Skocz do zawartości

C5 - prośba o opinie


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukiwania auta gorączkowo trwają i tym razem wpadł w oko Citroen C5. Co możecie powiedzieć o tym konkretnym aucie, silniku i jak to pracuje z automatem? Ile realnie takie auto może spalać LPG w dużym mieście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukiwania auta gorączkowo trwają i tym razem wpadł w oko Citroen C5. Co możecie powiedzieć o

> tym konkretnym aucie, silniku i jak to pracuje z automatem? Ile realnie takie auto może spalać

> LPG w dużym mieście?

Moja C4 pali od 10-12 litrow benzyny w miescie.

Mysle, ze w okolicach 15+ LPG jest realne w C5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny konfig 2.0+automat od prawie 7 lat.

Jazda miejsko-podmiejska 12-13,5 LPG (średnia prędkość z kompa pokładowego 38 kmh)

Trasa krajówkami w PL łagodna jazda 10 LPG.

O C5 swego czasu popełniłem dłuższe elaboraty na Francowatych. Trochę tego było :-)

Odnośnie innych pytań wygooglaj sobie Klub Cytrynki i na nim forum C5.

Fura z ogłoszenia wygląda na pierwszy rzut oka uczciwie, ale daj do oceny w Klubie Cytrynki. No i wiadomo odżałuj kilka stów na sprawdzenie w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja C4 pali od 10-12 litrow benzyny w miescie.

> Mysle, ze w okolicach 15+ LPG jest realne w C5.

C5, szczególnie 2.0 jest stworzone do LPG. Przejechałem swoim 140kkm na LPG, na dobrej instalacji jest zupełnie bezproblemowo i mało pali.

Benzynowe C5 hatchback 1.8 i 2.0 jest relatywnie lekkie, waży 1350 kg, tyle co nowe kompakty, spalanie LPG moim zdaniem jest niewysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C5, szczególnie 2.0 jest stworzone do LPG. Przejechałem swoim 140kkm na LPG, na dobrej instalacji

> jest zupełnie bezproblemowo i mało pali.

> Benzynowe C5 hatchback 1.8 i 2.0 jest relatywnie lekkie, waży 1350 kg, tyle co nowe kompakty,

> spalanie LPG moim zdaniem jest niewysokie.

Sam napisales ze pali ok 12-13 przy sredniej 38km/h.

Jak jezdze do pracy to srednia jest w okolicach 20km/h grinser006.gif

No i nie wiem czy sa takie lekkie, skoro C4 wazy ponad 1300kg wink.gif

Dane producenta sa trocje zbyt optymistyczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam identyczny konfig 2.0+automat od prawie 7 lat.

> Jazda miejsko-podmiejska 12-13,5 LPG (średnia prędkość z kompa pokładowego 38 kmh)

> Trasa krajówkami w PL łagodna jazda 10 LPG.

No to lubi sobie wypić, stawiałem na maks 11l w mieście.

> O C5 swego czasu popełniłem dłuższe elaboraty na Francowatych. Trochę tego było :-)

> Odnośnie innych pytań wygooglaj sobie Klub Cytrynki i na nim forum C5.

> Fura z ogłoszenia wygląda na pierwszy rzut oka uczciwie, ale daj do oceny w Klubie Cytrynki.

Faktycznie, jest klub cytrynki smile.gif Muszę zam zerknąć.

> No i

> wiadomo odżałuj kilka stów na sprawdzenie w ASO.

Mam fachowca od francowatych, gdzie serwisuję Lagunę, więc sprawdzenie na pewno będzie jeżeli przekonam żonę, że 13l to nie tak dużo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to lubi sobie wypić, stawiałem na maks 11l w mieście.

to jest 2.0 ze starym dobrym hydraulicznym automatem, 11 LPG w mieście to nieosiągalne w takim zestawieniu

> Faktycznie, jest klub cytrynki Muszę zam zerknąć.

