spad Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Poszukiwania auta gorączkowo trwają i tym razem wpadł w oko Citroen C5. Co możecie powiedzieć o tym konkretnym aucie, silniku i jak to pracuje z automatem? Ile realnie takie auto może spalać LPG w dużym mieście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Poszukiwania auta gorączkowo trwają i tym razem wpadł w oko Citroen C5. Co możecie powiedzieć o > tym konkretnym aucie, silniku i jak to pracuje z automatem? Ile realnie takie auto może spalać > LPG w dużym mieście? Moja C4 pali od 10-12 litrow benzyny w miescie. Mysle, ze w okolicach 15+ LPG jest realne w C5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Mam identyczny konfig 2.0+automat od prawie 7 lat. Jazda miejsko-podmiejska 12-13,5 LPG (średnia prędkość z kompa pokładowego 38 kmh) Trasa krajówkami w PL łagodna jazda 10 LPG. O C5 swego czasu popełniłem dłuższe elaboraty na Francowatych. Trochę tego było :-) Odnośnie innych pytań wygooglaj sobie Klub Cytrynki i na nim forum C5. Fura z ogłoszenia wygląda na pierwszy rzut oka uczciwie, ale daj do oceny w Klubie Cytrynki. No i wiadomo odżałuj kilka stów na sprawdzenie w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Moja C4 pali od 10-12 litrow benzyny w miescie. > Mysle, ze w okolicach 15+ LPG jest realne w C5. C5, szczególnie 2.0 jest stworzone do LPG. Przejechałem swoim 140kkm na LPG, na dobrej instalacji jest zupełnie bezproblemowo i mało pali. Benzynowe C5 hatchback 1.8 i 2.0 jest relatywnie lekkie, waży 1350 kg, tyle co nowe kompakty, spalanie LPG moim zdaniem jest niewysokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > C5, szczególnie 2.0 jest stworzone do LPG. Przejechałem swoim 140kkm na LPG, na dobrej instalacji > jest zupełnie bezproblemowo i mało pali. > Benzynowe C5 hatchback 1.8 i 2.0 jest relatywnie lekkie, waży 1350 kg, tyle co nowe kompakty, > spalanie LPG moim zdaniem jest niewysokie. Sam napisales ze pali ok 12-13 przy sredniej 38km/h. Jak jezdze do pracy to srednia jest w okolicach 20km/h No i nie wiem czy sa takie lekkie, skoro C4 wazy ponad 1300kg Dane producenta sa trocje zbyt optymistyczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Mam identyczny konfig 2.0+automat od prawie 7 lat. > Jazda miejsko-podmiejska 12-13,5 LPG (średnia prędkość z kompa pokładowego 38 kmh) > Trasa krajówkami w PL łagodna jazda 10 LPG. No to lubi sobie wypić, stawiałem na maks 11l w mieście. > O C5 swego czasu popełniłem dłuższe elaboraty na Francowatych. Trochę tego było :-) > Odnośnie innych pytań wygooglaj sobie Klub Cytrynki i na nim forum C5. > Fura z ogłoszenia wygląda na pierwszy rzut oka uczciwie, ale daj do oceny w Klubie Cytrynki. Faktycznie, jest klub cytrynki Muszę zam zerknąć. > No i > wiadomo odżałuj kilka stów na sprawdzenie w ASO. Mam fachowca od francowatych, gdzie serwisuję Lagunę, więc sprawdzenie na pewno będzie jeżeli przekonam żonę, że 13l to nie tak dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > No to lubi sobie wypić, stawiałem na maks 11l w mieście. To chyba musisz poszukac auta klasy B lub C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > To chyba musisz poszukac auta klasy B lub C W tych segmentach też szukam, m.in. C4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > No to lubi sobie wypić, stawiałem na maks 11l w mieście. to jest 2.0 ze starym dobrym hydraulicznym automatem, 11 LPG w mieście to nieosiągalne w takim zestawieniu > Faktycznie, jest klub cytrynki Muszę zam zerknąć. > Mam fachowca