Skocz do zawartości

Po co 225szer opony w Civicu IX?


poziomek

Rekomendowane odpowiedzi

> Powiem tak, coś ściemniasz.

> Bo sam mam koła letnie 215/45/R17 i duże różnicy między 205/55/R16 nie wyczuwam.

> Jak ktoś jest bardzo wrażliwy to i wszystko poniżej profilu 65 uzna za koła od bolidu F1.

> Przesadą u nas może być co najwyżej R19-R20 i więcej

> Trzeba uważać, i to wszędzie bo nie tylko w PL są wyrwy itp.

Nic nie ściemniam.

Ostatnio wpadłem w obszar frezowanej nawierzchni. Gdy frezowana część się skończyła wpadłem to na tak ostry i wysoki próg, że tylko dzięki balonom 65 koła przetrwały.

Gdybym wpadł na moich poprzednich 215/50R17 to straty by wyniosły 2xopony i 2xfelgi.

Takich sytuacji można by przytoczyć wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie myślałeś o tym, że Twoje porównanie opon 205 16" VS 225 17" jest zaburzone tym, że jedne to

> zimówki, a drugie letnie?

Celna uwaga Watsonie grinser006.gif Jednakowoż miałem okazję prowadzić NB również na 205 letnich i 195 zimowych smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w czym ?

Ale o co pytasz?

> Nie zauwazylem tego w Insigni , brakowalo mi pewnosci i wyczucia w szczegolnosci ukl

> kierowniczego.

Zależy do czego masz odniesienie. Insignia ma prawie 5 metrów i waży ponad 1700 kg, trudno oczekiwać prowadzenia jak gokart.

> Dodatkowo strasznie szerokie opony powodowaly wieczna walke z koleinami .

Tego nie neguję, bo nie miałem przyjemności jazdy na takim rozmiarze. Być może masz rację ok.gif

> Ja dziekuje za takie poprawianie, znacznie bardziej wole jazda swoim Subaru, ktore wysmienicie

> sie trzyma drogi i to na znacznie wezszych i wyzszych oponach

A co to za Subaru?

> IMO, wiecej tracimi a nic nie zyskujemy

Czyli Twoim zdaniem wiekszy rozmiar nie daje nic, moim zdaniem daje bardzo dużo. Trudno będzie o kompromis wink.gif

> To lepiej pojsc krok dalej i zamowic szerokie 20", moj szef tak sobie skonfigurowal Insignie

Ale to już jest skrajność, wiadomo że felgi 20" będą upierdliwe na PL drogach. Mówimy o 17" w Civicu/Bravo, odpowiednik w Insigni to będzie 18". I będę zaparcie bronił tezy że taki "jeden rozmiar w górę" często dużo daje. Zresztą, jak już któryś z kolegów wcześniej wspomniał, często-gęsto takie większe ogumienie staje się standardem w yższych wersjach wyposażenia. Przywołana przez Ciebie Insignia w wersjach Sport i Cosmo też ma w standardzie 18" ok.gif

> o ile auto ma taki potencjal

Ma, jeśli wiemy o czym mówimy i o jakiej klasy aucie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.