Skocz do zawartości

[g] ale padł mi alternator...


tuka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wracałem sobie od rodzinki z niemiec, 200km przed granicą zaczęła mrugać kontrolka ładowania w przedziale 1,5-3tys obrotów. Grs. Więc zgasiłem światła, jechałem trochę szybciej i dojechałem (ufs).

W polsce było już nieciekawiej (na szczęscie w rodzinnym mieście). Aku rozładował się całkiem, mimo, że generalnie starałem się aby kontrolka nie świeciła - ale może to przez światła. Kontrolka przeważnie mrugała, ani razu nie świeciła ciągle.

Nie mniej tuż przed padem całkowitym auta.... zapaliła się kontrolka ABS... po tem po chwili kolejna od poduszki powietrznej. Auto zatrzymałem i już koniec, nie można odpalić - no, ale jak napisałem, aku kaput. Teraz ładuje się prostownikiem (miał 11,3V).

Ale trochę mnie niepokoi:

a) te diody dwie, tak mogło się stać przy niskim napięciu, czy zepsuty (w domyśle) altek zpsuł mi sterownik ABSu i poduszki?

b) po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania nie zapalała się - a o ile kojarze, powinna? Potem pomrugiwała podczas jazdy.

c) a teraz jedna rzecz, która stała sie już kolejny raz po naprawie altka pól roku temu przez elektryka.. w momencie rozruchu wskazówki licznika potrafiły przez 1-2s cofnąć się do tyłu, a rozrusznik w tym momencie nie kręcił (może buczał).

Będe wdzięczny za opinie od praktyków.

pozdrawiam

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) Wywaliło, w obu modułach, błędy dotyczące zbyt niskiego napięcia. Samym sterownikom nic się nie stało.

b) Pewnie skończyły się szczotki, albo pierścienie ślizgowe.

c) Przydałoby się sprawdzić rozrusznik na okoliczność uszkodzenia wirnika, lub komutatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> b) Pewnie skończyły się szczotki, albo pierścienie ślizgowe.

Właśnie pół roku temu był wymieniany cały wirnik bo się komutator skończył.

A szczotki są razem z regulatorem napięcia? Altek nie jest BOSCHa (Delphi, Delco?)

Mostek+regulator miałem wymieniany 70kkm temu.

> c) Przydałoby się sprawdzić rozrusznik na okoliczność uszkodzenia wirnika, lub komutatora.

Yyy.. rozrusznik? Grs.. To w związku z 'cofaniem' się wskazówek?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A szczotki są razem z regulatorem napięcia? Altek nie jest BOSCHa (Delphi, Delco?)

Za pewne osobno.

> Yyy.. rozrusznik? Grs.. To w związku z 'cofaniem' się wskazówek?

Tak. Jeśli włączasz rozrusznik, słychać stuknięcie automatu i nic poza tym (za to cofają się wskazówki i przygasają kontrolki) tzn, że rozrusznik żre prąd, ale nie przekłada tego na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> b) Pewnie skończyły się szczotki, albo pierścienie ślizgowe.

Byłem u elektromechanika, stwierdził bez sprawdzania, że to mostek i/lub

regulator i całość do wymiany. 150zł sobie zażyczył. Mostka nie mam czym wylutować (kolbową 100W to widze jest problem). Tak czy owak wymontowałem regulator, sprawdziłem szczotki - obwód się przez nie zamyka, około 6 Ohm. Tak patrząc na schemat elektryczny objawy bardziej pasują do uszkodzenia regulatora, dobrze myślę? Bo nie wiem czy iść szukać nowego czy jak.

Aktualizacja:

kupiłem nowy regulator za 25zł, wstawilem, skręciłem wszystko, przeczyściłem masę i wygląda, że wszystko jest już OK.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.