tuka Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Witam, Wracałem sobie od rodzinki z niemiec, 200km przed granicą zaczęła mrugać kontrolka ładowania w przedziale 1,5-3tys obrotów. Grs. Więc zgasiłem światła, jechałem trochę szybciej i dojechałem (ufs). W polsce było już nieciekawiej (na szczęscie w rodzinnym mieście). Aku rozładował się całkiem, mimo, że generalnie starałem się aby kontrolka nie świeciła - ale może to przez światła. Kontrolka przeważnie mrugała, ani razu nie świeciła ciągle. Nie mniej tuż przed padem całkowitym auta.... zapaliła się kontrolka ABS... po tem po chwili kolejna od poduszki powietrznej. Auto zatrzymałem i już koniec, nie można odpalić - no, ale jak napisałem, aku kaput. Teraz ładuje się prostownikiem (miał 11,3V). Ale trochę mnie niepokoi: a) te diody dwie, tak mogło się stać przy niskim napięciu, czy zepsuty (w domyśle) altek zpsuł mi sterownik ABSu i poduszki? b) po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania nie zapalała się - a o ile kojarze, powinna? Potem pomrugiwała podczas jazdy. c) a teraz jedna rzecz, która stała sie już kolejny raz po naprawie altka pól roku temu przez elektryka.. w momencie rozruchu wskazówki licznika potrafiły przez 1-2s cofnąć się do tyłu, a rozrusznik w tym momencie nie kręcił (może buczał). Będe wdzięczny za opinie od praktyków. pozdrawiam pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > a) te diody dwie, tak mogło się stać przy niskim napięciu tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 a) Wywaliło, w obu modułach, błędy dotyczące zbyt niskiego napięcia. Samym sterownikom nic się nie stało. b) Pewnie skończyły się szczotki, albo pierścienie ślizgowe. c) Przydałoby się sprawdzić rozrusznik na okoliczność uszkodzenia wirnika, lub komutatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuka Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > b) Pewnie skończyły się szczotki, albo pierścienie ślizgowe. Właśnie pół roku temu był wymieniany cały wirnik bo się komutator skończył. A szczotki są razem z regulatorem napięcia? Altek nie jest BOSCHa (Delphi, Delco?) Mostek+regulator miałem wymieniany 70kkm temu. > c) Przydałoby się sprawdzić rozrusznik na okoliczność uszkodzenia wirnika, lub komutatora. Yyy.. rozrusznik? Grs.. To w związku z 'cofaniem' się wskazówek? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > A szczotki są razem z regulatorem napięcia? Altek nie jest BOSCHa (Delphi, Delco?) Za pewne osobno. > Yyy.. rozrusznik? Grs.. To w związku z 'cofaniem' się wskazówek? Tak. Jeśli włączasz rozrusznik, słychać stuknięcie automatu i nic poza tym (za to cofają się wskazówki i przygasają kontrolki) tzn, że rozrusznik żre prąd, ale nie przekłada tego na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuka Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 > b) Pewnie skończyły się szczotki, albo pierścienie ślizgowe. Byłem u elektromechanika, stwierdził bez sprawdzania, że to mostek i/lub regulator i całość do wymiany. 150zł sobie zażyczył. Mostka nie mam czym wylutować (kolbową 100W to widze jest problem). Tak czy owak wymontowałem regulator, sprawdziłem szczotki - obwód się przez nie zamyka, około 6 Ohm. Tak patrząc na schemat elektryczny objawy bardziej pasują do uszkodzenia regulatora, dobrze myślę? Bo nie wiem czy iść szukać nowego czy jak. Aktualizacja: kupiłem nowy regulator za 25zł, wstawilem, skręciłem wszystko, przeczyściłem masę i wygląda, że wszystko jest już OK. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.