Skocz do zawartości

Attuator


balus

Rekomendowane odpowiedzi

> Tak czy siak muszę go wymienić.Taniej by wyszło gdybym nie musiał jechać do gazownika na

> regulację. Jeszcze raz dzięki.

zamontuj i sprawdź jak chodzi.raczej nie będzie potrzeby regulować gdyż w wielu sterownikach silnik się zamyka po zgaszeniu auta, i potem otwiera licząć kroki.więc wkładasz nowy na wyłączonym zapłonie i po przełączeniu zapłonu otworzy się sam jak zaprogramowany był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja dam głowę że masz rację. Sama wymiana nie wymaga żadnych konfiguracji w sterowniku.

Pod warunkiem, że stary nie był uszkodzony. Bo jak był uszkodzony np. w taki sposób, że komputer lpg ustawił inną pozycję niż wynikałoby to z prawidłowej pracy instalacji lpg, to może się zdarzyć, że po wymianie instalacje nie będzie pracowała prawidłowo.

Niemniej jednak taki przypadek jest bardzo rzadki, a i w takim przypadku najpierw się wymienia silnik krokowy i sprawdza czy instalacja działa prawidłowo. Dopiero jak nie działa prawidłowo, to wtedy sprawdza się co jest nie tak.

Miałem taki przypadek w instalacji 2 generacji, w pewnym momencie Tec99rpo przy wymianie silnika krokowego zmieniła się wartość początkowe/domyślna położenia silnika krokowego ze 150 na 80. Problem była taki (to jest przypadłość tej instalacji) że przy każdym kolejnym uruchomieniu pozycja domyślna mogła być zmniejszona tylko o 5 kroków - dopiero po 14 uruchomieniu silnika i pracy około 3-5 min wartość domyślna była prawidłowa dla nowego silnika krokowego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Tak czy siak muszę go wymienić <

Wymieniłem. I d...a. Po przełączeniu na gaz zdycha. Brak wolnych obrotów nie mówiąc już o wyższych. Czyżby komputer się zlisił? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniłem. I d...a. Po przełączeniu na gaz zdycha. Brak wolnych obrotów nie mówiąc już o wyższych.

> Czyżby komputer się zlisił?

a spróbój może wyjąć bezpiecznik od gazu na chwilkę. mój zawsze po ponownym podaniu napięcia wykonuje jakiś ruch silniczniem attuatora.

ps. gaz w butli jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja dam głowę że masz rację. Sama wymiana nie wymaga żadnych konfiguracji w sterowniku.

Nie dawaj tak pochopnie głowy bo łatwo możesz ją stracić grinser006.gif

Tak być powinno jeśli attuator jest dokładnie tego samego typu i tej samej firmy.

Nie dawniej jak tydzień temu wymieniłem z BRC ( czasem się przycinał ) na jakiś inny z 2 letniej instalacji. Po podłączeniu pod sterownik i włączeniu zapłonu ładnie zamykał i otwierał - tak jak powinien.

Po zamontowaniu okazała się sporo za > tłusta < mieszanka.

Na oryginale PWA było na 125 kroków a na tym po ustawieniach ( bez ruszania reduktora ) 86 kroków.

Wygląd identyczny ale okazało się że średnica wewnętrzna jest o około 1mm większa > przelot <.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniłem. I d...a. Po przełączeniu na gaz zdycha. Brak wolnych obrotów nie mówiąc już o wyższych.

> Czyżby komputer się zlisił?

Niestety. Nowy + programowanie + regulacja = 300 PLN frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.