Skocz do zawartości

Pierwszy problem


krecha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dopadł mnie wczoraj pierwszy problem z instalacją, mianowicie podczas szybszego startu (biegi 1-3) i przy mocniejszej przegazówce na luzie zaczyna mrugać dioda gazu (ale nie piszczy jak przy przejściu na benzynę). Po odpuszczeniu gazu i przy spokojnej jeździe przestaje mrugać. Towarzyszło temu nieraz podczas jazdy delikatne szarpnięcie (przełączenie na benzynę?). Do tego wydawało mi się że samochód stracił trochę wigoru. Na benzynie chodzi ok. Gazu w zbiorniku miałem jeszcze na jakieś 80km. Wieczorem dotankowałem do pełna, odstawiłem samochód na noc i dzisiaj problem zniknął. Wszystko chodzi ok i nie mruga nawet przy mocnym but.gif. Może to być wina trefnego gazu? (tankowany na auchan, dotankowanie na orlenie). Jechać do gazownika niech szuka problemu? Instalka stag 4plus, ACR01 i HANY zielone, przegląd 3000km temu, instalka ma ok 14000km, vectra c 2,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie odpuść.

Jak będzie się powtarzało to wtedy jedź na sprawdzenie.

Może być tak, że masz wielozawór w butli z przodu, a nie z tyłu i jak mocno depnąłeś, to lpg odpłynęło do tyłu i go po prostu zabrakło ...

PS. Lub spadło ciśnienie na tyle, że czas wtrysku był zbyt długi i wtryski się zapętliły ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie odpuść.

> Jak będzie się powtarzało to wtedy jedź na sprawdzenie.

> Może być tak, że masz wielozawór w butli z przodu, a nie z tyłu i jak mocno depnąłeś, to lpg

> odpłynęło do tyłu i go po prostu zabrakło ...

Tylko wcześniej nie było takich problemów, zresztą dzisiaj rano już też wydawało się ok niewiem.gif

> PS. Lub spadło ciśnienie na tyle, że czas wtrysku był zbyt długi i wtryski się zapętliły ...

Jak mi spadło na początku ciśnienie na parowniku do wyskakiwał na benzynę przy starcie ale piszczała instalka jak przy końcu gazu i nie wracała na gaz samoczynnie, teraz poza miganiem kontrolki cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko wcześniej nie było takich problemów, zresztą dzisiaj rano już też wydawało się ok

> Jak mi spadło na początku ciśnienie na parowniku do wyskakiwał na benzynę przy starcie ale

> piszczała instalka jak przy końcu gazu i nie wracała na gaz samoczynnie, teraz poza miganiem

> kontrolki cisza

pewnie masz ISA wlaczone i wszedles w zakres mapy gdzie nie bylo zebranych danych odnosnie pracy na PB , stad miganie, przelaczenie bezglosnie, zebranie danych, powrot na lpg i juz wiecej na pb sie nie przelaczyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może być

Po zalaniu na orlenie problem nadal występuje ale już nie w takim stopniu, przerzuca tylko przy ostrym but.gif na 1 biegu

> ale czerwony oczywiście?

Czarny, parametrowo jest na styk, do 150KM. Pytałem jak zakładali i mówili że wystarczy niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie masz ISA wlaczone i wszedles w zakres mapy gdzie nie bylo zebranych danych odnosnie pracy na

> PB , stad miganie, przelaczenie bezglosnie, zebranie danych, powrot na lpg i juz wiecej na pb

> sie nie przelaczyl

Nie bardzo rozumiem co do mnie piszesz wink.gif, co trzeba w takim razie zrobić aby było ok? Zaznaczam że przez prawie rok nie było najmniejszych problemów z instalacją. Możliwe że coś się rozjechało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po zalaniu na orlenie problem nadal występuje ale już nie w takim stopniu, przerzuca tylko przy

> ostrym na 1 biegu

> Czarny, parametrowo jest na styk, do 150KM. Pytałem jak zakładali i mówili że wystarczy

