wolf_89 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Witam, czy ktoś posiadam może zdjęcia wałków z obu tych skrzyń? Wie może jaka jest konstrukcyjna różnica pomiędzy nimi? Z góry dzięki za info i ewentualne foty. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebus80 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 TU we FAQ-u masz opisane przełożenia skrzyń c514, różnica polega na tym że skrzynia 6speed ma dłuższą obudowe ze względu że jest dołożony 6 bieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf_89 Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Może mało precyzyjnie zapytałem. Ja wiem, że dekiel jest inny. Bo korpus jest ten sam. Znam przełożenia obu tych skrzyń. Ma "Sam naprawiam Punto". Posiadam szkice obu tych skrzyń. Chodzi mi o to jaki jest rozwiązana kwestia wybierania biegu 5 i 6. Ich synchronizacja. Fajnie by było gdyby ktoś posiadał fotki z pod dekal od 6. Chodzi o to żeby zobaczyć jak to jest wykonane z robić podobny myk w zupełnie innym aucie. Chcemy wykonać z 5 biegowej skrzyni 6 bez projektowania całej skrzyni od nowa a jedynie przez dodanie dodatkowej zębatki i do tego potrzebne jest nam poznanie rozwiązania fiatowskiego. Z góry dzięki za dalsze info. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Oba wałki są dłuższe niż w "5". Pokrywa biegu 5-6 jest ze stopów lekkich, a nie z blachy jak w "5". W pokrywie jest dwa łożyska, także każdy wałek jest podparty na trzech łożyskach. Synchro jest jak na każdym innym biegu. Wodzik i widełki biegów "5-6" są takie same jak w "5". Sam wybierak i jego korpus też jest taki w obu skrzyniach, bo przy zmianie skrzyni z 5 na 6 w seju przykłada się korpus wybieraka z 5. Nie wiem jak sobie wyobrażasz przerobienie skrzyni "5" na "6" biegów. Dospawasz po kawałku wałka? Nie da się dołożyć biegu, bo ktoś ma taki kaprys. Na przykładnie skrzynia fiata: żeby mieć 6 biegów wymieniasz wałek pośredni i główny, wymieniasz pokrywę 5-6 biegu, kupujesz kompletny 6 bieg i bieżnię jednego łożyska. Jedno z dodatkowych łożysk jest dwuczęściowe. W tym przypadku też jest duże ryzyko, że coś nie będzie pasować. Bo skrzyń C.514 było co najmniej kilkanaście wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf_89 Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Dzięki piękne za odpowiedź Oba wałki będę robił nowe. I nie będę przerabiał 5 z fiata tylko z suzuki ponieważ robione to będzie w swifcie a do tego modelu nie ma 6 biegowej skrzyni która by podeszła. Na razie chcemy poznać patent jak małym kosztem zrobić z piątki szóstkę. Czy ktoś ma jeszcze coś ciekawego? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.