62545tomasz Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 witam dawno mnie tu nie bylo bo przez ostatnie lata mialem auta tylko na PB, ostatnia gazownie sprzedalem w 2007 roku... Panowie i Panie;) otóż mam problem, pacjent to tytulowe mondeo mk2 1800cm3 benzyna z lpg drugiej generacji, kupilem niedawno, nie wiem kiedy wlasciciel zmienial filtry, swiece itp. Samochod na gazie chodzi idealnie, no moze nie do konca bo przy przyspieszaniu przy ok 5300 obrotow przerzuca z gazu na benzyne i zaczynja sie schody;) auto na gazie smiga ladnie, na benzynie przyspieszajac powyzej 4000 obrotow dostaje kangurka, dlawi sie i brak mu mocy, gdy przelacze na gaz jest idealnie, powrot na benzyne i znow kiszka zalalem stp czerwone i czarne, zbiornik do pelna, zrobilem na benzynie kolo 100 km i nie przechodzi.. .pomyslalem, ze moze wymienie filtr paliwa, powietrza i swiece bo nie mam pojecia kiedy byly wymieniane... co mozecie podpowiedziec, dlaczego na benzynie powyzej 4500 nie jedzie... wczesniej mialem astre 2 w sekwencji i pamietam, ze ciagnal do konca na gazie, a tu przelacza mi na benzynke przy 5300... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 lpg II gen i sam przerzuca na pb? chyba ze ustawione po obrotach ze ma przerzucac swiece zmien, filtry tez, zwroc uwage czy nie masz popekane kol wydechowego moze pompa paliwowa nie wydala juz, moze byc tez przeplywka jak masz mozliwosc jakims fejsem sie wpiac to mozna podgladnac co go tam boli na pb generalnie mam taki sam samochod, prosty jest, diagnostyke ma uproszczona ale da sie latwo ogarnac ja wrzucilem przeplywke z 2.0 bo walnieta mialem i przepustnice z 2.0 to troche odzyl, no ale u mnie sekwencja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > lpg II gen i sam przerzuca na pb? chyba ze ustawione po obrotach ze ma przerzucac > swiece zmien, filtry tez, zwroc uwage czy nie masz popekane kol wydechowego > moze pompa paliwowa nie wydala juz, moze byc tez przeplywka > jak masz mozliwosc jakims fejsem sie wpiac to mozna podgladnac co go tam boli na pb > generalnie mam taki sam samochod, prosty jest, diagnostyke ma uproszczona ale da sie latwo ogarnac > ja wrzucilem przeplywke z 2.0 bo walnieta mialem i przepustnice z 2.0 to troche odzyl, no ale u > mnie sekwencja jakie swiece i filtry polecasz bym kupil? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > jakie swiece i filtry polecasz bym kupil? filtry filtrona wkladam ale negatywne opinie tez znajdziesz a swiece ngk chyba numer 0005 TR5A-10 jakies 11 zl / szt albo oryginaly ford Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > ... swiece ... oryginaly ford Ford potrafił dawać świece z odstępem elektrod 1,3 mm, a może nawet i więcej. Polecam wziąć świece o takich samych parametrach, ale z mniejszym odstępem elektrod - układ zapłonowy będzie mniej obciążony - kable WN i cewki dłużej pożyją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 obstawiam ze reduktor nie wyrabia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > obstawiam ze reduktor nie wyrabia a co ma reduktor do jazdy ne benzynie? czy moze masz na mysli przelaczanie sie powyzej 5300 na benzyne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > a co ma reduktor do jazdy ne benzynie? > czy moze masz na mysli przelaczanie sie powyzej 5300 na benzyne? bo jak nie wyrabia lpg to sie przełacza na PB moze tez byc taka sytuacja moga być ustawione graniczne obroty w których komp przełacza na paliwo. takie zabezpieczenie silnika lub nie nie wyrabia reduktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > bo jak nie wyrabia lpg to sie przełacza na PB Sam sie nie przełączy. Jak nie wyrabia to nie jedzie a nawet zwalnia. Miewam tak czasami jak sie pusto w zbiorniku robi > moga być ustawione graniczne obroty w których komp przełacza Tu jak najbardziej jest to możliwe i nawet konieczne dla bezpieczeństwa silnika. Pomyśl co sie może stać jak dasz na LPG na luzie gaz w podłogę a nie będziesz miał odcinki obrotów? Silnik sie rozkręci na tyle na ile mu pozwoli ilość paliwa dostarczona do cylindrów. Nie trudno sie domyśleć jaka moze być fajna katastrofa. Dlatego ustawia sie przelącznie na benzynę. Ja mam na 6000 obr o odcinka na benzynie jest 6,5 tyś wiec sie silnik nie rozbiega. Obstawiem że to Mondeo ma ogranicznik ustawiony na 5,3 tyś obr i dlatego wtedy przełącza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogoszkocja Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 stawiam ,że w centralce jest zmiana na pb po przekroczeniu obrotów.silnik przechodzi na benzyne tylko mapy rozjechane i zaczynają sie schody.w moim mondeo jest podobnie warto sprawdzić podpinając komputer do samochodu jakie korekty czasów wtrysków.może nawet już korekty nie wytarczają i wywala błąd.niestety mondeo nie posiada kontrolki silnika i przez to nawet o tym nie wiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 a jak myslisz, wymiana filtra paliwa, swiec pomoze i wroci moc na benzynie;)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogoszkocja Napisano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 cały czas to jest wróżenie z fusów.więcej można powiedzieć po podłączeniu kompa do komputera samochodowego i centralki gazu.ja proponuje odłączyć na noc akumulator i odpalić rano na benzynie i przejechać.jeżeli moc na benzynie będzie to winna bedzie kuchenka.jeżeli nie to trzeba szukać, jeżeli nie możesz podpiąć pod kompa to zostaje wymienianie części po kolei,aż trafisz na walniętą. ja zaczołbym od świec, przewody,filtry i bardzo ważne przepływka.napewno warto wyczyścić. jeżeli posiadasz zwykły miernik ( 20 zł) warto sprawdzić poszczególne elementy elektryczne silnika( w tym i przepływkę) tutaj link pomocny http://www.mondeoklubpolska.pl/showthrea...ników-w-silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 a moze to pompa paliwa sie konczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.