Skocz do zawartości

Jesli możliwość rejestracji samochodu na VAT1 ?


Krajowy

Rekomendowane odpowiedzi

Jest samochód 5 osobowy, w dowodzie jest informacja - samochód ciężarowy. Czy jest mozliwość usunięcia tylnych foteli, włożenia kratki za przednie fotele i zarejestrowania go z wpisem VAT1 ?

Opłaca się taki zabieg ? Ile on kosztuje ?

Jeśli się da z samochodu typu Partner, Berlingo, Kangoo przerobić go na dostawczaka, to jakie wymogi musi spełniać ?

Byłem dzisiaj w Krakowie oglądać samochód w komisie. Z zewnątrz ładny, środek zadbany. Po sprawdzeniu oleju, okazało się że go nie ma. Czy w komisach nawet nie patrzą na poziom oleju ? To akurat szczęście, bo gdyby był olej dolany, to pewnie byśmy go wzięli, jeśli samochód by odpalił i nie kopcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest samochód 5 osobowy, w dowodzie jest informacja - samochód ciężarowy. Czy jest mozliwość

> usunięcia tylnych foteli, włożenia kratki za przednie fotele i zarejestrowania go z wpisem

> VAT1 ?

Chciałem trzy lata temu coś takiego zrobić, to ktoś bardziej obeznany stwierdził, że nie można, bo jak w dowodzie masz wpisane, że auto pięcioosobowe, to tak ma zostać. A ile w tym prawdy... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem trzy lata temu coś takiego zrobić, to ktoś bardziej obeznany stwierdził, że nie można, bo

> jak w dowodzie masz wpisane, że auto pięcioosobowe, to tak ma zostać. A ile w tym prawdy...

Są samochody 5 osobowe zarejestrowane jako dostawcze. W necie wyczytałem, że to jest warunek przerejestrowania auta na vat1. Jeśli jest w papierach auto dostawcze, może nim się stać, jeśli wbite auto osobowe, to takim zostanie do końca swego zywotu.

Pytanie czy mamy na sali diagnostę, który może się wypowiedzieć. Jestem na etapie zakupu samochodu i muszę go kupić w tym miesiącu, a nie chce mi się jechać <300 km po auto, które może okazać się złomem, jak to było już w dwóch przypadkach sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w dowodzie masz wpisane samochód ciężarowy i ma 5 miejsc to możesz zrobić najlepiej przy badaniu okresowym badanie dodatkowe po zmianach konstrukcyjnych czyli po demontażu tylnej kanapy i innych bambetli, montażu karaty. Wtedy bedziesz miał samochód ciężarowy z dwoma miejscami. Warunkiem zrobienia badania do VAT jest spełnienie warunku: przestrzeń bagażowa ma być dłuższa od osobowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warunkiem zrobienia badania do VAT jest spełnienie warunku: przestrzeń bagażowa ma

> Niekoniecznie. Ładowność powyżej 500kgi jeden rząd siedzeń spełniają też warunek zakwalifikowania

> do VAT.

Oho.

Następny...

Gugle nie pali w łapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest samochód 5 osobowy, w dowodzie jest informacja - samochód ciężarowy. Czy jest mozliwość

> usunięcia tylnych foteli, włożenia kratki za przednie fotele i zarejestrowania go z wpisem

> VAT1 ?

> Opłaca się taki zabieg ? Ile on kosztuje ?

> Jeśli się da z samochodu typu Partner, Berlingo, Kangoo przerobić go na dostawczaka, to jakie

> wymogi musi spełniać ?

Krótko i tematycznie, bo widzę, że niektórych w łapki gugiel pali.

Warunki techniczne dla VAT-1 są proste jak ruchy frykcyjne:

Quote:

Art 86a (nie dotyczy) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van


Klik

I co tu kombinować, się ja pytam?

Jakie "długości większe"?

Jeszcze może jakiś kosmita z "wzorem Lisaka" wyskoczy...

