Macias2002 Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 Mam gaz w aucie i tydzień temu usłyszałem wystrzał i do tej pory stoję . Objawy. Praca na benzynie: Auto odpala normalnie, na początku "pyrka jakby chodził nie na wszystkie gary". Potem ten objaw ustaje ale pojawia się od czasu do czasu. Jak tylko troszkę szybciej wcisnę gaz to auto się dławi i pierdzi jakby nie pracował na wszystkie gary. Jak powoli wciskam gaz to utrzymując go na obrotach np 2000 wszystko działa poprawnie, auto pracuje równo, nie strzela, nie ma błędów. Jak wcisnę gaz szybciej z 2000 obr na np 3000 obr to pierdzi i chodzi nierówno. Jak puszczę gaz to schodzi normalnie na wolne obroty i raz chodzi równo a raz pyrka jakby nie pracował na wszystkie gary. Błąd wyskakuje taki: (z OPComa) P0340 - Nieprawidłowy sygnał sensor wału rozrządczego (00) - Obecny Co zostało zrobione: 1. wymiana czujnika wału rozrządu (ten u góry). Brak zmian (88 PLN) 2. wymiana czujnika wału korbowego. Brak zmian (132 PLN) 3. Wymiana świec zapłonowych. 4 szt. Brak zmian (72 PLN) Jak trzymam go na stabilnych wyższych obrotach to błąd można skasować i tak jakby problemu nie było ale autem nie da się jechać bo biegi trzeba zmieniać czyli trzeba wciskać gaz co eliminuje jazdę bo auto nie ma mocy i bardzo szarpie. W opisie wszystkich kodów błędów znalazłem jeszcze takie błędy: 340 - Błąd w moim aucie Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu 341 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu 342 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu - zwarcie do masy 343 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu - zwarcie do plusa 344 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu - usterka sporadyczna Pytania: 1. czym różni się błąd 340 od 341. 2. gdzie dalej szukać przyczyn takiego działania 3. Jak powiązany jest sygnał wciśnięcia gazu (czujnik położenia przepustnicy - sygnał napięciowy) (jaki zakres napięc ma ?) z silniczkiem krokowym i odczytem sygnału z wałka rozrządu i wału korbowego. Tzn jak powinny wyglądać charakterystyki tych sygnałów. W OPComie można czytać te wartości i nagrywać do pliku w realu więc można potem zrobić w excelu wykresy i coś stwierdzić. Dodatkowe informacje: Cewka zapłonowa wymieniona 6 miesięcy temu Kostka do cewki zapłonowej wymieniona 6 miesięcy temu Akumulator naładowany tydzień temu Ładowanie akumulatora 14,5 V Pozdrawiam. 286505393-02.12.2012_Faultcodes_1998_Astra-G_Silnik__X14XE_201212020948.txt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 1. Błąd 340 jest ogólną wersją dalszych. 2. Błąd dotyczy czujnika, a Ty masz opcoma. Zobacz w wykazie wartości bieżących, co pokazuje ten czujnik. Powinien pokazywać połowę obrotów wału korbowego. Druga sprawa to korekty paliwa (O2 Integrator i O2 BLM Cell Content) - co pokazują na wolnych obrotach, a co na podwyższonych. To samo z położeniem grzybka krokowego (Idle Air Control). Mnie to wygląda na lewe powietrze. Możliwe, że podczas strzału pękł kolektor dolotowy i silnik ssie lewe powietrze. 3. Czujnik poł. przepustnicy podaje sygnał z zakresu ok. 0,5-4,5V. Im bardziej wciskasz gaz tym napięcie rośnie, rosną też obroty pokazywane przez czujniki obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.