> Mam fachowca od francowatych, gdzie serwisuję Lagunę, więc sprawdzenie na pewno będzie jeżeli

Niestety tematy hydrauliki w Wlkp ogarnia tylko ASO (nie wiem jak u Ciebie), ale zwróć uwagę na hydraulikę, główne elementy jak sfery czy kolumny-siłowniki sa bardzo trwałe, ale pierdoły potrafią byc kłopotliwe w wymianie i przez to kosztowne. Myślę o ciśnieniowych przewodach elastycznych i rurkach. Ostatnio jedna rurka mi strzeliła z powodu korozji i auto stało się lowriderem. Główny najdłuższy sztywny przewód ciśnieniowy 380 PLN w ASO więc niedrogo, ale wymiana 650 bo idzie przez różne zakamarki, m.in pod zbiornikiem paliwa.

Reszta jak w każdym innym aucie, słabe punkty to jeszcze przełacznik zespolony w kierze, tylne zaciski hamulcowe, łożyska tylnych wahaczy i mechanizm hamulca ręcznego.

W sumie największa wada to dla mnie przewody hydrauliczne od zawieszenia, przez 7 lat wymieniłem w ASO 2 elastyczne profilaktycznie bo pociły się (1000 i 600) oraz jeden sztywny (380).

Zalety: prosty silnik idealny do LPG, auto ciche, wygodne, komfortowe, świetne do dalekich podróży, wielki bagażnik w kombi który można obciążać bo dzięki hydraulice prześwit zawsze taki sam, klasyczny automat ze starej szkoły ZF lub AL4 który (odpukać) można łatwo naprawić, zupełny brak problemów z korozją z wyjątkiem tylnej klapy, trwałe zawieszenie (oprócz przewodów), wydech wraz z katem 10 letni dobrze wygląda (a auto na LPG prawie od nowości), bardzo bogate wyposażenie wielu egzemplarzy, super wygodne fotele, ciekawostką jest np. to że do starej nawigacji C5 z 2003r wychodzą coroczne aktualizacje od Navteq i bdb się ta navi spisuje.

Generalnie auto po przekroczeniu 150 kkm zaczyna już domagać się wydatków jeśli chcemy utrzymywac w bdb stanie, ale to raczej w osprzęcie i gadżetach, główne podzespoły są w dobrym stanie (mam 200kkm przebiegu obecnie) .

Kompendium wiedzy znajdziesz w na forum Klubie Cytrynki.

> przekonam żonę, że 13l to nie tak dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że ta C5-tka z ogłoszenia nie spali w mieście więcej niż 13

> litrów. Bo inaczej odpada a fajna kanapa jest na sprzedaż.

A co Ci za roznica czy spali 13 czy 15 litrow?

Ile km miesiecznie robisz po miescie, ze 5PLN/100km ma jakiekolwiek znacznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co Ci za roznica czy spali 13 czy 15 litrow?

> Ile km miesiecznie robisz po miescie, ze 5PLN/100km ma jakiekolwiek znacznie?

1000 km. Wiesz chcę też zaoszczędzić na paliwie w stosunku do tego ile teraz kosztuje mnie 100 km czyli 45 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to nad czym tu sie zastanawiac?

> Przeciez to jest 50PLN na miesiac...

Oszczędzam wink.gif A tak na serio to przy moim szczęściu mi spali 17 litrów a żonie 18 smile.gif I dupa wyjdzie z oszczędzania na paliwie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oszczędzam A tak na serio to przy moim szczęściu mi spali 17 litrów a żonie 18 I dupa wyjdzie z

> oszczędzania na paliwie

Ze spalaniem w miescie jest taki klopot, ze nie da sie go w zaden sposob porownac...

U mnie w C4 2.0 pali 10-12 litrow noPB przy jezdzie po Warszawie.

Przy czym ta pierwsza wartosc to jak pracowalem na 7 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.