Jerzy Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Pacjent to Fiat Ducato 2.5D. Od zawsze był problem z odpaleniem go zimą, ledwo kręcił nawet przy nowym akumulatorze. Teraz też nie mogłem go odpalić, przy odpalaniu na kable rozruchowe zauważyłem, że iskrzy się masa przy silniku. Pomyślałem wtedy, że wszystkie problemy mogą być związane z kiepską masą. Jakoś odpaliłem go i pojechałem do klienta, gdy wracałem w sumie poczułem lekko dziwny zapach. Zgasiłem auto i gdy próbowałem je odpalić rozrusznik tylko lekko zakręcił. Pomyślałem że zrobię tę masę. Dałem nowy kabel. Próbuję odpalić, to samo. Ledwo zakręcił. Postanowiłem naładować aku. Po naładowaniu i przekręceniu kluczyka nie świeciły się kontrolki akumulatora i grzania świec, rozrusznik nie reagował w ogóle. Zotawiłem auto na noc i postanowiłem poszukać w necie rozwiązania, niestety nic nie znalazłem. Dzisiaj rano postanowiłem prawdzić czy jest to samo. Po przekręceniu kluczyka kontrolki się świeciły i rozrusznik zaczął kręcić, ale na tyle słabo że nie odpalił. Podłączyłem kable rozruchowe i niestety sytuacja z wczoraj się powtórzyła, brak kontrolek i reakcji rozrusznika. Aczkolwiek ten zaczął "pykać". Obstawiam awarię rozrusznika, czy kiepska masa mogła go uszkodzić? Ale jaki on ma wpływ na kontrolki aku i świec żarowych? Nie mam pomysłów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 To moze popraw ta mase ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > To moze popraw ta mase ? Przecież napisałem że naprawiłem i że wynikły z tego nowe problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 W moim byłym fiacie stilo miałem podobną sytuacje i po dodaniu drugiej masy problem zniknął ! Fiaty fabrycznie maja jedna mase a to po jakimś czasie przegnije i masz problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Podłączyłem kable rozruchowe i niestety sytuacja z wczoraj się powtórzyła, brak kontrolek i reakcji > rozrusznika. Aczkolwiek ten zaczął "pykać". Czy podłączyłeś w swoim aucie minusowy kabel rozruchowy wprost do silnika? Jeśli do minusowego kołka akumulatora biorcy, to dalej nic nie wiesz. Podłączając do silnika pomijasz swoją "masę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 troche inny pacjent, ale 2 lata temu miałem pasata 1,8TB i załozyłem gaz, po roku zrobiła sie słaba masa i z tego wszystkiego spaliło kompa od benzyny i jeszcze jakiegoś zworka czy jakoś tak. Tak mówił gość który mi to naprawiał, że wina była po stronie słabej masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Popraw masę również do karoserii, czyli dobre i pewne połączenie minusa akumulatora zarówno z silnikiem jak i karoserią. Sam brak masy nie powoduje uszkodzenia rozrusznika, ale jakiejś elektronice może zaszkodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Popraw masę również do karoserii, czyli dobre i pewne połączenie minusa akumulatora zarówno z > silnikiem jak i karoserią. > Sam brak masy nie powoduje uszkodzenia rozrusznika, ale jakiejś elektronice może zaszkodzić Masz całkowitą rację. Zacząłem kombinować dodatkowym kablem szukając masy i sytuacja się naprawiała, tzn zaświecały się kontrolki i rozrusznik zaczął kręcić. Muszę zrobić od nowa porządnie masę do silnika i do aku, to powinno rozwiązać problem. Dzięki wszystkim za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 sprawdz plus na rozruszniku, stacyjke, plus sterujacy na bendiks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Masz całkowitą rację. Zacząłem kombinować dodatkowym kablem szukając masy i sytuacja się > naprawiała, tzn zaświecały się kontrolki i rozrusznik zaczął kręcić. Muszę zrobić od nowa > porządnie masę do silnika i do aku, to powinno rozwiązać problem. > Dzięki wszystkim za porady Zrób nawet podwójnie to napewno nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Zależnie od wykonania samochodu, kiepska masa może popalić elektronikę, a jeżeli linka sprzęgła czy gazu nie jest izolowana, to może się rozgrzać do czerwoności i zakopcić. Generalnie w samochodach masa jest prowadzona plecionką od silnika do