od francowatych, gdzie serwisuję Lagunę, więc sprawdzenie na pewno będzie jeżeli Niestety tematy hydrauliki w Wlkp ogarnia tylko ASO (nie wiem jak u Ciebie), ale zwróć uwagę na hydraulikę, główne elementy jak sfery czy kolumny-siłowniki sa bardzo trwałe, ale pierdoły potrafią byc kłopotliwe w wymianie i przez to kosztowne. Myślę o ciśnieniowych przewodach elastycznych i rurkach. Ostatnio jedna rurka mi strzeliła z powodu korozji i auto stało się lowriderem. Główny najdłuższy sztywny przewód ciśnieniowy 380 PLN w ASO więc niedrogo, ale wymiana 650 bo idzie przez różne zakamarki, m.in pod zbiornikiem paliwa. Reszta jak w każdym innym aucie, słabe punkty to jeszcze przełacznik zespolony w kierze, tylne zaciski hamulcowe, łożyska tylnych wahaczy i mechanizm hamulca ręcznego. W sumie największa wada to dla mnie przewody hydrauliczne od zawieszenia, przez 7 lat wymieniłem w ASO 2 elastyczne profilaktycznie bo pociły się (1000 i 600) oraz jeden sztywny (380). Zalety: prosty silnik idealny do LPG, auto ciche, wygodne, komfortowe, świetne do dalekich podróży, wielki bagażnik w kombi który można obciążać bo dzięki hydraulice prześwit zawsze taki sam, klasyczny automat ze starej szkoły ZF lub AL4 który (odpukać) można łatwo naprawić, zupełny brak problemów z korozją z wyjątkiem tylnej klapy, trwałe zawieszenie (oprócz przewodów), wydech wraz z katem 10 letni dobrze wygląda (a auto na LPG prawie od nowości), bardzo bogate wyposażenie wielu egzemplarzy, super wygodne fotele, ciekawostką jest np. to że do starej nawigacji C5 z 2003r wychodzą coroczne aktualizacje od Navteq i bdb się ta navi spisuje. Generalnie auto po przekroczeniu 150 kkm zaczyna już domagać się wydatków jeśli chcemy utrzymywac w bdb stanie, ale to raczej w osprzęcie i gadżetach, główne podzespoły są w dobrym stanie (mam 200kkm przebiegu obecnie) . Kompendium wiedzy znajdziesz w na forum Klubie Cytrynki. > przekonam żonę, że 13l to nie tak dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że ta C5-tka z ogłoszenia nie spali w mieście więcej niż 13 litrów. Bo inaczej odpada a fajna kanapa jest na sprzedaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że ta C5-tka z ogłoszenia nie spali w mieście więcej niż 13 > litrów. Bo inaczej odpada a fajna kanapa jest na sprzedaż. A co Ci za roznica czy spali 13 czy 15 litrow? Ile km miesiecznie robisz po miescie, ze 5PLN/100km ma jakiekolwiek znacznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > A co Ci za roznica czy spali 13 czy 15 litrow? > Ile km miesiecznie robisz po miescie, ze 5PLN/100km ma jakiekolwiek znacznie? 1000 km. Wiesz chcę też zaoszczędzić na paliwie w stosunku do tego ile teraz kosztuje mnie 100 km czyli 45 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > 1000 km. No to nad czym tu sie zastanawiac? Przeciez to jest 50PLN na miesiac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > No to nad czym tu sie zastanawiac? > Przeciez to jest 50PLN na miesiac... Oszczędzam A tak na serio to przy moim szczęściu mi spali 17 litrów a żonie 18 I dupa wyjdzie z oszczędzania na paliwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Oszczędzam A tak na serio to przy moim szczęściu mi spali 17 litrów a żonie 18 I dupa wyjdzie z > oszczędzania na paliwie Ze spalaniem w miescie jest taki klopot, ze nie da sie go w zaden sposob porownac... U mnie w C4 2.0 pali 10-12 litrow noPB przy jezdzie po Warszawie. Przy czym ta pierwsza wartosc to jak pracowalem na 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.