rommcio Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Auto od jakiegoś czasu jest strasznie słabe w ogóle nie wchodzi na obroty mogę dodawać gazu ile chcę brak reakcji nie dzieje się to ciągle ale pomału coraz częściej i dłużej, pierwszy raz zauważyłem to jakieś 4 miesiące temu nie umiałem wyjechać z garażu ale trwało to sekundy i tylko raz później był spokój, dziś była chyba kulminacja bo przez 30 km nie chciało jechać ale co ciekawe jak pod koniec trasy wyłączyłem napęd na 4 koła jakby zaczął prawie normalnie przyspieszać, nie dało mi to spokoju więc pojechałem to sprawdzić i faktycznie auto odzyskało ducha przyspiesza normalnie obojętnie czy z napędem na 4 koła czy tez bez i co teraz być tu z tego mądry ? z ciekawości sprawdziłem błędy wczoraj nie było żadnego dziś pojawiło się coś takiego: http://zapodaj.net/a9269ea5ccf70.jpg.html Ten błąd pojawił się jakieś 3 miesiące temu tylko raz http://zapodaj.net/45980b624456b.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Auto od jakiegoś czasu jest strasznie słabe w ogóle nie wchodzi na obroty mogę dodawać gazu ile > chcę brak reakcji nie dzieje się to ciągle ale pomału coraz częściej i dłużej, pierwszy raz > zauważyłem to jakieś 4 miesiące temu nie umiałem wyjechać z garażu ale trwało to sekundy i > tylko raz później był spokój, dziś była chyba kulminacja bo przez 30 km nie chciało jechać ale > co ciekawe jak pod koniec trasy wyłączyłem napęd na 4 koła jakby zaczął prawie normalnie > przyspieszać, nie dało mi to spokoju więc pojechałem to sprawdzić i faktycznie auto odzyskało > ducha przyspiesza normalnie obojętnie czy z napędem na 4 koła czy tez bez i co teraz być tu z > tego mądry ? > z ciekawości sprawdziłem błędy wczoraj nie było żadnego dziś pojawiło się coś takiego: > http://zapodaj.net/a9269ea5ccf70.jpg.html > Ten błąd pojawił się jakieś 3 miesiące temu tylko raz > http://zapodaj.net/45980b624456b.jpg.html Odpowiedź brzmi - EGR kończy żywot. Pomaga czyszczenie lub wymiana. Więcej informacji na kąciku Stilo i Cromy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rommcio Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Odpowiedź brzmi - EGR kończy żywot. Pomaga czyszczenie lub wymiana. Więcej informacji na kąciku > Stilo i Cromy. Pytanie czy mogę jeszcze jechać tym autem bo jestem umówiony z mechanikiem dopiero na Piątek czy może mi w takim stanie całkowicie stanąć na drodze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Pytanie czy mogę jeszcze jechać tym autem bo jestem umówiony z mechanikiem dopiero na Piątek czy > może mi w takim stanie całkowicie stanąć na drodze ? raczej nie stanie, może być tak, że ledwo będzie jechać, a najlepiej to jak już zacznie przyspieszać to ciągnij powyżej 3 tys obr. Nie wiem jak w MJ, ale w JTD wtedy było odcięcie egr'a i auto stawało się rakietą. A jeszcze jedno-może być problem z uruchomieniem silnika, szczególnie, jak temperatury zejdą poniżej 0*. lepiej żebyś miał sprawny akumulator, jak nie będzie chciał zapalić, bo można się sporo nakręcić rozrusznikiem, żeby w końcu załapał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Pytanie czy mogę jeszcze jechać tym autem bo jestem umówiony z mechanikiem dopiero na Piątek czy > może mi w takim stanie całkowicie stanąć na drodze ? Odepnij dwupinową wtyczkę zasilającą cewkę EGR i zobacz czy da się jechać, jeśli tak to zostaw odpiętą. Wtyczka jest na tyle silnika, około 1/3 długości od prawej strony, patrząc od przodu auta. EGR to taka tuleja, cewka jest czarna i plastikowa, druga połowa aluminiowa. Jak auto nie będzie chciało jechać to przywal w ten aluminiowy walec młotkiem gumowym lub stalowym przez drewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gsz4 Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Pytanie czy mogę jeszcze jechać tym autem bo jestem umówiony z mechanikiem dopiero na Piątek czy > może mi w takim stanie całkowicie stanąć na drodze ? Jeśli masz dpf to niestety nie będzie się wtedy mógł wypalić i jeśli jest zapchany to może mu to zaszkodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rommcio Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > raczej nie stanie, może być tak, że ledwo będzie jechać, a najlepiej to jak już zacznie > przyspieszać to ciągnij powyżej 3 tys obr. Nie wiem jak w MJ, ale w JTD wtedy było odcięcie > egr'a i auto stawało się rakietą. > A jeszcze jedno-może być problem z uruchomieniem silnika, szczególnie, jak temperatury zejdą > poniżej 0*. lepiej żebyś miał sprawny akumulator, jak nie będzie chciał zapalić, bo można się > sporo nakręcić rozrusznikiem, żeby w końcu załapał. Faktycznie auto gorzej pali trzeba dłużej pokręcić ale jak do tej pory jeszcze nie musiałem drugi raz zapalać, wczoraj postanowiłem go trochę przepalić więc wypad na A4 i 160km/h zrobiło cuda dziś auto szło dobrze tzn. do 2000 obrotów muł później normalne, gadałem z mechanikiem który wyczyści lub wymieni mi EGR powiedział że wyczyści również kolektor mam dać to robić czy nie ? znajomi odradzili mi żebym ściągał kolektor podobno można przy temu dużo zepsuć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > Faktycznie auto gorzej pali trzeba dłużej pokręcić ale jak do tej pory jeszcze nie musiałem drugi > raz zapalać, wczoraj postanowiłem go trochę przepalić więc wypad na A4 i 160km/h zrobiło cuda > dziś auto szło dobrze tzn. do 2000 obrotów muł później normalne, znaczy, że z egr'em jeszcze nie jest źle, ale to wyraźny sygnał, że trzeba coś z tym zrobić. U mnie (w JTD) czasem nie przyspieszał w ogóle, czasem mulił do 3 tys, potem rakieta. Przepalanie na trasie nic nie da, ja na tak zwalonym egr'rze zrobiłem 2x300 km trasy i nic mu nie pomagało, dopiero zaślepienie (w JTD da sie to zrobić bez checka na desce, w MJ bedzie błąd) pozbawiło mnie problemów z EGRem na zawsze. > gadałem z mechanikiem który wyczyści lub wymieni mi EGR powiedział że wyczyści również kolektor mam dać to robić czy nie ? > znajomi odradzili mi żebym ściągał kolektor podobno można przy temu dużo zepsuć ? nie mam pojęcia czy coś można zepsuć czy nie przy zdejmowaniu kolektora, na pewno czyszczenie byłoby wskazane. Co do czyszczenia EGR'a, to z doświadczenia innych użytkowników Stilo to raczej krótkotrwała poprawa, rzadko starcza na więcej niż 1-1,5 roku, a ponoć roboty przy tym, żeby to porządnie było wyczyszczone, jest sporo. Gdybym miał taki problem, wymieniałbym na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rommcio Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Dziś mechanik wyczyścił mi EGR efekt był taki że auto nawet ładnie szło ale tylko 2-4 km później klapa znowu zamula i to strasznie jak wróciłem do domu podłączyłem pod kompa i znowu ten błąd mi to wygląda na przepływke nie jestem pewny i ciekawy waszej opinii mam jutro jeszcze raz podjechać do mechanika powiedział mi że może jakiś przewód od turbo jest dziurawy może ma rację niech sprawdzi zobaczymy. ------------------------------------------------------------------ Znalazłem ciekawy temat na innym forum to dalej jest błąd EGRa chyba jest uszkodzony więc jutro jeszcze pojadę do mechanika ale z góry zaznaczę że nie będę nic wymieniał bo to bezsens żebym co rok lub dwa kupował nowy EGR więc jutro napisze do Cinka w sprawie usunięcia EGR a może nawet przy okazji DPF też poleci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.