karoserii, ale nie zaszkodzi dać drugiej spod śruby rozrusznika do punktu mocowania obecnej masy od aku do karoserii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Zależnie od wykonania samochodu, kiepska masa może popalić elektronikę, a jeżeli linka sprzęgła czy > gazu nie jest izolowana, to może się rozgrzać do czerwoności i zakopcić. > Generalnie w samochodach masa jest prowadzona plecionką od silnika do karoserii, ale nie zaszkodzi > dać drugiej spod śruby rozrusznika do punktu mocowania obecnej masy od aku do karoserii. Na szczęście nic się nie popaliło. Wspawam dużą nakrętkę do nadwozia i tam przykręcę masę. Mam nadzieje że rozwiąże to problem zimowego odpalania, bo jeśli chodzi o sam silnik to jest igiełka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Na szczęście nic się nie popaliło. Wspawam dużą nakrętkę do nadwozia i tam przykręcę masę. Mam > nadzieje że rozwiąże to problem zimowego odpalania, bo jeśli chodzi o sam silnik to jest > igiełka. Moim zdaniem nie ma sensu spawać. Kup gdzieś odpowiedniej długości kawałek grubego kabla prądowego do spawarki elektrycznej i zarób na jego końcach solidne "oczka", jedno przykręć wprost pod śrubę mocowania rozrusznika do skrzyni lub mocowania skrzyni do silnika, a drugą pod śrubę, którą jest przykręcone oczko od obecnej masy idącej od akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > a drugą pod śrubę, > którą jest przykręcone oczko od obecnej masy idącej od akumulatora. Urwała się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Urwała się Nie zapomnij odłączyć aku przed spawaniem ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Urwała się Znaczy ten gruby kabel od minusa? To mi się nawet w Uno nie stało, choć one lubią rdzewieć. Na ogół spotykałem się ze zmęczeniowym ułamaniem miedzianej plecionki od tyłu silnika do nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Nie zapomnij odłączyć aku przed spawaniem ! Jeżeli będzie spawał elektrycznie, to zdaje się że przy elektronice blacharze zwierają zdjęte klemy jakimś dławikiem, żeby przepięcia po instalacjach nie leciały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Jeżeli będzie spawał elektrycznie, to zdaje się że przy elektronice blacharze zwierają zdjęte klemy > jakimś dławikiem, żeby przepięcia po instalacjach nie leciały. Tak wiem ale strzezonego itp ,itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Tak wiem ale strzezonego itp ,itd No ale mnie chodzi o to, że samo odpięcie akumulatora może nie być wystarczające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > No ale mnie chodzi o to, że samo odpięcie akumulatora może nie być wystarczające. Nie no chyba starczy ,obserwowałem kiedyś tłumikarza i raz zakładał takie urządzonko na klemy aku a czasami tylko odpinał minusowa kleme I to w autach nowszej generacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Jeżeli będzie spawał elektrycznie, to zdaje się że przy elektronice blacharze zwierają zdjęte klemy > jakimś dławikiem, żeby przepięcia po instalacjach nie leciały. Ostatnio potraktowałem vw T5 tigiem i to w AC bo mu burtę ameliniową łatałem Zapomniałem oczywiście o aku Przeżył ale jak się zorientowałem to trochę miałem stracha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Nie no chyba starczy ,obserwowałem kiedyś tłumikarza i raz zakładał takie urządzonko na klemy aku > a czasami tylko odpinał minusowa kleme > I to w autach nowszej generacji Zastanawia mnie zakładanie urządzenia na klemy przy podłączonym aku, bo on jest potężnym kondensatorem wycinającym wszystkie piki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Znaczy ten gruby kabel od minusa? To mi się nawet w Uno nie stało, choć one lubią rdzewieć. Urwałem śrubę od masy, podobny los czeka drugą śrubę od masy akumulatora. Dlatego czeka mnie spawanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Urwałem śrubę od masy, podobny los czeka drugą śrubę od masy akumulatora. Dlatego czeka mnie > spawanko No to bardziej rozumiem, swoich nie próbowałem wykręcać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.