Skocz do zawartości

Dźwięk z tylnego koła - lożysko?


michlp72

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu z tylnego koła dochodzą dziwne dźwięki: na początku myślałem, że koło ociera o kołpak (dźwięk narasta wraz z prędkością), ale to nie to, hamowanie nożnym/ręcznym też nie ma na to wpływu (myślałem że może szczęki). Dzisiaj hałas się nasilił- takie "suche" tarcie. Zakładając, że to łożysko to mądra księga mówi, iż wymienia się piastę. Czy to się zrobi samemu? Nie znalazłem manuala. Pogoda już nie ta na taką robotę, ale pewnie z 2 godzinki w garażu bym załatwił, czy dam radę to wymienić czy szukać mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_w

> Wymiana polega na wyjęciu hamulca i odkręceniu 4 śrubek, na których trzyma się piasta. Dasz radę .

Nawet hamulca nie trzeba demontować, poza bębnem.

Całość roboty wygląda tak:

- zdjąć koło

- zdjąć bęben

- odkręcić 4 nakrętki mocujące piastę do belki

- wyjąć piastę.

Montaż w odwrotnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ceny piast, nie są zachęcające delikatnie mówiąc, sknerstwo mówi żeby kupić ze szrota, ale to się może skończyć i tak kupnem nowej piasty, jakie firmy brać pod uwagę? Myślę, że jutro najpierw zdejmę bęben i najpierw potwierdzę, że to łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_w

U mnie 4 lata temu wymieniałem piastę (piasta z ABS). Kupiłem HARTA za 150zł. W te wakacje wyrzuciłem go na śmietnik. Miałem akurat w piastę używaną, nie wiem po jakim przebiegu bo auto w jakim jeździła nie było mi znane (piasta GM). Do dziś spisuje się super ale minęło stosunkowo niedużo czasu od montażu.

Gdybym dziś miał kupować nową piastę to brałbym pod uwagę SKF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_w

> 4 lata na sprzęcie za 150zł to i tak jest dobrze. Biorąc pod uwagę że producent (HART) jest raczej

> średniej półki.

Ja wiem czy to dobrze. Wg mnie to kiepski wynik. Ale za tą cenę cudów nie ma co się spodziewać. Nic nie będzie lepsze od oryginału.

O dziwo łożysko nie hałasowało. Podczas jazdy słychać było ocieranie klocków hamulcowych, a po podniesieniu auta, koło nie obracało się płynnie, a z charakterystycznymi oporami co jakiś czas. Coś jak scentrowane koło rowerowe zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.