Skocz do zawartości

Wibracje w kabinie po wymianie złącza elastycznego AG


Lukass186

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, warsztat wymienił złącze elastyczne bo już siatka była naderwana. Po wspawaniu nowej na wolnych obrotach są wibracje których wcześniej nie było... Tłumik końcowy wpada w drgania które odrazu gołym okiem zauważyłem. Czuć wibracje w kabinie, na fotelach. Ułoży się? Rozciągnie i będzie ok? Może jeszcze trochę sztywna jest i dlatego są takie efekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by zajrzeć pod auto, najlepiej na kanale i sprawdzić czy wszystko jest poskładane bez jakichś naprężeń, sprawdzić stan wieszaków gumowych itd.

Ciekawe jeszcze jakie to złącze było. Jak dobrane względem reszty układu bo może było kombinowane ze średnicą, długością złącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zamknąć. Po konsultacji z innym warsztatem okazało się, że złącze jest za krótkie i przenosi drgania. Wróciłem i po paru wymianach zdań wymienili na dłuższe i po problemie. Ale nasłuchać się musiałem, co to za warsztat mi to powiedział, że oni 20 lat na rynku są i nigdy nie musieli wymieniać, że przecież za tłumienie drgań odpowiadają wieszaki i że przecież jeżdżę, a nie stoję, każdy silnik ma wibracje a mój ma za niskie obroty shocked.gif Po wymianie mina dwóch panów bezcenna grinser006.gif Zatkało ich nieźle zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, Panowie kiedyś walczyłem z elastycznym łącznikiem w wydechu. Chciałem zamontować na siatkowy, ale rura od kolektora nie jest niczym podwieszona więc opadała i czasami na jakiś różnych nierównościach zahaczałem o te nierówności.

No i ja również mam problem z tymi wibracjami jak u Was jest to rozwiązane??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, Panowie kiedyś walczyłem z elastycznym łącznikiem w wydechu. Chciałem zamontować na

> siatkowy, ale rura od kolektora nie jest niczym podwieszona więc opadała i czasami na jakiś

> różnych nierównościach zahaczałem o te nierówności.

> No i ja również mam problem z tymi wibracjami jak u Was jest to rozwiązane??

> PZDR VEN

W przypadku silnika jaki masz u siebie złącze elastyczne nie jest przewidziane to po co je montować? Całe elastyczne połączenie to mocowanie przedniej rury wylotowej do kolektora (jest tam pierścieniowe uszczelnienie, a całość skręcona na 2 śruby, a w nich sprężyny).

To powinno w zupełności wystarczyć.

Nie wiem jak wersje z automatyczną skrzynią (np C18XE, C20XE miały taki wspornik również) to miały rozwiązane ale taki wspornik można samemu dorobić i dospawać do rury wydechowej, a potem przykręcić do nadwozia czy innego nieruchomego elementu. Na pewno usztywni układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powinno w zupełności wystarczyć

Niby powinno, ale:

- w oryginalnym rozwiązaniu było elastyczne połączenie za katalizatorem, rozwiązanie takie samo jak przy połączeniu z kolektorem.

- wielu kierowców narzekało na te wibracje i nawet chyba była jakaś akcja serwisowa w ASO która polegała na montażu elastycznego połączenia, nawet to było o tym pisane na kąciku.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby powinno, ale:

> - w oryginalnym rozwiązaniu było elastyczne połączenie za katalizatorem, rozwiązanie takie samo jak

> przy połączeniu z kolektorem.

> - wielu kierowców narzekało na te wibracje i nawet chyba była jakaś akcja serwisowa w ASO która

> polegała na montażu elastycznego połączenia, nawet to było o tym pisane na kąciku.

> PZDR VEN

Za katalizatorem jest połączenie skręcone na 2 śruby. Czy ono jest elastyczne to nie powiedziałbym. W bardzo małym stopniu to może i jest. W tylnej rurze katalizatora jest zakończenie w postaci jakby miseczki. Z rury środkowego tłumika półkoliste połączenie wchodzi w tę miseczkę. Nie ma tam już żadnych uszczelnień.

Chyba, że o czymś innym zupełnie mówimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby powinno, ale:

> - w oryginalnym rozwiązaniu było elastyczne połączenie za katalizatorem, rozwiązanie takie samo jak

> przy połączeniu z kolektorem.

> - wielu kierowców narzekało na te wibracje i nawet chyba była jakaś akcja serwisowa w ASO która

> polegała na montażu elastycznego połączenia, nawet to było o tym pisane na kąciku.

> PZDR VEN

Były rezonansy w X16SZR przy 2500-2800 obr/min - rozwiązanie to wspawanie właśnie łącznika elastycznego. Przejdź się po parkingu i pozaglądaj pod Classici to pewnie coś ciekawego znajdziesz. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za katalizatorem jest połączenie skręcone na 2 śruby.

Teraz tak mam.

> Czy ono jest elastyczne to nie powiedziałbym.