Ja bym sprawdził ciśnienie reduktora przy ostrym bucie. Reduktor na styk, słabsze paliwo, wyższa temperatura, ostry but... Może po prostu w powyższych, niesprzyjających okolicznościach reduktor nie wyrabia i przełącza na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bardzo rozumiem co do mnie piszesz , co trzeba w takim razie zrobić aby było ok? Zaznaczam że

> przez prawie rok nie było najmniejszych problemów z instalacją. Możliwe że coś się rozjechało?

jak przez rok bylo ok to moja teoria polegla

sprawdzic cisnienie trzeba i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak przez rok bylo ok to moja teoria polegla

Niekoniecznie ...

Miałem kiedyś staga, który ni z tego ni z owego zgubił mapy benzyny.

Za włączoną isą i niecałej mapie benzynowej przemawia brak sygnalizacji dźwiękowej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pojęcia Zauważyłem że im wyższa temp na zewnątrz tym jakby problem występuje częściej

Czy jak się kończy lpg i przełącza na benzynę, to jest sygnalizacja dźwiękowa? Pytam o to czy dźwięk działa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jak się kończy lpg i przełącza na benzynę, to jest sygnalizacja dźwiękowa? Pytam o to czy

> dźwięk działa ...

Tydzień temu działała więc podejrzewam że działa. Poza tym wcześniej przy za niskim ciśnieniu przerzucało na benzynę z piszczeniem i nie wracał już sam na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tydzień temu działała więc podejrzewam że działa. Poza tym wcześniej przy za niskim ciśnieniu

> przerzucało na benzynę z piszczeniem i nie wracał już sam na gaz.

Bo było aktywne "wyłącz przy pierwszym" (spadku ciśnienia), czy jakoś tak. Samo się to raczej nie fajkuje/odfajkowywuje. smile.gif

Skoro tak, to Twój problem może mieć inną przyczynę, niż spadki ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo było aktywne "wyłącz przy pierwszym" (spadku ciśnienia), czy jakoś tak. Samo się to raczej nie

> fajkuje/odfajkowywuje.

> Skoro tak, to Twój problem może mieć inną przyczynę, niż spadki ciśnienia.

Dzwoniłem do gazownika i jestem umówiony na poniedziałek. Jak się coś wyjaśni napisze w czym był problem. Stawiał wstępnie na złej jakości gaz. Zobaczymy. Po zatankowaniu na innej stacji jest lepiej ale nie idealnie. Może coś w tym być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro mówisz , że do 150 KM szóstka rurka to mało , to jaka jest potrzebna do 300? Rura pół cala?

ziomek nie czaisz

tutaj reduktor jest mocowo na styk, aby zmniejszyc ryzyko niedomagania stosuje sie lepsze= wieksze zasilanie reduktora w lpg, równiez nalezy wyeliminować zagiecia / zwęzenia miedzi.

w 300 wsyatrcz faro 13mm oraz wielozawór super lub extra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomek nie czaisz

> tutaj reduktor jest mocowo na styk, aby zmniejszyc ryzyko niedomagania stosuje sie lepsze= wieksze

> zasilanie reduktora w lpg, równiez nalezy wyeliminować zagiecia / zwęzenia miedzi.

> w 300 wsyatrcz faro 13mm oraz wielozawór super lub extra.

A po co tak kombinować, jak można dać po prostu nieco mocniejszy reduktor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czarny ????

> To chyba kierownik pedału gazu nie dotyka

czarny

nawet jezdziłem jako pasazer, auto gazownika. akurat w tym silniku i montażu działą przy mocnym bucie

ale podejrzewam ze zasilanie połozono tak aby to reduktor był najsłabszym ogniwem,

w audi 1.8t 180 juz nie wyrabia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomek nie czaisz

> tutaj reduktor jest mocowo na styk, aby zmniejszyc ryzyko niedomagania stosuje sie lepsze= wieksze

> zasilanie reduktora w lpg, równiez nalezy wyeliminować zagiecia / zwęzenia miedzi.

> w 300 wsyatrcz faro 13mm oraz wielozawór super lub extra.

