lukidtl Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Witam! Panowie mam takie nurtujące mnie od paru dni pytanie .Mianowicie sprawdzam po kolei co może być przyczyną kiepawego odpalanie X17DTL.Częśc usterek znalazłem ,stanąłem teraz na podgrzewaczu paliwa i nie wiem czy coś tu nie jest pokręcone. Mianowicie mam taki układ przy filtrze http://imageshack.us/scaled/landing/69/zdjciepodgrzewacza.jpg Na tym górnym elemencie który dociska śrubę od paliwa ,jest wtyczka której napięcie po włączeniu zapłonu wynosi 12v. Poniżej jest taki czarny krążek ,który otacza filtr paliwa ,po włączeniu zapłonu brak jest na nim napięcia. Pomiar był dokonywany w temp poniżej 4 stopni . Do tego krążka dochodzi wtyczka z grubymi przewodami. Sprawdziłem na tzw piszczałkę styki przy tym krążku i występuję ciągłość czyli ,że styki w krążku są ok.Podejrzewam ,że jest tak w środku jakiś drut oporowy do podgrzewania . Teraz podstawowe pytanie bo mam już mętlik w głowie.Który to jest podgrzewacz a który to czujnik temp ?? Na chłopski rozum u góry jest czujnik temp a ten krążek to podgrzewacz. Tylko dlaczego na tej cienkiej wtyczce jest napięcie a na grubej jest brak napięćia? Wyczytałem,że w temp poniżej 5 stopni czujnik powinien uruchomić podgrzewacz paliwa. Proszę o wytłumaczenie bo nie jestem pewien co i jak. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Teraz podstawowe pytanie bo mam już mętlik w głowie.Który to jest podgrzewacz a który to czujnik > temp ?? na górze czujnik temperatury a na dole grzałka EDIT: odnośnie działania: czujnik owszem załącza podgrzewanie paliwa poniżej 5 stopni ale nie jest to wartośc dokładna dlatego albo zaczekaj na niższą temperaturę albo wymontuj go i do zamrażalnika na godzinę a pozniej z powrotem do auta jeżeli wiesz,żę podgrzewacz nie działa to warto sprawdzić czy przekażnik jest dobry i czy bezpiecznik 30A jest cały. Oba znajdziesz w takiej czarnej skrzynce w komorze silnika - o ile dobrze kojarzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukidtl Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Ok,a powiedz mi co z tym napięciem na czujniku temp na jakiej zasadzie to działa. Bo tam jest 12v we wtyczce i co jeśli czujnik wykryje temp mniejszą od tych 5 stopni to przekazuje napięcie do styku przekaźnika a on przerzuca na napięcie z większym natężeniem prądu? Do jakiego momentu ta grzałka grzeje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Jest tak jak piszesz. Przełącznik załącza obwód poniżej 5*C i wyłącza po przekroczeniu 16*C. Przekaźnik jest też rozłączany na czas uruchomienia rozrusznika. I tak jak wspomniał kol. przemty, to nie jest dokładnie 5*C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Witam, pozwolę sobie zadać pytanie w tym temacie. Chciałbym wymienić filtr paliwa w 1,7dtl. Etzold pisze że w wersji z podgrzewaczem paliwa trzeba zamontować filtr bez środkowego pierścienia z uszczelką. Poprzednio mechanik zamontował mi z tym pierścieniem. Ktoś wie jak jest prawidłowo na 100%? Z jednej strony brak tej uszczelki tak jakby powoduje że komora pobierania paliwa do filtra nie jest oddzielona od komory zasysania. Dołączam linki do zdjęć: 1. filtr z pierścieniem http://www.opel-sklep.com/environment/ca...02884007937.jpg 2. mój podgrzewacz od spodu i z zewnątrz http://img42.imageshack.us/img42/4087/img20130413133632.jpg http://img577.imageshack.us/img577/1565/img20130413135510.jpg Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.