CiastekD Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Mam pytanie. Jako, że sezon w najlepsze to postanowiłem zrobić przekładkę, pojechałem, przed ich założeniem,więc sprawdzić czy w ogóle sa proste. Są proste ale przy okazji wyszło, że wszystkie koła mają miejscami niedowagę ok 5- 10g KOła przejechały ledwie jeden sezon, Niby nic nigdy nie biło Pytanie czy to przy leżakowaniu się tak zrobić mogło czy tak od początku tak mogły mieć z tą niedowagą? I drugie pytanie czy trzeba takie niedowagi już korygować czy mieści się to jenak w granicach tolerancji i z tym przejeździć jeszcze jeden sezon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Są proste ale przy okazji wyszło, że wszystkie koła mają miejscami niedowagę ok 5- 10g 5 do 10 gramów ma koło zdjęte z wyważarki, ponownie założone i zmierzone, więc nie przejmuj się takimi odchyłkami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > 5 do 10 gramów ma koło zdjęte z wyważarki, ponownie założone i zmierzone, więc nie przejmuj się > takimi odchyłkami . Mówisz No to zabieram się za czyszczenie i zakładam, bo czas najwyższy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janiol13 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > 5 do 10 gramów ma koło zdjęte z wyważarki, ponownie założone i zmierzone, i rzucone z drugiego pietra dzisiaj z nudów wrzuciłem na maszyne felgi stalowe na które zakładałem opony zimowe tamtego roku. i tylko jedna z nich miała niedowagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janiol13 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 alumki przed naklejeniem odważnika trzeba dokładnie oczyścić inaczej odpadnie z tego może być ta różnica zaś na stalowych zauważyłem przy nabijaniu ze nie które cięzarki są po nabiciu luzne i mogą się przesuwać po racie po za tym są ciezarki nabijane do alum i do stalowych felg. i zdazają się ludzie co na stali maja nabite cieżarki do aluminiowych felg które lataja po rantach,no chyba ze dawno już odpadły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Mam pytanie. > Jako, że sezon w najlepsze to postanowiłem zrobić przekładkę, pojechałem, przed ich założeniem,więc > sprawdzić czy w ogóle sa proste. > Są proste ale przy okazji wyszło, że wszystkie koła mają miejscami niedowagę ok 5- 10g > KOła przejechały ledwie jeden sezon, Niby nic nigdy nie biło > Pytanie czy to przy leżakowaniu się tak zrobić mogło czy tak od początku tak mogły mieć z tą > niedowagą? > I drugie pytanie czy trzeba takie niedowagi już korygować czy mieści się to jenak w granicach > tolerancji i z tym przejeździć jeszcze jeden sezon? od 5-10g to norma, koła powinno się wyważyć jeszcze raz aczkolwiek jeśli niezostaną wyważone to nie powinny powodować one jakiegoś strasznego ściągania czy inny nieprzyjemności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > alumki przed naklejeniem odważnika trzeba dokładnie oczyścić inaczej odpadnie z tego może być ta > różnica Spoko nic się nie poodklejało . Dlatego mniemam że może tak było od początku, a nic niepokojącego w związku z tym się nie działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > > I drugie pytanie czy trzeba takie niedowagi już korygować czy mieści się to jenak w granicach > tolerancji i z tym przejeździć jeszcze jeden sezon? Pomijając zupełnie inne kwestie, chciałbym zauważyć, że wyważarki wyważają koła do wartości 1g. Ktoś kiedyś jednak stwierdził, że taka dokładność nie jest potrzebna, dlatego ciężarki produkuje się co 5g, a i wyważarki zaokrąglają wyważoną wartość. Prosta logika mówi, że wyważając 3g lub 4g zaokrągli do 5g, 13 i 14g zaokrągli do 15g itd. Tak samo w dół. Wartość 1 i 2 g zaokrągla do 0g, 11 i 12 do 10g itd . Biorąc pod uwagę wartość graniczną czyli 2g i 3g łatwo dojść do wniosku, że zmienić się ona może pod wpływem obrotów koła na wyważarce. Wystarczy, że podczas obrotów od koła oderwie się kilka kropel wody lub parę ziarenek piasku o wadze 1g ( dokładnie, to nawet 0,5g ). Pytanie czy trzeba to korygować? Nie trzeba. Jest to nawet w instrukcji wyważarki. Tyle tylko, że pozostawiając taką 5g niedowagę można narazić właściciela auta na nocne koszmary, dlatego większość jednak te 5g nabija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.