos7 Napisano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > imho przepustnica mówi papa > możesz spróbować ją poczyścić, ale czy to coś da- nie wiem > sąsiad w z19dtl wymieniał na nową W silniku 1,9 dtl jest na stówę przepustnica ale czy w 150-dziesięcio konnym też występuje taki sam element ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 w każdym jest 2 sekundy na allegro http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=przepustnica+z19dth Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Opisze swoje boje z tym błędem w Z19DTL. Może komuś pomoże. Na wiosnę zaczął się regularnie pojawiać błąd p1125-61 czyli uszkodzenie sterownika przepustnicy. Przepustnicę wyciągnąłem, przeczyściłem oraz przelutowałem zimne luty na płytce (temat omawiany na forum Vectry). Po tych zabiegach kłopoty z w/w błędem już nie występowały.... ...aż do zeszłego tygodnia, kiedy to nastały niższe temperatury. Po porannym odpaleniu znowu zaczął się pojawiać ten sam błąd. Ale ustępował po ponownym odpaleniu silnika rozgrzanego już tak do ok. +50 st.C (testowałem to kilkukrotnie i dopóki silnik nie osiągnął tych +50 st.C to ponowne odpalanie nie pomagało). Po tych objawach zacząłem podejrzewać, że przyczyną może być nadmiar szlamu/sadzy w elementach wykonawczych, który to syf na zimno powoduje problemy, a po nagrzaniu "odpuszcza". Postanowiłem więc przeczyścić przepustnicę oraz EGR-a którego "regenerowałem" 1,5 roku temu (zacinająca się część elektryczna). Przepustnica nie zdążyła się od wiosny zbytnio zabrudzić, ale EGR okazał się być zasyfiony na tyle, że na pewno miał kłopoty z otwieraniem się (ciężko chodził przy ręcznej próbie rozruszania). Oba elementy przeżyły kąpiel w benzynie. Przy okazji przeczyściłem też boost-sensor, którego ja nigdy nie ruszałem, a który wyglądał tak: Po złożeniu wszystkiego ponownie do kupy, błąd jeszcze ani razu się nie pojawił. To dopiero kilka dni, ale mam nadzieję że problem zniknął na dłużej. Jeśli chodzi o lepszego "kopa" jak to niektórzy pisali po czyszczeniu EGR i boost-sensora, to ja nic takiego nie wyczuwam. Jednak wydaje mi się, że silnik ma taką jakąś większą kulturę pracy. Dodatkowo zauważyłem, że teraz przy wyłączaniu zapłonu nie występuje takie szarpnięcie gaszonego silnika jak wcześniej. Reasumując, mam podejrzenie że praca EGR-a lub boost-sensora może mieć wpływ na występowanie błędu p1125. Niestety (albo stety) oba elementy wyczyściłem jednocześnie, dlatego nie mogę wskazać jednoznacznej korelacji. Proszę nie traktować mojego wywodu jako wytyczną. Może bardziej jako poszlakę? Roboty nie ma dużo, czyszczenie tych elementów na pewno jest korzystne dla pracy silnika, a może jeszcze pomóc w rozwiązaniu w/w błędu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > Oba elementy przeżyły kąpiel w benzynie. Przy okazji przeczyściłem też boost-sensor, którego ja > nigdy nie ruszałem, a który wyglądał tak: Tak zasyfiony sensor mialem juz po okolo 2-3 tygodniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 > Tak zasyfiony sensor mialem juz po okolo 2-3 tygodniach. w którym miejscu szukac tego dynksa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > w którym miejscu szukac tego dynksa? zakreślony różowym kółkiem - między EGR a blokiem silnika to mój sensor niedługo po czyszczeniu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > zakreślony różowym kółkiem - między EGR a blokiem silnika > to mój sensor niedługo po czyszczeniu: łatwy dostęp do jego odkręcenia jest? jedna śruba tylko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 > łatwy dostęp do jego odkręcenia jest? jedna śruba tylko? W 8v trzeba egr odkręcić ale moze w 16tce jest lepiej bo egr jest lekko inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 > W 8v trzeba egr odkręcić ale moze w 16tce jest lepiej bo egr jest lekko inny. ja mam 8V , na razie wsio OK ale prewencyjnie na wiosnę będę się dobierał do EGR-a to i te ustrojstwo przeczyszczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.