Skocz do zawartości

[899] Wymiana termostatu, fotki


zbigou

Rekomendowane odpowiedzi

Z uwagi na powtarzający się temat wymiany termostatu, zapodaję sprawozdanie z moich wczorajszych poczynań.

1. Lokalizujemy termostat wink.gif, (fotka zapożyczona):

899_termostat.jpg

2. Koszta:

~40 pln: termostat Termot 87st, SC899 z kat., (Fiat 46527358)

5 pln: uszczelka pod termostat + opaski zaciskowe, fi 15mm, 25mm, 40mm

Czas: ok. 2 godzinki bez pośpiechu z wizytą w sklepie po opaski.

dsc00607_new.jpg

3. Nowy termostat przed montażem warto sprawdzić. Wkładamy na chwilę do wrzątku i sprawdzamy czy otworzy się duży obieg. Można też do gorącego wlać gorącej wody (1-sza fotka), ma się wylewać. Zimna ma się nie wylewać. Ok, termostat sprawny.

dsc00610_cold_hot.jpg

4. Przygotowujemy narzędzia:

* klucze płasko-oczkowe: 12, 13, 19

* śrubokręt płaski mały

* śrubokręt duży krzyżak

* obcinaczki

* duża strzykawka + wężyk, pojemnik na płyn chłodniczy

* wd40 lub coca-cola, szmata, denaturat/rozpuszczalnik

dsc00611_tools.jpg

5. Odkręcić kranik przy zbiorniku wyrównawczym, odkręcić zb. wyrównawczy i upuścić płynu poniżej poziomu termostatu (ok. 1 litra wystarczy)

6. Z czujnika temp. sciagamy malym śrubokrętem zawleczkę, ściągamy wtyk czujnika. Popsikac wd40 i poluzować wszystkie nakrętki (niebieskie strzalki). Obcinaczkami ściągnąć opaski (czerwone strzalki). Ściągnąć gumowe węże - trzeba się mocno przystawić. Odkręcić nakrętki, wyciągnąć termostat.

dsc00618_old.jpg

dsc00621.jpg

dsc00623.jpg

dsc00625_old_czesci.jpg

7. Denaturatem wyczyścić powierzchnię pod uszczelkę, wyczyścić węże od środka, żeby nie przeciekały, powyciągać ew. syfy ze środka silnika.

dsc00626_clean.jpg

8. Zamontować nowy termostat w odwrotnej kolejności do demontażu.

dsc00629_mounted.jpg

9. Wlać płyn z powrotem do chłodnicy, zakręcić kranik przy zbiorniku. Odpalić silnik, sprawdzić czy nie przecieka, zakręcić nakrętkę zb. wyrównawczego. Odpowietrzyć nagrzewnicę: odkręcić korek przy nagrzewnicy i mocno przegazować silnik przez ok. 5 min. Zakręcić korek.

10. Wyciągnąć dyktę z chłodnicy smile.gif już nie będzie potrzebna. Po ostygnięciu silnika uzupełnić płyn chłodniczy.

dsc00630_dykta.jpgyay.gifyay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z uwagi na powtarzający się temat wymiany termostatu, zapodaję

> sprawozdanie z moich wczorajszych poczynań.

> 1. Lokalizujemy termostat , (fotka zapożyczona):

> 2. Koszta:

> ~40 pln: termostat Termot 87st, SC899 z kat., (Fiat 46527358)

> 5 pln: uszczelka pod termostat + opaski zaciskowe, fi 15mm, 25mm,

> 40mm

> Czas: ok. 2 godzinki bez pośpiechu z wizytą w sklepie po opaski.

> 3. Nowy termostat przed montażem warto sprawdzić. Wkładamy na chwilę

> do wrzątku i sprawdzamy czy otworzy się duży obieg. Można też do

> gorącego wlać gorącej wody (1-sza fotka), ma się wylewać. Zimna

> ma się nie wylewać. Ok, termostat sprawny.

> 4. Przygotowujemy narzędzia:

> * klucze płasko-oczkowe: 12, 13, 19

> * śrubokręt płaski mały

> * śrubokręt duży krzyżak

> * obcinaczki

> * duża strzykawka + wężyk, pojemnik na płyn chłodniczy

> * wd40 lub coca-cola, szmata, denaturat/rozpuszczalnik

> 5. Odkręcić kranik przy zbiorniku wyrównawczym, odkręcić zb.

> wyrównawczy i upuścić płynu poniżej poziomu termostatu (ok. 1

> litra wystarczy)

> 6. Z czujnika temp. sciagamy malym śrubokrętem zawleczkę, ściągamy

> wtyk czujnika. Popsikac wd40 i poluzować wszystkie nakrętki

> (niebieskie strzalki). Obcinaczkami ściągnąć opaski (czerwone

> strzalki). Ściągnąć gumowe węże - trzeba się mocno przystawić.

> Odkręcić nakrętki, wyciągnąć termostat.

> 7. Denaturatem wyczyścić powierzchnię pod uszczelkę, wyczyścić węże

> od środka, żeby nie przeciekały, powyciągać ew. syfy ze środka

> silnika.

> 8. Zamontować nowy termostat w odwrotnej kolejności do demontażu.

> 9. Wlać płyn z powrotem do chłodnicy, zakręcić kranik przy zbiorniku.

> Odpalić silnik, sprawdzić czy nie przecieka, zakręcić nakrętkę

> zb. wyrównawczego. Odpowietrzyć nagrzewnicę: odkręcić korek przy

> nagrzewnicy i mocno przegazować silnik przez ok. 5 min. Zakręcić

> korek.

> 10. Wyciągnąć dyktę z chłodnicy już nie będzie potrzebna. Po

> ostygnięciu silnika uzupełnić płyn chłodniczy.

Witam!!

Dodałbym jeszcze odrobine silikonu/czerwony podobno jest dobry/natomiast reszta opisu + fotki bardzo dobre brawo.gifbrawo.gifbrawo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> brawa za prace ktora wykonales

> ale normalnie mnie to by zniechecilo

> ja wymienialem to potrzebny byl jeden klucz kombinerki i dwa

> zajelo mi to 30 min. lacznie z wypiciem tych

Trzeba bylo uwaznie przeczytac co kolega napisal zajelo mu to 2 godzini liczac wizyte w sklepie po opaski. grinser006.gif. A moze po tych piwo.gif to poczucie czasu straciles grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba bylo uwaznie przeczytac co kolega napisal zajelo mu to 2

> godzini liczac wizyte w sklepie po opaski. . A moze po tych

> to poczucie czasu straciles

To zależy, sklep mógł być tuż obok albo "ciut" dalej a to różnica wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No mógł, bo mi to nawet pół godziny nie zajęło

> No, ale mi Zuzia pomagała

a widzisz Ty miales jak sie domyslam bardzo fachowa pomoc ktora Cie nadzorowala wiec praca tak szybko poszla a kolega mial tylko jedna pare rak a nie tak jak Ty dwie 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.