Spokojnie ziomek , zrobiłem parę furek , więc czaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3 litrów na 6mm miedzi nie puscisz , chyba ze bedzie jezdzic do 3 tysiecy obr.

Caravany 3,3 litra śmigaja na szóstce aż miło cool.gif

> r01 dziala bez problemu w silniku honda 2.4 190km. tylko nie wiem na jakim zasilaniu.

Robiliśmy to na szóstce plus KME silver , jakimś młodym gniewnym i zastrzeżeń nie mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomek to sie dowiedz bo rreduktor masz na styk. Twoj silnik to 147km czy 150km?

> powinien mieć miedz 8mm lub faro 13mm

> lub reduktor poszedł se. zdarzały sie takie przypadki

147KM, co dziwne wczoraj objawy całkowicie ustąpiły, przy but.gif działa jak trzeba, a i dynamika jakby wróciła. Podjadę dla świętego spokoju w poniedziałek do gazownika. Wszystko na ta chwilę wskazuje na gówniany gaz z Auchan frown.gif A co do przewodów to nie wiem czy to może mieć w moim przypadku wpływ, kilkanaście kkm samochód chodził idealnie, identycznie jak na benzynie. Zobaczę co powiedzą w poniedziałek i napiszę. Zakład ma chyba najlepsze opinie w kuj-pom i chłopaki moim skromnym zdaniem znają się na rzeczy i ufam im w 100% smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 147KM, co dziwne wczoraj objawy całkowicie ustąpiły, przy działa jak trzeba, a i dynamika jakby

> wróciła. Podjadę dla świętego spokoju w poniedziałek do gazownika. Wszystko na ta chwilę

> wskazuje na gówniany gaz z Auchan A co do przewodów to nie wiem czy to może mieć w moim

> przypadku wpływ, kilkanaście kkm samochód chodził idealnie, identycznie jak na benzynie.

> Zobaczę co powiedzą w poniedziałek i napiszę. Zakład ma chyba najlepsze opinie w kuj-pom i

> chłopaki moim skromnym zdaniem znają się na rzeczy i ufam im w 100%

ziomek

włassniemi sie sobie przypomniałem

czasem jak masz mało lpg w zbiorniku to potrafi się zassać syf z dna zbiornik i przytkać przewod

moim zdaniem sprawdzic filtry i na dno zbiornika przyczepić magnes zeby opiłki były na dnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzwoniłem do gazownika i jestem umówiony na poniedziałek. Jak się coś wyjaśni napisze w czym był

> problem.

Jestem po wizycie w warsztacie, poprawili coś w programie, coś z impulsami niewiem.gif, ale kompletnie się na tym nie znam crazy.gif Mówił gość że problemem może być m.in cewka, wypadający zapłon. Mam pojeździć i potestować, ale powinno być ok. Przez 50km problem się nie powtórzył, zobaczymy co dalej smile.gif Dzięki wszystkim za sugestie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, dopadł mnie wczoraj pierwszy problem z instalacją, mianowicie podczas szybszego startu

> (biegi 1-3) i przy mocniejszej przegazówce na luzie zaczyna mrugać dioda gazu (ale nie piszczy

> jak przy przejściu na benzynę). Po odpuszczeniu gazu i przy spokojnej jeździe przestaje

> mrugać.

to mruganie diody bez żadnego dźwięku oznacza, że w tym momencie któryś z wtryskiwaczy gazowych jest wyłączony i jedzie częściowo na benzynie. Przełącza jeden cylinder na benzynę, jak mu dalej brakuje cisnienia - drugi. Puścisz nogę z gazu, ciśnienie wraca do normy i znów lecisz na gazie. Wszystko dzięki odhaczonej opcji "Wyłącz przy pierwszym". Gdybyś miał tę opcję aktywną, byłoby pi pi pi i trwałe przełączenie na benzynę. Stary wybieg druciarzy na maskowanie problemów zbyt małego reduktora, lub ogólnie zasilania gazem (rurki, wielozawór, etc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.