kokosz Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Sprawa wygląda tak. Autko przeparkuje godzin kilka, ruszam i zaraz zaciągnę ręczny na powiedzmy 6 kliknięć to po ułamku sekundy słychać z kół głośne łupnięcie (jedno a po ułamku sekundy drugie koło) - jakby kto młotkiem solidnie pacnął w felgę. Ręczny ogólnie działa dobrze - po około 8 klikach hamuje koła w czasie jazdy do 0. Dodatkowo coś piszczy przy wolnej jeździe, nasila się na zakrętach; wyraźnie zależne jest od prędkości obrotowej kół. Powyżej powiedzmy 60kmph piszczenie zanika, albo lepiej powiedzieć jakoś się zlewa z resztą hałasu. Podniosłem autko i nagrałem, dobrze podgłoście coby Wam nie umknęło: A tu jeszcze prawy tył na lekko zaciągniętym ręcznym, chyba 4 kliki: Lewe koło, przy tym samym lekkim zaciągnięciu ręcznego, po prostu się obraca z oporem i nie ma tego nagłego zahamowania co widać na 5/6 sekundzie filmu. Sprawdzałem ręką felgi/hamulce po kilku km'wej przejażdżce miejskiej i nic nie jest gorące - wszystkie koła letnie lub lekko ciepłe. Przerabiałem w innych autach padające łożyska to wiem jak hałasują więc to raczej wykluczam - na trasie autko jest ciche jak zawsze. Około 10kkm temu zmieniałem klocki; autko ma 59kkm. ABS działa sprawnie, błędów na kompie żadnych. Spalanie chyba też w normie, może leciutko większe jak kilka miesięcy wcześniej: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/47885 Aha, z tegoco wiem to w Corolli hamulce z tyłu są tarczowe a ręczny bembnowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Mam podobnie w Yarisie i miałem w Lacetti Te pukania ręcznego dało się zniwelować u mechanika - coś wyregulował z tyłu. Co do piszczenia, to po zmianie klocków piszczy - nic z tym nie robię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Mam podobnie w Yarisie i miałem w Lacetti > Te pukania ręcznego dało się zniwelować u mechanika - coś wyregulował z tyłu. > Co do piszczenia, to po zmianie klocków piszczy - nic z tym nie robię Piszczenie pojawiło się niedawno, góra 3 miesiące temu a wtedy klocki musiały już być "ułożone" no zrobiły napewno ponad 5kkm. Możesz co więcej się dowiedzieć o tym pukaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Piszczenie pojawiło się niedawno, góra 3 miesiące temu a wtedy klocki musiały już być "ułożone" no > zrobiły napewno ponad 5kkm. Piszczenie zależy pogody - robi się sucho, to piszczą. Można spróbować oczyścić lepiej i przesmarować prowadnice zacisków. Ale może to już taki urok twardych klocków. > Możesz co więcej się dowiedzieć o tym pukaniu? Było łupnięcie czasem podczas zaciągania. Jedno koło zdaje się słabiej hamowało na ręcznym i mechanik coś wyregulował w Lacetti. W Yarisie mam podobnie, ale jeszcze nie byłem z tym u mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Piszczenie zależy pogody - robi się sucho, to piszczą. > Można spróbować oczyścić lepiej i przesmarować prowadnice zacisków. > Ale może to już taki urok twardych klocków. > Było łupnięcie czasem podczas zaciągania. Jedno koło zdaje się słabiej hamowało na ręcznym i > mechanik coś wyregulował w Lacetti. W Yarisie mam podobnie, ale jeszcze nie byłem z tym u > mechanika. O tych prowadnicach też słyszałem. W ręcznym u mnie zawsze łupie; jedno koło wydaje się faktycznie lekko słabiej hamować ale i tak oba zblokuje jak sie chce. A klocki mam standardowe Pagid'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.