Lucyfer Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Już drugi z kolei komplet (w sumie to niedużo na 19 lat) mi się wypalił. Zawsze wypalał się styk plusowy ogrzewania tylnej szyby. I teraz mam pytanie - czy komuś się udało stwierdzić, dlaczego wypala się tylko styk plusowy (pierwszy od prawej patrząc na bagażnik), a nigdy masowy - drugi od prawej? Zgodnie z prawem Kirchoffa obydwa są tak samo obciążone prądowo, dodatkowo styk masowy jest także wykorzystywany przez obwód wycieraczki szyby tylnej. A pytanie stąd, że się zastanawiam, czy po raz drugi wymieniać styki, czy dać sobie spokój i pociągnąć na stałe przewód ogrzewania tylnej szyby z klapy, potem wzdłuż wężyka spryskiwacza i tylnym słupkiem na krótko do przewodu wchodzącego do kostki palących się styków. Ktoś tak robił? No i przy tej okazji, w kontekście tego, że pali się zawsze tylko styk plusowy, zastanawiam się czy pociągnąć tylko przewód plusowy, czy także masowy. Uwagi? Pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Ja wyeliminowałem całkiem ten styk właśnie zastępując go przedłużeniem wiązki. Jest tam trochę kabelków i lekki potworek wyszedł, ale przez 2 lata działało bezbłędnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Ja wyeliminowałem całkiem ten styk właśnie zastępując go przedłużeniem wiązki. Jest tam trochę > kabelków i lekki potworek wyszedł, ale przez 2 lata działało bezbłędnie A mi ścieżki na szybie się rozpuściły chyba po 4 latach od nowości i problem sam się rozwiązał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > A mi ścieżki na szybie się rozpuściły chyba po 4 latach od nowości i problem sam się rozwiązał Ścieżki w niewielu miejscach pęknięć pokleiłem sporo lat temu i działały bez zarzutu. Ostatnio urwał mi się tym razem plusowy styk od szyby, ale po porządnym oczyszczeniu i styku i pola szyby, dał się mocno przykleić klejem przewodzącym. Natomiast styk w boczku bagażnika mam podtopiony i chcę coś z tym zrobić. Całkiem go nie będę eliminował, bo wycieraczka bierze na tyle mały prąd, że swoich styków nie pali, natomiast mnie zastanawia sprawa masy, o czym pisałem. Po prostu nie chcę dawać więcej przewodów w wiązce na górze, niż to konieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Ja wyeliminowałem całkiem ten styk właśnie zastępując go przedłużeniem wiązki. Jest tam trochę > kabelków i lekki potworek wyszedł, Raptem cztery Plus szyby, wspólna masa, stały plus i plus wycieraczki. W Audi mam więcej, ale tam pomyśleli i cała wiązka idzie w osłonie zawiasu tylnej klapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Raptem cztery Plus szyby, wspólna masa, stały plus i plus wycieraczki. W Audi mam więcej, ale tam > pomyśleli i cała wiązka idzie w osłonie zawiasu tylnej klapy. Ja mialem jeszcze stop i gniazdo od CB wiec troszke wiecej. Mniejsza z tym. Da się w każdym razie. Kable pusciłem w środku klapy i wyszedłem przy spryskiwaczu. Zatrytkowałem kabelki do węzyka wody i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Ja mialem jeszcze stop i gniazdo od CB wiec troszke wiecej. Mniejsza z tym. Da się w każdym razie. > Kable pusciłem w środku klapy i wyszedłem przy spryskiwaczu. Wierciłeś dla nich otwór? > Zatrytkowałem kabelki do węzyka > wody i tyle. OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Wierciłeś dla nich otwór? Nic nie wierciłem. Wyszedłem przez tą wąską zaślepkę na górze 3 są jeśli dobrze paiętam. Wydłubałem ją włożyłem jeden cienki kabel. Pod ręką był miedziany z instalacji elektrycznej domu. Przepuściłem go od góry w kierunku dołu klapy. Potem podpiąłem wystruganą instalację i przeciągnąłem spowrotem. Peszelek konektorki itp. i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Nic nie wierciłem. Wyszedłem przez tą wąską zaślepkę na górze 3 są jeśli dobrze paiętam. > Wydłubałem ją włożyłem jeden cienki kabel. No właśnie tam jest ciekawostka - od styków w klapie do szyby idzie przewód dwa razy grubszy, niż instalacji samochodu do styków w boczku bagażnika. > Pod ręką był miedziany z instalacji elektrycznej > domu. Przepuściłem go od góry w kierunku dołu klapy. Potem podpiąłem wystruganą instalację i > przeciągnąłem spowrotem. Peszelek konektorki itp. i gotowe. Otworki widziałem, tyle że są kawałek od spryskiwacza, ale pokombinuję. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Wiesz jest grubość i "grubość". Tak jak z kablami rozruchowymi z marketów. 2 żyłki miedzi 0.01mm a reszta to izolacja Nie sprawdzałem nigdy przekroju w wiązce. Nowy kawałek wiązki zrobiłem z przekroju 2mm splot. Fakt kawałek jest. Mi się udało jakoś peszelek tak dopasować, że doszedł do wężyka. Trytytytki dokończyły, a potem to już sie jakoś ułożyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Już drugi z kolei komplet (w sumie to niedużo na 19 lat) mi się wypalił. Zawsze wypalał się styk > plusowy ogrzewania tylnej szyby. I teraz mam pytanie - czy komuś się udało stwierdzić, > dlaczego wypala się tylko styk plusowy (pierwszy od prawej patrząc na bagażnik), a nigdy > masowy - drugi od prawej? W moim 24 letnim i po 8 (9 leci) latach mojego używania ani razu nie miałem takiego problemu. A wszystko działa i ogrzewanie i wycieraczka. Jeśli zgodnie z prawem kirchoffa powinieneś mieć ten problem na obu stykach to znaczy że prąd po przejściu + styku ma inne wyjście do - . Zatem szukaj przebicia w kablach lub stykach wewnątrz tylnej klapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > W moim 24 letnim i po 8 (9 leci) latach mojego używania ani razu nie miałem takiego problemu. A > wszystko działa i ogrzewanie i wycieraczka. Jeśli zgodnie z prawem kirchoffa powinieneś mieć > ten problem na obu stykach to znaczy że prąd po przejściu + styku ma inne wyjście do - . Zatem > szukaj przebicia w kablach lub stykach wewnątrz tylnej klapy. Warunkiem zadziałania prawa Kirchoffa jest identyczny opór obydwu styków. Mam wrażenie, że po prostu ten prawy styk ma słabszy docisk i stąd problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.