raf7 Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 cienias od 3 dni stoi i nie pali. W związku z tym może ktoś mnie uświadomi, czy za brak iskry odpowiada czujnik położenia wału (nieprawidłowy odstęp, uszkodzenie wewnętrzne)? Wymienione 2 cewki, nowe kable magnetti, świece ricambi, sprawdziłem też napięcie i dochodzi do modułu. Posprawdzałem też dwa przewody idące od wtyczki czujnika do modułu pin 1 i pin 2 i są ok. Wiem, że można sprawdzić rezystancje czujnika ale miernik mam kiepski tylko do 200Om i potrzebuje potwierdzenia że to on odpowiada za brak iskry, czy szukać gdzie indziej rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > cienias od 3 dni stoi i nie pali. W związku z tym może ktoś mnie uświadomi, czy za brak iskry > odpowiada czujnik położenia wału (nieprawidłowy odstęp, uszkodzenie wewnętrzne)? > Wymienione 2 cewki, nowe kable magnetti, świece ricambi, sprawdziłem też napięcie i dochodzi do > modułu. Posprawdzałem też dwa przewody idące od wtyczki czujnika do modułu pin 1 i pin 2 i są > ok. > Wiem, że można sprawdzić rezystancje czujnika ale miernik mam kiepski tylko do 200Om i potrzebuje > potwierdzenia że to on odpowiada za brak iskry, czy szukać gdzie indziej rozwiązania. w pierwszej kolejności bym sprawdził czujnik , rezystancja ok 700 ohm , sprawdz tez odegłosć czujnika od znaczników koła pasowego powinna zawierać się między 0,5-1,5 mm. ponadto sprawdz czy a koła nie odpadł jeden ze znaczników - tam ich chyba 3 są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 20 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2013 > w pierwszej kolejności bym sprawdził czujnik , rezystancja ok 700 ohm , sprawdz tez odegłosć > czujnika od znaczników koła pasowego powinna zawierać się między 0,5-1,5 mm. ponadto sprawdz > czy a koła nie odpadł jeden ze znaczników - tam ich chyba 3 są dzięki za podpowiedź, czyli wpierw muszę zaopatrzyć się w lepszy multimetr bo ten DT9208A nie ma takiego zakresu, po ustawieniu na 200Om, pokazuje cały czas 1 z lewej strony. Sprawdziłem też dodatkowo wszystkie kable (igłą) cewka moduł, moduł czujnik i są na 100% przejścia. Raczej wszystko idzie w kierunku czujnika, jakaś dziwna przypadłość to będzie już 4 czujnik od żywota auta. A żeby nie było, że nie sprawdziłem, ząbki na kole pasowym są wszystkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2013 sprawdź czy koło pasowe jest proste tzn nie ma bicia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 > sprawdź czy koło pasowe jest proste tzn nie ma bicia ten miernik co podałeś to ma zakres do 200 ale MEGA om więc jak ci na żadnym zakresie nie wskazuje rezystancji to albo czujnik spalony albo kabel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > ten miernik co podałeś to ma zakres do 200 ale MEGA om więc jak ci na żadnym zakresie nie wskazuje > rezystancji to albo czujnik spalony albo kabel sprawdziłem czujnik multimetrem M830B i przy takiej temperaturze jak teraz 20st przy wtyczce modułu Pin 1/2 pomiar wachał sie 792-802 udało mi sie odpalić silnik, po zgaszeniu po tym wskazania były 735-767 po 10 minutowej jeździe (silnik gorący) 735, 809, 930 i najwięcej pokazał 1029 dodam, ze zawsze był problem z paleniem zimego, jak ciepło za oknem to miał humor i jakoś palił, wydaje się że mamy winowajce. Możecie mi jeszcze podać rozmiar odstępu elektrod w świecach, bo jak ustawie czujnik GMP, a ma się szczelinomierz, to świeczki też przydało by się ustawić książkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 > sprawdziłem czujnik multimetrem M830B i przy takiej temperaturze jak teraz 20st przy wtyczce modułu > Pin 1/2 > pomiar wachał sie 792-802 > udało mi sie odpalić silnik, po zgaszeniu po tym wskazania były 735-767 > po 10 minutowej jeździe (silnik gorący) 735, 809, 930 i najwięcej pokazał 1029 > dodam, ze zawsze był problem z paleniem zimego, jak ciepło za oknem to miał humor i jakoś palił, > wydaje się że mamy winowajce. > Możecie mi jeszcze podać rozmiar odstępu elektrod w świecach, bo jak ustawie czujnik GMP, a ma się > szczelinomierz, to świeczki też przydało by się ustawić książkowo. no i wkońcu pali, w kwesti informacyjnej mogę dodać czujnik Magneti SEN 8K odstęp minimalny bez żadnych podkładek jaki mi się udało uzyskać to 0,9 mm (zakres 0,4 do 1,0 mm dla każdego z występów na kole pasowym) natomiast świece odstęp elektrod 0,7 do 0,8 mm, u mnie RN9YC z odstępem 0,8 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 jaka w końcu była przyczyna ? czujnik? czemu tak czesto leci - coś nie tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > jaka w końcu była przyczyna ? czujnik? tak > czemu tak czesto leci - coś nie tak... nie wiem (mechanicznie na bank nie jest jakoś narażony na uszkodzenia mam od zawsze nadkola i osłonę chłodnicy) wpierw był oryginał, potem zamiennik KW Italy, póżniej MM Sen 8K, i teraz znów taki sam. Najwidoczniej jest to jeden z najczulszych punktów cento jeżeli chodzi o układ zapłonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.