cherry_man Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Witam, Pacjent to astra f Objawy: zbyt optymistyczny termometr zewnętrzny Pytanie moje jest następujące: szlag trafił czujnik w zderzaku, czy trzeba pruć instalację w poszukiwaniu jakiegoś przetartego przewodu czy czegoś takiego? Ogólnie chodzi o to, że jak było ciepło (temp zewnętrzna na poziomie 7-16*C) wskazania samochodu pokrywały się ze wskazaniami termometru za oknem w mieszkaniu (+/- 1*c) Przyszła zima - mam, wg samochodu, +6 do +8*C, gdzie na zewnątrz grubo poniżej zera. Mało tego, kilka dni temu pokazał przy starcie spod pracy -6,5*C i to mniej więcej odpowiadało warunkom zewnętrznym. Termometr fabryczny, wyświetlacz TID Może ktoś miał podobnego, optymistę na pokładzie i potrafi odpowiedziec "jedź na szrot, kup czujnik, przepnij i powinno działać" A, jeszcze jedno. Jakie inne ople miały tego typu czujniki w zderzak? Wszystkie z tamtego okresu? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAS44 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > przetartego przewodu czy czegoś takiego? Blisko... niepewny styk na łączeniach, czasami solanka zmienia rezystancje przejścia (może też wibracje) co zmienia zakres rzeczonego optymizmu. To oczywiście moje przemyślenie. Roentgen nie jestem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cherry_man Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Blisko... niepewny styk na łączeniach, czasami solanka zmienia rezystancje przejścia (może też > wibracje) co zmienia zakres rzeczonego optymizmu. > To oczywiście moje przemyślenie. Roentgen nie jestem... już jest jakiśm trop , kłaść się pod samochód i przeczyścić styki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 to byly te bardziej optymistyczne . zajme sie tymi mniej optymistycznymi 1wyciagnij czujnik z gniazda w zderzaku . maly wkretaczek i sprawdz czy piny sa sztywno osadzone w czujniku .jezeli ktorykolwiek ma luz to mozesz sie liczyc z tym ze czujnik ma zerwane polaczenie el termicznego z wyprowadzeniem . jest cieplo wskazuje ok jest zimno zaczynaja sie przeklamania a nawet brak wskazan (kreseczki). naprawa jest prosciutka . idziesz do sklepu z klamotami do rtv i kupujesz Termistor 4,7 kohm . .podlaczasz go do wtyku czujnika i masz nowy termometr max za 2 pln . jak bys go nie wpiol do wtyczki to zawsze bedzie dzialal . warunek to :termistor musi byc wpiety ciasno . skrocis wyprowadzenia zagiac tak aby ciasno wchodzily w piny wtyczki . calosc owinac tasma izol i ok . wersja dla estetykow lub lubiacych podlubac . : stary uszkodzony czujnik nawiercamy wiertlem 4-5 mm tak aby dokopac sie do m-sca obsadzienia pinow . w czujniku . upewnic sie ze do pinu nie dochodzi zaden drucik . do pinow przylutowac wspomniany termistor .ostroznie aby nie doprowadzic do topienia tworzywa ) calosc po sprawdzeniu zalac zywica lub naciagnac koszulke termokurczliwa i cieszyc sie nowym termometrem wlasnej konstrukcji . polaczenia w samym czujniku sa tak cienkie i dodatkowo napiete ze kazde najmniejsze nagiecie pinu podczas podlaczania do wtyczki powoduje jego zerwanie . kupilem nowy mial odpowiednia opornosc . po podlaczeniu pokazal kreseczki . kupilem drugi bylo ok . rozebralem ten uszk aby sprawdzic w czym rzecz . doszedlem dom wnioskow ktore wyzej przedstawilem . obecnie mam 4 rok przerobiony w-g wersji dla estetykow . dokladnosc wskazan sprawdzona multimetrem z opcja pomiaru temp na tej samej wysok co czujnik orginalny . roznica 0,3 *C przy temp -10 * i 0,5przy 25*C . .ktos potrzebuje wiekszej dokladnosci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cherry_man Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > to byly te bardziej optymistyczne . zajme sie tymi mniej optymistycznymi > 1wyciagnij czujnik z gniazda w zderzaku . maly wkretaczek i sprawdz czy piny sa sztywno osadzone w > czujniku .jezeli ktorykolwiek ma luz to mozesz sie liczyc z tym ze czujnik ma zerwane > polaczenie el termicznego z wyprowadzeniem . jest cieplo wskazuje ok jest zimno zaczynaja sie > przeklamania a nawet brak wskazan (kreseczki). > naprawa jest prosciutka . idziesz do sklepu z klamotami do rtv i kupujesz Termistor 4,7 kohm . > .podlaczasz go do wtyku czujnika i masz nowy termometr max za 2 pln . jak bys go nie wpiol do > wtyczki to zawsze bedzie dzialal . warunek to :termistor musi byc wpiety ciasno . skrocis > wyprowadzenia zagiac tak aby ciasno wchodzily w piny wtyczki . calosc owinac tasma izol i ok . > wersja dla estetykow lub lubiacych podlubac . : > stary uszkodzony czujnik nawiercamy wiertlem 4-5 mm tak aby dokopac sie do m-sca obsadzienia pinow > . w czujniku . upewnic sie ze do pinu nie dochodzi zaden drucik . do pinow przylutowac > wspomniany termistor .ostroznie aby nie doprowadzic do topienia tworzywa ) calosc po > sprawdzeniu zalac zywica lub naciagnac koszulke termokurczliwa i cieszyc sie nowym termometrem > wlasnej konstrukcji . > polaczenia w samym czujniku sa tak cienkie i dodatkowo napiete ze kazde najmniejsze nagiecie pinu > podczas podlaczania do wtyczki powoduje jego zerwanie . > kupilem nowy mial odpowiednia opornosc . po podlaczeniu pokazal kreseczki . kupilem drugi bylo ok > . rozebralem ten uszk aby sprawdzic w czym rzecz . doszedlem dom wnioskow ktore wyzej > przedstawilem . obecnie mam 4 rok przerobiony w-g wersji dla estetykow . > dokladnosc wskazan sprawdzona multimetrem z opcja pomiaru temp na tej samej wysok co czujnik > orginalny . roznica 0,3 *C przy temp -10 * i 0,5przy 25*C . .ktos potrzebuje wiekszej > dokladnosci ? a to już wyczerpujący manual dobrze, że jutro sobota, będzie można pogrzebać przy wozie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 a co ze stala mrozo i glupotoodporna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Przerabiałem temat w tym tygodniu z tym, ze moj termometr na poczatku byl optymista jak u Ciebie, a pozniej stal sie koszmarnym pesymista. Przy temp -14 pokazywal -36 powodem byl przetarty przewod przy czujniku drgal ocierajac sie o zderzak az sie przetarl. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Miałem to samo w Corsie B - wymiana czujnika załatwiła sprawę. Co ciekawe kupiłem zamiennik SWAG, a pi wyjęciu z kartonika na czujniku wytłoczone logo GM Aha, cena to 25PLN a wymiana w minutkę załatwiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cherry_man Napisano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > a co ze stala mrozo i glupotoodporna . ale o sssooo chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > ale o sssooo chodzi ? o to co jest pod pytaniem ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cherry_man Napisano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > o to co jest pod pytaniem ! masz rację, nie ma się co afiszować nie mając profitów z tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.