Dodatkowy kruczek jest w tym "wielozadaniowy, VAN" (AF lub BB) - ten konkretny egzemplarz musi mieć taki wpis w Ś.H. - nie każdy (stary) pojazd takie coś ma, bo kiedyś tego typu wymogów nie było, stąd też np stare SC VAN może mieć problem, bo wtedy w podrodzaju był wpisany "hatchback" i taki samochód się nie łapał.

Chcąc rejestrować taką przeróbkę licz się z tym, że diagnosta poprosi Cię o odpis Ś.H. i będzie się przypatrywał

> Byłem dzisiaj w Krakowie oglądać samochód w komisie. Z zewnątrz ładny, środek zadbany. Po

> sprawdzeniu oleju, okazało się że go nie ma. Czy w komisach nawet nie patrzą na poziom oleju ?

> To akurat szczęście, bo gdyby był olej dolany, to pewnie byśmy go wzięli, jeśli samochód by

> odpalił i nie kopcił.

Co to znaczy "nie ma oleju"?

I czy jeżeli stwierdzisz stan oleju full, to znaczy to, że nigdy nie spadł on poniżej minimum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytaj ustawę, zanim znów zrobisz z siebie... (domyśl się kogo)...

Poniekąd się z Tobą zgadzam. Ale w tym konkretnym przypadku, założenie kratki (a bardziej powiedziałbym przesunięcie jej za przednie fotele) spowoduje spełnianie normy VAT1.

Jeden znajomy diagnosta powiedział, że z ciężarowego na osobowe tak, odwrotnie nie będzie w 100% legalne.

Orientujesz się jak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy "nie ma oleju"?

Bagnet zamoczony w ok 5mm, a powinno być conajmniej 5cm do kreski minimum.

> I czy jeżeli stwierdzisz stan oleju full, to znaczy to, że nigdy nie spadł on poniżej minimum?

Nie o to chodzi, chodzi o podejście komisu. Nawet niektórzy nie sprawdzą oleju, aby uzupełnić brak, by klient się nie zorientował.

EDIT: Dzięki za info, gra nie warta świeczki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poniekąd się z Tobą zgadzam. Ale w tym konkretnym przypadku, założenie kratki (a bardziej

> powiedziałbym przesunięcie jej za przednie fotele) spowoduje spełnianie normy VAT1.

Bzdury opowiadasz - poczytaj ustawę.

> Jeden znajomy diagnosta powiedział, że z ciężarowego na osobowe tak, odwrotnie nie będzie w 100%

> legalne.

> Orientujesz się jak to jest ?

A mi znajomy mówił, że widział kosmitów...

Żeby przejść z osobowego na ciężarowy należałoby wykonać dodatkowe badania homologacyjne.

Jeśli już, to można z ciężarowego "z kratką" (czyli klasycznego N-1) zrobić pojazd zgodny z wymogami VAT-1, POD WARUNKIEM, że w ś.h. jest wpis "typ wielozadaniowy/VAN". To jest PODSTAWOWY warunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bagnet zamoczony w ok 5mm, a powinno być conajmniej 5cm do kreski minimum.

No to jeszcze dramatu nie ma.

> Nie o to chodzi, chodzi o podejście komisu. Nawet niektórzy nie sprawdzą oleju, aby uzupełnić brak,

> by klient się nie zorientował.

Ale za to jak się ładnie błyszczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdury opowiadasz - poczytaj ustawę.

> A mi znajomy mówił, że widział kosmitów...

> Żeby przejść z osobowego na ciężarowy należałoby wykonać dodatkowe badania homologacyjne.

> Jeśli już, to można z ciężarowego "z kratką" (czyli klasycznego N-1) zrobić pojazd zgodny z

> wymogami VAT-1, POD WARUNKIEM, że w ś.h. jest wpis "typ wielozadaniowy/VAN". To jest

> PODSTAWOWY warunek.

A skąd wziąć świadectwo homologacji, skoro nikt go nie daje przy sprzedaży ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To teraz weź głęboki oddech i pokaż palcem co nieprawdziwego napisałem.