No nie jest.

> W tylnej rurze katalizatora jest zakończenie w postaci

> jakby miseczki. Z rury środkowego tłumika półkoliste połączenie wchodzi w tę miseczkę. Nie ma

> tam już żadnych uszczelnień.

Jak pisałem oryginalnie ja miałem połączenie elastyczne rozwiązane podobnie jak na połączeniu z kolektorem.

Tak jak pisałeś, kolektor kończy się miseczką i między nią a środkowym tłumikiem szedł "druciak" i skręcone to było śrubami z sprężyną.

Kilka osób na AK chwaliło się, że to połączenie zamieniali na połączenie siatkowe i podobnoż ASO tak ten problem rozwiązywało.

Ja niby też wstawiłem tam to połączenie siatkowe, ale miałem problemy o których wcześniej pisałem może dlatego, że wstawiłem za długą siatkę i się za bardzo rozciągała/wyginała na długości - chociaż z drugiej strony tak mi się wydaję, że ciągła siła opadającej rury od kolektora na siatkę nie będzie powodowało jej szybszego zużycia?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Były rezonansy w X16SZR przy 2500-2800 obr/min

No no, dokładnie te same obroty u mnie i też właśnie słyszałem, że dotyczy to również 1,6 v8

- rozwiązanie to wspawanie właśnie łącznika

> elastycznego. Przejdź się po parkingu i pozaglądaj pod Classici to pewnie coś ciekawego

> znajdziesz.

No wiesz pytanie właśnie gdzie ten łącznik był wspawany, teraz to trochę na hardkorze w śniegu i błocie kłaść się pod auta i oglądać wydech, poza tym skąd będę wiedział, że ktoś ma zrobione prawidłowo??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No no, dokładnie te same obroty u mnie i też właśnie słyszałem, że dotyczy to również 1,6 v8

> - rozwiązanie to wspawanie właśnie łącznika

> No wiesz pytanie właśnie gdzie ten łącznik był wspawany, teraz to trochę na hardkorze w śniegu i

> błocie kłaść się pod auta i oglądać wydech, poza tym skąd będę wiedział, że ktoś ma zrobione

> prawidłowo??

> PZDR VEN

Jeśli dobrze pamiętam na rurze od łącznika kolektor<->katalozator.

06051778.gif

Dokładnie w elemencie 099-593 przed katalizatorem. Ale ostrzegam, że nie jestem tego w 100% pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli dobrze pamiętam na rurze od łącznika kolektorkatalozator.

Właśnie tam miałem wspawaną siatkę tylko, że chyba była za długa i cała rura od kolektora opadała.

Tylko, że ja miałem jakieś 15 cm tej siatki, może wystarczy wspawać 5 cm?

Edyta:

Trafiłem na taką aukcję wraz ze zdjęciami.

Co sądzicie?

KLIK

PS. Nie mam nic z tego, że podałem linka do tej aukcji.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie tam miałem wspawaną siatkę tylko, że chyba była za długa i cała rura od kolektora opadała.

> Tylko, że ja miałem jakieś 15 cm tej siatki, może wystarczy wspawać 5 cm?

> Edyta:

> Trafiłem na taką aukcję wraz ze zdjęciami.

> Co sądzicie?

> KLIK

> PS. Nie mam nic z tego, że podałem linka do tej aukcji.

> PZDR VEN

5 będzie krótka, ja bym bardziej dał tak 8-10cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5 będzie krótka, ja bym bardziej dał tak 8-10cm.

Ale pod miskę olejową jak na zdjęciach??

Może jakiś inny patent?

Tak teraz po 4 szklaneczkach napoju rozluźniającego, siedzę i kombinuję.

Coby właśnie wmontować siatkę pod miskę i zaraz za końcem silnika do karoserii zamontować jakieś podwieszenie wydechu.

Jakaś śruba do grodzi?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale pod miskę olejową jak na zdjęciach??

> Może jakiś inny patent?

> Tak teraz po 4 szklaneczkach napoju rozluźniającego, siedzę i kombinuję.

> Coby właśnie wmontować siatkę pod miskę i zaraz za końcem silnika do karoserii zamontować jakieś

> podwieszenie wydechu.

> Jakaś śruba do grodzi?

> PZDR VEN

Nie pod miską. Już pod podwoziem.

A co do reszty to się generalnie można zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pod miską. Już pod podwoziem.

moim zdaniem montowanie jej pod podwoziem a nie pod miską zwiększy wagę przednie (kolektorowej) części, a że jest montowana elastycznie (na sprężynach) do kolektora powoduje jej opadanie.

No chyba, że jednak zachowuje się to zupełnie inaczej.

> A co do reszty to się generalnie można zastanowić.

Z faktu, że jednak dzięki koledze Toshowi silnik w moim aucie będzie żył i oprócz UPG reszta jest w świetnym stanie to pojeżdżę tym autem jeszcze pare latek więc coś wykombinuję z tym wydechem.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.