Quote:

Niekoniecznie. Ładowność powyżej 500kgi jeden rząd siedzeń spełniają też warunek zakwalifikowania do VAT.


Bardzo proszę.

A teraz wskaż mi taki zapis w ustawie, którą podlinkowałem.

Chyba, że zaraz zaczniesz mętnie się tłumaczyć, że "oooczywiście, można odliczyć 60% Vat od zakupu i zero od paliwa, tak jak w samochodzie osobowym, o to przecież chodziło".

Przypomnę - mówimy o warunku VAT-1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może Ja opowiem o zaświadczeniu Vat 1 jakie potrzebowałem ,posiadam jumpera blaszaka ,w dowodzie mam wpisane (uniwersalny ciężarowy)pojechałem na stacje diagnostyczną po zaświadczenie no i Pan popatrzył na dowód i powiedział ze nie wystawi zaświadczenie bo jest wpis uniwersalny ciężarowy ,a powinno być wielozadaniowy i kazał mi szukać homologacji w serwisie ,no to wydzwaniam po serwisach i same problemy, zadzwoniłem do innej stacji diagnostycznej i wyjaśniłem jaki mam problem ,pracownik powiedział że tamten Pan to chyba przepisów ni zna bo to on ma stwierdzić czy samochód spełnia warunek o Vat 1 a nie wpis który mam w dowodzi (zaświadczenie otrzymałem bez problemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może Ja opowiem o zaświadczeniu Vat 1 jakie potrzebowałem ,posiadam jumpera blaszaka ,w dowodzie

> mam wpisane (uniwersalny ciężarowy)pojechałem na stacje diagnostyczną po zaświadczenie no i

> Pan popatrzył na dowód i powiedział ze nie wystawi zaświadczenie bo jest wpis uniwersalny

> ciężarowy ,a powinno być wielozadaniowy i kazał mi szukać homologacji w serwisie ,no to

> wydzwaniam po serwisach i same problemy, zadzwoniłem do innej stacji diagnostycznej i

> wyjaśniłem jaki mam problem ,pracownik powiedział że tamten Pan to chyba przepisów ni zna bo

> to on ma stwierdzić czy samochód spełnia warunek o Vat 1 a nie wpis który mam w dowodzi

> (zaświadczenie otrzymałem bez problemu)

Troszeczkę naprostuję, bo się w paru punktach rozmijasz z rzeczywistością.

Pozycja "Rodzaj pojazdu" w DR o której mówisz nie ma nic wspólnego z typem nadwozia, o którym mówi ustawa o VAT.

Oczywiście - warunkiem podstawowym o którym mowa w ustawie jest rodzaj pojazdu = ciężarowy i tu zgoda.

ALE - typ nadwozia = "wielozadaniowy/VAN" NIE jest umieszczony w DR, tylko właśnie w wyciągu ze ŚH.

Stąd diagnosta, który się tego domagał postąpił prawidłowo z pktu widzenia krycia swoich pleców.

Jak pisałem wcześniej - wiele pojazdów homologowanych przed powstaniem ustawy o VAT w obecnej postaci NIE było homologowanych z wymaganym typem (AF lub BB), tylko tym, co-tam-sobie człowieczek-odpowiedzialny-za-homologacje-wymyślił - wtedy nie miało to znaczenia. Mimo, że samochód ABSOLUTNIE NICZYM nie różni się fizycznie od "prawidłowo homologowanego", to - NIESTETY - bez właściwego odpisu na ŚH diagnosta-służbista się nie podłoży, bo nóż-łyżka-widelec trafi się jakiś upierd i będzie fuckup...

Z pktu widzenia przedsiębiorcy taki wpis na ryj też jest ryzykowny, bo jeżeli trafi się upierd, który dopatrzy się "lewego" VAT-1, to będzie postępowanie z UKS.

Sprawa jest względnie łatwa do wykrycia, bo wiadomo jakie auta z jakich lat mają felery w papierach i mimo, że fizycznie są cacy, to formalnie nie spełniają wymogów VAT-1...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.